Podjetniško trgovska zbornica

Svetovalni kotiček - Prenos lastništva družinskega podjetja

SVETOVALNI KOTIČEK ZA DRUŽINSKA PODJETJA - OSEBNA SVETOVANJA ZA ČLANE IN NEČLANE

Vabimo vse člane GZS - PTZ in tudi nečlane naše zbornice, ki razmišljate o prodaji ali prenosu svojega podjetja v bližnji prihodnosti, da se udeležite različnih finančno ugodnih svetovanj z našimi strokovnjaki.

Proces prenosa lastništva zahteva pripravljenost in osredotočenost na poslovni proces. Pri tem vam lahko pomagajo strokovnjaki iz področij:

  • Finančno svetovanje
  • Pravno-davčno svetovanje
  • Svetovanje s področja psihodinamike odnosov v podjetju (med zaposlenimi, med družinskimi člani, izzivi v komunikaciji in vodenju).

 

PRODAJA PODJETJA

Za koga je svetovanje primerno?

Razgovor na temo prodaje podjetja je namenjen lastnikom mikro, malih in srednjih podjetij ter samostojnim podjetnikom, ki razmišljajo o izstopu iz podjetja in prodajo posla pri tem vidijo, kot eno izmed možnosti za izstop. Podjetnik s prodajo svojega posla na določeni točki lahko unovči v podjetje vložen čas, denar in energijo, na drugi strani pa omogoči prevzemniku, da s prevzemom že utečenega posla hitreje in z večjimi možnostmi za uspeh, vstopi v dejavnost. Predmet prodaje je lahko podjetje v celoti ali pa le ena izmed dejavnosti podjetja.

Na razgovoru boste izvedeli odgovore na naslednja vprašanja:

  • Ali je moje podjetje primerno za prodajo?
  • Kaj vse je lahko predmet prodaje?
  • Ali lahko prodam tudi s.p.?
  • Kateri so osnovni koraki pri prodaji podjetja?
  • Kako se ocenjuje vrednost malega, zasebnega podjetja?
  • Kaj vse vpliva na vrednost podjetja?
  • Kako vrednost podjetja vidi kupec?
  • Kje in kako najdem kupca za moje podjetje?
  • Katere podatke je kupcem varno razkriti in kdaj?
  • Kakšne so običajno davčne posledice pri takšnih transakcijah

Kdo izvaja svetovanja?

Tomo Senekovič je idejni vodja in ustanovitelj portala BorzaPosla.si. Pri prodaji in prevzemih zasebnih podjetij deluje, kot svetovalec in posrednik, dnevno se srečuje z izzivi podjetnikov, ki razmišljajo o prodaji svojega podjetja in na drugi strani s prevzemniki, ki bodisi šele vstopajo v podjetništvo ali obstoječimi podjetniki, ki si želijo širitve obstoječega poslovanja. Na temo prodaje podjetja predava in svetuje članom Gospodarske zbornice Slovenije, Obrtne zbornice Slovenije, Podjetniško-trgovske zbornice in Zbornice računovodskih servisov, sodeluje pa tudi pri razpisu “Vavčer za prenos lastništva podjetij” v okviru Slovenskega podjetniškega sklada.

Kdaj potekajo svetovanja?

15. maj 2025 od 12.00 - do 16.00 ure na sedežu GZS - PTZ, Dimičeva 13, 1000 Ljubljana

Udeležba in prijava:

Svetovanja se izvajajo individualno, vsako podjetje, ki se prijavi ima na voljo 45 minut za posvet s strokovnjakom. Na voljo so samo štiri mesta na termin.


SVETOVANJE S PODROČJA PSIHODINAMIKE ODNOSOV  V PODJETJU

Za koga je svetovanje primerno?

Posvetovanje na temo prenosa lastništva podjetja, prodaje, vključevanje naslednje generacije ali odločitev za zunanjega direktorja je namenjeno lastnikom mikro, malih in srednjih podjetij ter samostojnim podjetnikom, ki razmišljajo o izstopu iz podjetja, bodisi, ker bodo podjetje prodali ali prenesli na drugo generacijo. Prav tako je namenjeno za naslednike podjetij, tudi podjetnikom, ki šele razmišljajo, kaj bi naredili s podjetjem, pa potrebujejo sogovornika pri sprejemanju odločitve. 

Kaj lahko pridobite s svetovanjem s področja psihodinamike odnosov?

Prepoznavanje in reševanje konfliktov – identificiramo lahko morebitne osebne in medsebojne napetosti, ki lahko ovirajo postopek prenosa.

Razumevanje čustvenih vidikov prenosa – soočimo se z občutki negotovosti, odporom do sprememb in občutkom izgube ali zmanjševanjem vpliva (predvsem pri ustanoviteljih). Naslednike podpremo in usmerimo v prevzem novih odgovornosti in vlog.

Ohranjanje in utrjevanje medosebnih odnosov – spoznamo zakaj in kako vzpostaviti jasne meje, naloge in pričakovanja med družinskimi člani ter morebitnimi drugimi deležniki. Krepimo transparentno komunikacijo in medsebojnega zaupanja za dolgoročno ohranitev dobrih odnosov.

Krepitev osebne zrelosti in vodstvenih kompetenc – usmerjamo se v poglobljeno razumevanje lastnih vrednot, čustvenih reakcij in osebnih vzorcev vedenja. Pri tem pa razvijamo komunikacijske in vodstvene veščine pri vseh udeleženih, kar prispeva k uspešnejšemu vodenju podjetja.

Usklajevanje osebnih in poslovnih ciljev – pomembno podpremo pri oblikovanju skupne vizije in strategije, ki upošteva tako interese podjetja kot potrebe posameznikov. Temeljno je, da pravočasno usmerimo v zaznavanje morebitnih notranjih rivalstev (sorojenci), nerazumevanje ali skušamo prepoznati neizrečena pričakovanja, ki ovirajo nadaljnji razvoj podjetja.

Kdo izvaja svetovanja?


Simona Lobnik Ambrožič univ. dipl. prof. slovenskega jezika in sociologije, je doktorantka študijskega programa Psihosocialne študije na Fakulteti za uporabne družbene študije (FUDŠ). Zaključila je 3-letni specialistični študij Sistemskega procesno-psihodinamičnega organizacijskega svetovanja (SPOK – Kinonija Art) in 2-letni izobraževalni program za vodjo psihodinamskih skupin v organizacijah (Društvo grupnih analitičara Beograd). Njeno strokovno znanje vključuje uporabo številnih psihometričnih orodij, kot so Strength Deployment Inventory (SDI), analiza DISC Flow in Genos EI za čustveno inteligenco. Je mojstrica nevrolingvističnega programiranja (NLP – INLPTA), licencirana izvajalka hipnoze ter svetovalka Profiles XT. Prav tako ima mednarodne certifikate za metode, kot so ‘Analiza organizacijske vloge’, ‘Skupinsko razmišljanje’, ‘Družbeno sanjanje’ in ‘Procesni Psihodinamski Coaching’. Je direktorica podjetja EVRA d. o. o. in strokovna sodelavka IPO – Inštituta za psihodinamiko organizacij Maribor. Aktivno deluje kot svetovalka najvišjemu vodstvu v podjetjih, predavateljica in poslovna coachinja. Redno sodeluje na mednarodnih konferencah in kongresih ter objavlja strokovne članke doma in v tujini. Je članica prestižnih mednarodnih organizacij, kot so ISPSO (International Society for the Psychoanalytic Study of Organizations) in Group Analytic Society International, kjer aktivno prispeva k razvoju področja organizacijske psihodinamike. Je tudi članica SCZ – Slovenske coaching zveze in EMCC – European Mentoring and Coaching Council.

Kdaj potekajo svetovanja?

15. maj 2025 od 10.00 - do 14.00 ure na sedežu GZS - PTZ, Dimičeva 13, 1000 Ljubljana


SVETOVANJE S PODROČJA DAVČNO - PRAVNIH VPRAŠANJ

Za koga je svetovanje primerno?

Davčno in pravno svetovanje v zvezi s prenosom poslovnih deležev ali le dela dejavnosti, v zvezi s prenosom na naslednje generacije, ali glede drugih oblik izstopa iz družbe, je namenjeno družbenikom in poslovodstvu, ki razmišlja o teh postopkih, da se preverijo pravne in finančne posledice različnih vrst transakcij. Navedene tematike so zanimive tudi za bodoče prevzemnike, kupce ter naslednike. 

Kdo izvaja svetovanja?

Dr. Nina Orehek Ručigaj je Regionalna Direktorica svetovanja v skupini UNIJA in strokovnjakinja za davčno, gospodarsko in delovno pravo. Poglobljeno se ukvarja s svetovanjem na področju M&A transakcij (prodaja in izstop iz družbe), davčnega prava in davčne optimizacije ter svetovanja podjetnikom. Poleg svetovalnega dela je avtorica številnih znanstvenih in strokovnih člankov ter priročnikov. Svoje znanje redno deli kot predavateljica na strokovnih posvetih in okroglih mizah. Akademsko pot je zaključila z doktorskim študijem gospodarskega prava na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani.

Kdaj potekajo svetovanja?

15. maj 2025 od 08.00 - do 16.00 ure na sedežu GZS - PTZ, Dimičeva 13, 1000 Ljubljana

Udeležba in prijava:

Svetovanja se izvajajo individualno, vsako podjetje, ki se prijavi ima na voljo 45 minut za posvet s strokovnjakom. 


Cena svetovanja: 120,00 Eur za člane GZS - PTZ in 180,00 Eur za nečlane / za svetovalno uro


Udeležba in prijava:

Svetovanja se izvajajo individualno, vsako podjetje, ki se prijavi ima na voljo 45 minut za posvet s strokovnjakom. Na voljo so samo štiri mesta na termin.
V primeru odpovedi  dva dneva pred svetovanjem vam zaračunamo 50 % cene svetovanja,  za odpoved dan pred svetovanjem vam zaračunamo celotno storitev.

PRIJAVA >>

Kotizacija:

Kotizacijo je potrebno poravnati pred svetovanjem na poslovni račun GZS pri NLB št. SI56 02924 - 0017841495, sklic 648. Po vašem plačilu, prejmete račun s strani GZS - Podjetniško trgovske zbornice. Odpoved udeležbe brez finančnih posledic je možna največ tri delovne dneve pred izvedbo dogodka.  V primeru odpovedi  dva dneva pred svetovanjem vam zaračunamo 50 % cene svetovanja,  za odpoved dan pred svetovanjem vam zaračunamo celotno storitev. V primeru, da prijavljeni udeleženci svoje prisotnosti (pisno / preko e-pošte) ne odpovedo v navedenem roku ali se svetovanja ne udeležijo oz. ne pošljejo drugega udeleženca, vam zaračunamo celotni znesek kotizacije. Prosimo vas, da nas za podrobnosti kontaktirate na ptz@gzs.si.

Zanimive povezave