INTERVJU: Andrej Poklič, direktor GKN Driveline Slovenija, podpredsednik Upravnega odbora Združenja kovinske industrije
Andrej Poklič, direktor GKN Driveline Slovenija, podjetje vodi že od leta 1997. GKN Driveline, ki je od leta 2009 v lasti britanske multinacionalke GKN Driveline, proizvaja homokinetične zglobe, tripod in polgredi za avtomobilsko industrijo. Lahko se pohvalijo z visoko dodano vrednostjo na zaposlenega, velikim deležem vlaganja v raziskave in razvoj in ekološko-energetsko prijaznostjo proizvodnje. Leta 2016 je Andrej Poklič prejel tudi nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke. Sam pravi, da tako njemu osebno, kot tudi podjetju, ki ga vodi, delovanje v združenju kovinske industrije prinaša visoko dodano vrednost, saj predstavlja odlično platformo za medsebojno povezanost kovinarjev v Sloveniji. Glas združenja je nedvomno močan tudi pri sprejemanju odločitev ter sklepanju dogovorov s sindikati in zakonodajno vejo oblasti. Da je njegova vloga podpredsednika v teh procesih še posebej vidna, izpostavljajo tudi v UO združenja, kjer cenijo njegovo izkušenost, strateško držo in vizionarski pogled,. Andreja Pokliča smo kot zanimivega in iskrivega sogovornika povabili h klepetu.
Obdelovanje samo ene gredice, kjer je polno plevela in dnevnih izzivov, lahko povzroča prekomeren stres, obenem pa prepreči zaznavo, kako lep je celoten vrt, če le znamo pogledati malo bolj od daleč
Andrej Poklič, direktor GKN Driveline Slovenija podpredsednik upravnega odbora Združenja kovinske industrije.
1. Katera nova spoznanja in katere izzive vam je kot vodilnemu družbe GKN prineslo zadnje leto?
Avtomobilska industrija je vedno na nek način indikator trendov in tudi zadnje obdobje ni nič drugačno. Drugače je morda le to, da v tem obdobju ne moremo govoriti o predvidljivih trendih niti o napovedanih spremembah, ampak je vse skupaj bolj posledica izbruha virusa, ki ni pustil nikogar nedotaknjenega. Pogled skozi prizmo daljšega časovnega obdobja bo za zadnje leto pokazal odmik navzdol. To bo krivulja, ki ne bo pokazala prave značilnosti zadnje krize. Zadnja kriza je namreč odprla številna področja, od preskrbe z materiali, odvisnosti med kontinenti, samozadostnosti in nenazadnje odpornost gospodarstva na tip krize, s katero smo soočeni. V tej krizi bi lahko rekel, da je bil ekonomski vidik, tudi zaradi reagiranja držav, posrednega pomena. Večja kriza, ki bo dolgoročneje vplivala na družbo, pa je na področju družbeno socialnega življenja: zavedanje ranljivosti, pomena sodelovanja in - zelo pomembno - odgovornosti.
2. Katerim vprašanjem se ob zaključevanju leta najbolj posvečate?
Vsak odmik iz ustaljenih tirnic je dobra šola v življenju. Premike, ki jih naredimo v podjetjih, družbi in tudi pri nas samih, kriza pospeši. Večplastno lahko ocenjujemo, ali smo naredili prave spremembe, smo reagirali pravilno, smo ob trenutnih šokih razmišljali dovolj strateško, in na osnovi teh ocen oblikujemo svoja ravnanja v prihodnje. Posamezniki, družba in podjetja smo se razgalili v dobrem in slabem, in sedaj je čas, da naredimo korak naprej. Kot v zdravstvu se tudi v podjetjih sprašujemo, analiziramo in preskušamo poslovna »cepiva«, ki bodo zgradila močnejše in bolj robustne sisteme upravljanja, da bodo odporni na nove viruse in krize.
3. Kadri so omejevalec razvoja. Kako se v vaši družbi spopadate s temi izzivi?
Eno od spoznanj preteklih kriznih obdobij je upravljanje z viri. Zaposleni morajo poznati stanje, informacije morajo biti verodostojne in iz prve roke. V kriznih časih je pomembno ohraniti in celo povečevati zaupanje zaposlenih. Varnost in zaščita sta bila ključna dejavnika v zadnji krizi, pri tem pa je bila poleg ekonomske varnosti na prvem mestu tudi osebna zdravstvena varnost. Zagotavljanje varnega okolja zaposlenim ni bilo nikoli bolj pomembno kot v teh časih in če je bil na začetku odziv na vse ukrepe, ki smo jih sprejeli, vprašljiv, in včasih ocenjen kot pretiran, se je na dolgi rok pokazalo, da je bil pravilen in predvsem ustrezen za ohranjanje varnosti in zdravja. Zaposleni to cenijo, zaupajo in zato ne iščejo nove sredine. Paradoks časa pa je, da je kljub krizi, in to ne le krizi zaradi virusa, ampak splošni krizi panoge zaradi pomanjkanja potrebnih komponent, ni mogoče najti novih sodelavcev. Trg delovne sile je prazen, kar kaže na to, da so vsa podjetja nekako sprejela odločitev ohranjanja delovne sile, kljub morebiti trenutnim problemom z naročili, kot jih vidimo v avtomobilski industriji.
4. Kdo je za vas »talent«?
Od talenta na papirju po izboru ali ocenjevanju različnih testov do uporabnega talenta je precej dolga in selektivna pot. Baza je znana, ključni elementi izbire so usposobljenost, nabor znanj, pripravljenost za delo in zavedanje, da je vsak začetek težak. Na poti do uporabnosti pa je potrebnih veliko različnih obdelav, skozi katere se talent razvija, oblikuje, kali in definira v neko končno obliko. Pozitivno sem presenečen nad generacijami, ki prihajajo, v pogledu izrazite samozavesti, želje po dokazovanju, odločnosti. Talenti, ki jih z veseljem sprejmem v ožji krog, so ljudje drugačnega pogleda, prave hitrosti, predvsem pa energetsko nahranjeni sodelavci, ki spoštujejo vrednote in kulturo podjetja in hkrati prinesejo nove metode, nove poglede in nove poti za reševanje vsakodnevnih problemov. Zelo na kratko, talenti so iznajdljivi, pogumni, miselno pestri in si predvsem upajo!
5. Kako ohranjate psiho-fizično kondicijo?
Obdelovanje samo ene gredice, kjer je polno plevela in dnevnih izzivov, lahko povzroča prekomeren stres, obenem pa prepreči zaznavo, kako lep je celoten vrt, če le znamo pogledati malo bolj od daleč. V poslu pogled od daleč pomeni največkrat pogled skozi časovno obdobje, kjer je mogoče pravilno oceniti spremembe in napredek. Relevantna ocena je tudi, če znamo pogledati v sosedov vrt in pri tem ne videti samo bolj zelene trave, ampak tudi najti področja, kjer je naš vrt lepši. Meni daje največ motivacije, energije in samozavesti zavedanje, da delamo dobro in hkrati spoznavamo, kaj lahko delamo še bolje. V kriznih časih je naloga vodij, da znamo motivirati sodelavce; to pa seveda najlažje počnemo, če smo sami motivirani in se znamo sami motivirati. Energetski naboj posameznika in možnost povečanja le tega je odvisen od njegovega genskega zapisa. Poleg individualnega naboja pa stavim predvsem na timski duh in energijo, ki jo lahko posamezni tim prinese v prostor. Uspešno zaključeni maraton nima smisla, če na cilju nimam nikogar, s komer bi nazdravil uspehu. Veliko pomembneje je, kadar skupaj pretečemo desetko, se ob tem zabavamo in na koncu veselimo skupnega uspeha.
O GKN…
Podjetje GKN Driveline Slovenija, d.o.o. je del multinacionalke GKN, divizije Driveline, ki je na svojem področju prisotna na 56 lokacijah v 22 državah. Je vodilni svetovni proizvajalec avtomobilskih transmisij in avto delov. Z inovacijami in razvojem inženirskih projektov, vključevanjem zaposlenih, zadovoljstvom kupcev, varstvom okolja in varnim delovnim okoljem, si podjetje prizadeva ohranjati trajnostni razvoj ter slediti zastavljeni poslovni strategij.
Pripravila: strokovna služba ZKovI