Podjetniško trgovska zbornica

Arhiv: Izteka se rok za oddajo podatkov o štipendistih

Vsi štipenditorji (podjetja, podjetniki, društva...) v Sloveniji morajo redno poročati o štipendijah, ki jih izplačujejo v šolskem/študijskem letu 2016/2017, ne glede na to kdaj so prvič podelili posamezno štipendijo, če imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2016/2017 vsaj enega štipendista. Poročanje izvedejo preko spletne aplikacije najkasneje do 31. 12. 2016.

Arhiv: Spremembe pri plačevanju prispevkov za socialno varnost

FURS je dopolnila pojasnili v zvezi s plačevanjem prispevkov za socialno varnost za zavarovance: – samozaposlene osebe in - družbenike . Za samozaposlene osebe in družbenike se prispevki izračunavajo mesečno v obračunu prispevkov za socialno varnost. Obrazec obračuna je potrebno predložiti davčnemu organu najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec v elektronski obliki prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki. Prispevki pa morajo biti plačani najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec, če z zakonom ni določeno drugače. Od meseca januarja 2017 naprej bo davčni organ sestavil predizpolnjen obračun prispevkov in ga vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v obrazcu, ki ga bo pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če obrazca davčni organ v sistem eDavki ni odložil, mora zavezanec sam predložiti obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec.

Arhiv: Naj bo leto 2017 uspešno

Arhiv: Naj bo leto 2017 uspešno

Ob Božičnih praznikih vam želimo veliko prijetnih uric v krogu družine, v Novem letu pa obilo zdravja, sreče ter poslovnega uspeha.

Arhiv: Člani SLO-MED-a in Komisije za postavitev tehničnih in cenovnih standardov ZZZS

Nekateri člani Združenja proizvajalcev in distributerjev medicinskih pripomočkov SLO-MED v okviru GZS-Podjetniško trgovske zbornice (SLO-MED) sodelujejo v področnih skupinah združenja in so vključeni v različne strokovne komisije za postavitev novih tehničnih in cenovnih standardov pri ZZZS. Trenutno člani sodelujejo v Komisijah: inkontinenca, stoma, diabetes, hkrati pa potekajo priprave na oblikovanje novih skupin za posamezna področja (invalidskih vozičkov, zunanjih protez...). 8. decembra 2016 smo že ustanovili novo področno skupino za invalidske vozičke in s tem seznanili predstavnike ZZZS. Vabimo vse, ki se ukvarjajo s tovrstnimi medicinskimi pripomočki, da se skupinam priključijo. Prav tako vabimo podjetnike, ki bi želeli sodelovati v skupini za zunanje proteze. S sodelovanjem v komisijah boste pridobili možnost soustvarjati pogoje na svojem delovnem področju.

Arhiv: Predstavite se na 2. Mednarodnem sejmu MEDICAL

Po uspešni premieri v lanskem letu, vas vabimo na drugi sejem MEDICAL, ki bo v Gornji Radgoni od 6. do 8. aprila 2017. Prvi sejem, na katerem je sodelovalo 110 razstavljavcev iz 10 držav, je v treh dneh obiskalo 6.000 obiskovalcev, zdravnikov, medicinskih in zdravstvenih delavcev, nabavnih uslužbencev, strokovnih delavcev, bolnikov in vseh, ki skrbijo za svoje in zdravje bližnjih. Država partner je bila Češka. Drugi sejem MEDICAL ponovno organizira Pomurski sejem v partnerskem sodelovanju z Združenjem SLO-MED, partnerska država pa bo Velika Britanija. Vabimo vas, da se uspešno predstavite svojim ciljnim skupinam, hkrati pa priložnost izkoristite tudi za povezovanje s kolegi in strokovno izpopolnjevanje. Rok za prijavo se izteče 15. januarja 2017.

Arhiv: Razprodaje po ukinitvi Pravil o sezonskih razprodajah tekstila in obutve

Z razvojem novih prodajnih poti, prodajnih formatov, marketinških pristopov, liberalizacije zakonodajnih okvirov za poslovanje v trgovinski dejavnosti, so sezonske razprodaje tekstilnih izdelkov in obutve izgubile na pomenu tako za potrošnike kot tudi za trgovce. Slednje je privedlo do odločitve, da se ukinejo Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve. Z ukinitvijo pravil, ki so praktično določala le skupen začetek sezonskih razprodaj in maksimalno število dni trajanja sezonskih razprodaj, se obveznosti trgovcev glede označevanja oz. informiranja potrošnikov, ne bodo prav nič spremenila. V primeru, da se bodo odločali za razprodaje, akcije, popuste, znižanja itd. bodo morali tako kot do sedaj upoštevati Zakon o varstvu potrošnikov.

Arhiv: Razprodaje - veljavna zakonodaja po ukintivi Pravil o sezonskih razprodajah tekstila in obutve

Oblike pospeševanja prodaje : akcije ,popusti, znižanja, razprodaje itd. Z razvojem novih prodajnih poti, prodajnih formatov, marketinških pristopov, liberalizacije zakonodajnih okvirov za poslovanje v trgovinski dejavnosti, so sezonske razprodaje tekstilnih izdelkov in obutve izgubile na pomenu tako za potrošnike kot tudi za trgovce. Slednji pri pospeševanju prodaje iščejo ves čas nove inovativne oblike poslovanja s katerimi izboljšujejo svoj konkurenčni položaj. Prav zato so se pred kratkim trgovci združeni v GZS Podjetniško trgovski zbornici odločili, da ukinejo Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, iz leta 2008, ki so vrsto let predstavljala pozitiven minimalni standard enotnega obnašanja trgovskih subjektov v času razprodaj. Z ukinitvijo pravil, ki so praktično določala le skupen začetek sezonskih razprodaj in maksimalno število dni trajanja sezonskih razprodaj, se obveznosti trgovcev glede označevanja oz informiranja potrošnikov, ne bodo prav nič spremenila. V primeru, da se bodo odločali za razprodaje, akcije, popuste, znižanja itd. bodo morali tako kot do sedaj upoštevati Zakon o varstvu potrošnikov (Ur.l. RS št. 98/04-UPB2,126/07,86/09, 78/11, 38/14,19/15). V nadaljevanju povzemamo nekatere ključne obveznosti trgovcev pri različnih oblikah t.i pospeševanja prodaje: • trgovec z objavo akcij, popustov, razprodaj itd ne sme zavajati potrošnikov in mora pri oglaševanju navesti informacije, ki bodo potrošnikom jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.), • zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,ne izvaja navideznega znižanja, t.j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje, • odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov v enem od prodajnih programov, ki so znižani za ta odstotek, • znižanje, popust, razprodaja, akcija itd. lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi. • blago, ki je predmet razprodaj, znižanj,popustov itd, mora biti brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo. • V primeru, da je potrošnik kupil izdelek po znižani ceni , s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval tako zahtevo. Načini označevanja blaga, ki so predmet znižanja, popustov, razprodaj, akcij itd… Znižanja, popusti V kolikor se trgovec odloči,da bo znižal ceno izdelka ima na voljo: • možnost da z obvestili /izveski v trgovini kupca obvesti, da za določene izdelke veljajo popusti oz. znižanja, ki se obračunavajo na blagajni. Pri tem izveski vključujejo navedbe % popusta oz znižanja • možnost, da na etiketi izdelka, ceno prečrta in napiše novo znižano ceno. Če so različni izdelki znižani v različnih odstotkih, je smiselno da se z obvestili v trgovini nedvoumno opozori kupca na različne popuste oz. znižanja, če % znižanja že ni naveden ob novi veljavni ceni. Bistveno kar mora trgovec paziti pri označevanju v času znižanj, popustov, akcij itd, je da so stvari jasno, nedvoumno predstavljene kupcu, da ne pride zaradi neurejenih označb do zavajanja kupca. Razprodaje : V kolikor trgovec oglašuje razprodajo blaga potem mora upoštevati določilo 28. člena zakona o varstvu potrošnikov, ki določa, da mora trgovec razprodajo objaviti na krajevno običajen način. Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati: - podatek o vrsti blaga, - odstotku znižanja in - času trajanja tovrstne prodaje Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino (1/4) vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji. Pri tem velja opozoriti,da trgovci pred uvedbo razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato takoj znižati, z namenom objave višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma navidezno razprodajo. Naj ob tem še omenimo, da tako trgovce kot potrošnik morata znati ločiti med stvarno napako - napako na izdelku samem ter med vračilom ali zamenjavo blaga v primeru, ko izdelek potrošniku ni več všeč ali si je premislil. V primeru stvarne napake, se potrošnikom te njihove pravice ne smejo omejevati in veljajo tudi v času razprodaje. V drugem primeru, ko pa si je kupec premislil in želi vrniti izdelek, ki nima napake, pa je stvar poslovne odločitve posameznega trgovca oziroma njegovega dogovora s stranko ali ji bo ugodil ali ne.

Arhiv: Predlagane spremembe Uredbe o varnosti igrač

V javni obravnavi je predlog spremembe Uredbe o varnosti igrač s katero se dopolnjuje Priloga II Dodatek C veljavne Uredbe o varnosti igrač, ki ureja posebne varnostne zahteve za igrače. Dopolnitve se nanašajo na specifične mejne vrednosti kemičnih snovi (benzizotiazolinon, formamid, klorometilizotiazolinon in metilizotiazolinon), uporabljenih v igračah, ki so namenjene za uporabo otrokom, mlajšim od 36 mesecev. Pripombe v zvezi s predlogom je mogoče podati najkasneje do 13.1.2017.

Arhiv: RAZPRODAJE - VELJAVNA ZAKONODAJA PO UKINITVI PRAVIL O SEZONSKIH RAZPRODAJAH TEKSTILA IN OBUTVE

Z razvojem novih prodajnih poti, prodajnih formatov, marketinških pristopov, liberalizacije zakonodajnih okvirov za poslovanje v trgovinski dejavnosti, so sezonske razprodaje tekstilnih izdelkov in obutve izgubile na pomenu tako za potrošnike kot tudi za trgovce. Slednje je privedlo do odločitve, da se ukinejo Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve. Z ukinitvijo pravil, ki so praktično določala le skupen začetek sezonskih razprodaj in maksimalno število dni trajanja sezonskih razprodaj, se obveznosti trgovcev glede označevanja oz. informiranja potrošnikov, ne bodo prav nič spremenila. V primeru, da se bodo odločali za razprodaje, akcije, popuste, znižanja itd. bodo morali tako kot do sedaj upoštevati Zakon o varstvu potrošnikov.

Arhiv: Nepovratna sredstva za raziskovalno-razvojne in inovacijske dejavnosti

SPIRIT javna agencija je objavila Javni razpis »Pilotni/demonstracijski projekti - I. sklop: Pretvorba, distribucija in upravljanje energije« Namen javnega razpisa je podpora raziskovalno-razvojnim in inovacijskim dejavnostim za izvedbo pilotnih/demonstracijskih projektov (PD projektov) podjetij, usmerjenih v razvoj in testiranje oziroma demonstracijo novih ali izboljšanih proizvodov, procesov ali storitev v realnem okolju na prednostnem področju Slovenske strategije pametne specializacije (v nadaljevanju: »S4«) »Pametna mesta in skupnosti«, fokusno področje »Pretvorba, distribucija in upravljanje energije« zaradi: pospeševanja inovacij, skrajšanja časa od ideje do trga, pridobitve referenc ter krepitve konkurenčnega položaja podjetij in njihovega pozicioniranja v obstoječih in novih verigah vrednosti, povečanja naložb zasebnega sektorja v raziskave in inovacije. Rok za oddajo vlog je 24. 2. 2017.