Vsebina:
- Poslovne napovedi za leto 2022
- INTERVJU: Andrej Poklič, direktor GKN Driveline Slovenija
- KLUB DIREKTORJEV: PCT in testiranje zaposlenih; digitalna transformacija - razpisi, ...
- KROG KADROVIKOV: privabljanje kadrov danes in kanali za to (FB, LinkedIN, Twitter); soležna strategija zaposlovanja ter komunikacijski načrt; promocija zdravja na delovnem mestu
- FORUM NABAVNIKOV: o gibanju cen vhodnih materialov in komponent
- UPRAVNI ODBOR: o poslovanju kovinarjev in aktualnih gospodarskih razmerah; o trenutnih omejevalcih rasti
|
|
|
|
Spoštovani člani in podporniki Združenja kovinske industrije
|
|
|
Dobri poslovni rezultati površnemu pogledu prikrijejo kako zahtevno je poslovno okolje za kovinarje v tem kvartalu. Povpraševanje sicer ostaja na visoki ravni, a delovanje dobaviteljskih verig se zaskrbljujoče poslabšuje. Pomanjkanje vhodnih materialov in komponent skupaj s kroničnim pomanjkanjem usposobljenih sodelavcev omejujeta rast. Seveda pa ne smemo pozabiti na našo novo realnost - prizadevanja za zajezitev širjenja okužb v obliki ukrepov Vlade nepredvidljivo in nenadno udarijo po poslovanju podjetij.
V zadnjem kvartalu se je kot močan omejitveni parameter pojavila tudi cena energije. Pešanje zagona proizvodnje že mesece opažajo v Nemčiji, Franciji in Avstriji. Proizvodna podjetja povečujejo zaloge zaradi bojazni pred ponavljajočim se pomanjkanjem in vprašljivo pravočasno dobavljivostjo materialov v prihajajočih mesecih.
V zadnjih štirih mesecih tega leta so se vse naše ekspertne skupine na svojih srečanjih ubadale s temi perečimi problemi, kar si lahko preberete v nadaljevanju.
mag. Janja Petkovšek, u.d.i.s.
GZS - Združenje kovinske industrije
|
|
|
|
|
|
|
|
Po mesecih trdne rasti težave z dobavnimi verigami še vedno zavirajo rast kovinske industrije. Šibkemu prvemu četrtletju v 2021 so sledili opazni znaki porasta povpraševanja. Za izjemno rast povpraševanja je zaslužnih več dejavnikov in vsi niso ekonomski: prihod cepiva je pripomogel k aktivaciji investicijskih načrtov podjetij in okrepil povpraševanje končnih potrošnikov, sprostile so se investicije, ki so bile v času krize odložene, podjetja pa povečevala svoje zaloge in s tem ustvarila dodatne impulze rasti.
V zadnjem kvartalu letošnjega leta so napovedi znova bolj previdne, saj so velike motnje v dobavnih verigah privedle do proizvodnih težav v celotni globalni industriji. To postopoma vpliva na povpraševanje, kjer vidimo jasne znake upočasnitve rasti, v nekaterih panogah – kot je avtomobilska ponudba – celo kriznih razmer.
Glavni razlog za ta padec je pomanjkanje komponent, kot so polprevodniki. To bo imelo močan vpliv na sektor kovinske industrije pri nas, saj je velik del kovinskih podjetij neposredno ali posredno povezan z avtomobilsko industrijo. Nadaljnja rast naj bi se v letu 2022 sicer še naprej umirjala, s pričakovano povprečno stopnjo rasti v panogah kovinske industrije blizu 4%. Zastoji logistike in pomanjkanje vhodnih materialov ter komponent bodo vplivni zaviralci v prvem kvartalu 2022, pomanjkanje usposobljenih delavcev pa ostaja dolgoročna težava podjetij.
Največji izzivi v letu 2022 tako ostajajo enaki: pomanjkanje polprevodnikov, dobavni roki in cene vhodnih materialov (rast cen pločevine in komponent, legirnih elementov, pomanjkanje magnezija, ki je ključen za izdelavo polprevodnikov), rast cen energije/energentov, pomanjkanje usposobljene delovne sile ter velike motnje v dobavnih verigah. Dobavni roki se še vedno dramatično podaljšujejo, zaprtih naročil je občutno manj … Spremembe se zgodijo čez noč.
Pri napovedih za prihodnje leto so slovenski kovinarji zelo previdni, pa vendar naj bi bilo 2022 stabilnejše v primerjavi z 2021.
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrej Poklič, direktor GKN Driveline Slovenija, podjetje vodi že od leta 1997. GKN Driveline, ki je od leta 2009 v lasti britanske multinacionalke GKN Driveline, proizvaja homokinetične zglobe, tripod in polgredi za avtomobilsko industrijo. Lahko se pohvalijo z visoko dodano vrednostjo na zaposlenega, velikim deležem vlaganja v raziskave in razvoj in ekološko-energetsko prijaznostjo proizvodnje.
Leta 2016 je Andrej Poklič prejel tudi nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke. Sam pravi, da tako njemu osebno, kot tudi podjetju, ki ga vodi, delovanje v združenju kovinske industrije prinaša visoko dodano vrednost, saj predstavlja odlično platformo za medsebojno povezanost kovinarjev v Sloveniji. Glas združenja je nedvomno močan tudi pri sprejemanju odločitev ter sklepanju dogovorov s sindikati in zakonodajno vejo oblasti.
Da je njegova vloga podpredsednika v teh procesih še posebej vidna, izpostavljajo tudi v UO združenja, kjer cenijo njegovo izkušenost, strateško držo in vizionarski pogled,. Andreja Pokliča smo kot zanimivega in iskrivega sogovornika povabili h klepetu...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PCT in testiranje zaposlenih – dan pred Odlokom
Na podlagi mnogih dilem in vprašanj je dan pred začetkom veljave novega odloka o načinu izpolnjevanja PCT pogoja direktorica Janja Petkovšek sklicala virtualno srečanje. Hitra in številčna odzivnost je potrdila nujnost in pomembnost srečanja. Direktorica je podala ključne informacije ter do sedaj znana navodila o pogojih zagotavljanja PCT pogojev v podjetjih in njihovi izvedbi. Udeleženci, ki so se v velikem številu odzvali vabilu, so v drugem delu ob vprašanjih izmenjali svoja mnenja in dileme.
|
Več >>> |
|
|
|
|
|
Cene vhodov in energentov
V okviru oktobrskega srečanja Kluba direktorjev so člani obravnavali štiri aktualne teme: aktualno na področju »covid in PCT v podjetju«, s čimer se je v drugi polovici septembra intenzivno ukvarjal krog kadrovikov. Srečanji sta bili izvedeni dan pred in teden po začetku veljave novega odloka, pri čemer je hitra in številčna odzivnost potrdila nujnost in pomembnost srečanja.
|
Več >>> |
|
|
|
Digitalna transformacija - razpisi
V okviru ustaljenih aktivnosti, ki jih v Združenju kovinske industrije izvajamo v okviru naših ekspertnih skupin, smo se 2. decembra znova srečali s predstavniki uprav in menedžmenta podjetij v okviru Kluba direktorjev, tokrat na jubilejnem, že dvajsetem po vrsti. Obravnavane teme smo postavili v okvir letnih realizacij podjetij ob kazalnikih uspešnosti in izzivih, ki bodo sovpadali z njihovimi razvojnimi potenciali pri uresničevanju zastavljenih načrtov v prihodnjem letu, načrta za okrevanje in odpornost ( zeleni in digitalni prehod), aktualnih mednarodnih poslovnih prognoz za leto 2022 ter oceni delovanja kluba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Privabljanje kadrov danes in kanali za to
Na septembrskem srečanju strokovnjakov s kadrovskega področja so bili glavna tema pogovora novi marketinški prijemi za privabljanje kadrov in kanali, ki jih lahko pri tem uporabimo. V predstavitvi je predavateljica Janja Petkovšek predstavila 18 kanalov, ki jih podjetja lahko uporabijo. Tradicionalni pristopi so zamudni in dragi, zato v ospredje prihaja uporaba družbenih omrežij za privabljanje kadrov, kar lahko služi kot dopolnilo. Pravzaprav ta pot začenja prevzemati in nadomeščati tradicionalne kanale.
|
Več >>> |
|
PCT in testiranje zaposlenih – dan pred Odlokom
Na podlagi mnogih dilem in vprašanj smo dan pred začetkom veljave novega odloka o načinu izpolnjevanja PCT pogoja sklicali virtualno srečanje. Hitra in številčna odzivnost je potrdila nujnost in pomembnost srečanja. Direktorica je podala ključne informacije ter do sedaj znana navodila o pogojih zagotavljanja PCT pogojev v podjetjih in njihovi izvedbi. Udeleženci, ki so se v velikem številu odzvali vabilu, so v drugem delu ob vprašanjih izmenjali svoja mnenja in dileme.
|
Več >>> |
|
PCT in zaposleni - izkušnje prvega tedna
Teden po začetku veljave novega odloka o načinu izpolnjevanja PCT pogoja smo sklicali virtualno srečanje z namenom izmenjave izkušenj o tem, kako so se podjetja spopadla z novim odlokom.
|
Več >>> |
|
FB, LinkedIN, Twitter kot kanali za privabljanje kadrov, soležna strategija zaposlovanja ter komunikacijski načrt
V sklopu serije predavanj »privabljanje kadrov danes in kanali za to« je predavateljica Janja Petkovšek podrobno opisala »veliko trojko«: Twitter, LinkedIn in Facebook. Udeležencem je predstavila najboljše prakse in nasvete, kako se polotiti uporabe določenega kanala. Pri izbiri kanalov je dodatno izpostavila še »uporaben par«, in sicer YouTube ter Instagram. Obe aplikaciji je predstavila, izpostavila njuno uporabnost ter kaj obe orodji lahko konkretno ponudita ter doprineseta podjetju v primeru njune uporabe. Predavateljica je poudarila tudi pomembnost zavedanja različnosti družbenih mest in zakaj ter kako vsako potrebuje specifične pristope. Podjetja se morajo namreč odločiti, koga želijo privabiti in temu primerno prilagoditi svojo strategijo. Priporočljivo je, da v družbenih medijih najprej ustvarijo eno spletno mesto oz. profil, se z medijem dobro seznanijo in preučijo vse možnosti, ki jih ponuja, ga po lastni presoji oblikujejo in dodelajo, nato pa znotraj postavljenega medija postopoma širijo svojo prisotnost.
|
Več >>> |
|
Promocija zdravja na delovnem mestu
Na tem srečanju smo v ospredje postavili promocijo zdravja zaposlenih. Podjetja v dejavnosti kovinske industrije se danes vse pogosteje srečujejo z daljšo bolniško odsotnostjo zaposlenih na ključnih delovnih mestih v proizvodnji, ki pa ni več nujno povezana le s starostjo delavca. Tema je še toliko bolj aktualna, ker učinkovito promocijo zdravja v podjetjih v zadnjih dveh letih dobesedno onemogočajo številne omejitve, ki jih je v naše vsakdanje življenje prinesla epidemija s koronavirusom.
|
Več >>> |
|
|
|
|
|
|
|
Forum nabavnikov s predsednikom uprave KOVINTRADE o gibanju cen vhodnih materialov in komponent
Na spletnem Forumu nabavnikov ZKovI se nam je kot gost pridružil g. Jože Kastelic, predsednik uprave enega vodilnih trgovcev na področju metalurških polproizvodov na slovenskem trgu, podjetja KOVINTRADE Celje. Predstavil nam je podjetje, storitve, ki jih ponujajo, v drugem delu pa predstavil podrobnejši vpogled glede gibanja cen vhodnih surovin in materialov ter projekcijo in napovedi za naprej. Pred tem nam je direktorica Združenja na kratko predstavila spletno orodje Radar izvoza storitev, ki je najsodobnejša umetna inteligentna rešitev za pomoč naprednim proizvajalcem pri odločanju o izvozu storitev na nove trge.
|
Več >>> |
|
|
|
|
|
|
|
UO o poslovanju kovinarjev in aktualnih gospodarskih razmerah
Na svoji septembrski redni seji je upravni odbor Združenja kovinske industrije obravnaval rezultate poslovanja kovinske industrije v preteklem letu. Rezultati kažejo 10% padec poslovanja, kar je slabše kot bi si želeli in vendar mnogo bolje od tega, česar smo se bali spomladi 2020. Predstavljeni rezultat vključuje občutno pomoč države, ki jo je gospodarstvu ponudila v sklopu kovid ukrepov. Direktorji so ocenili, da je realni rezultat poslovanja tako manjši za 20%. V nadaljevanju razprave so člani izmenjali mnenja ter predstavili svoj pogled na aktualno poslovanje in težave, s katerimi se trenutno soočajo.
|
Več >>> |
|
|
|
|
|
UO o trenutnih omejevalcih rasti
Večina podjetij kovinske industrije se še vedno sooča s težavami, ki jih pestijo že celotno poslovno leto 2021. Dobavni roki, cene materialov ter kronično pomanjkanje usposobljenih kadrov so ključni vzroki, ki otežujejo poslovanje podjetij v že tako težkih razmerah in kot kaže trenutna situacija v industriji, bodo te težave vsaj še nekaj časa zaznamovale tudi leto 2022, čeprav so napovedi za naprej zelo nepredvidljive in negotove. Dodatno bo h krizi podjetij prispevala še energetska kriza, ki bo »slej ko prej« udarila po energetsko intenzivnih panogah.
|
|
|
|
|
|
|
S prijaznimi pozdravi,
Ekipa ZKovI
Izdaja: Gospodarska zbornica Slovenije - Združenje kovinske industrije
Dimičeva 13, 1504 Ljubljana, zkovi@gzs.si
|
|
|
|
|