Zbornica računovodskih servisov

Informativa - sejem izobraževanja in poklicev

Zbornica računovodskih servisov se je januarja 2024 prvič predstavljala na 15. sejmu Informativa z namenom mladim približati računovodski poklic. Članica upravnega odbora ZRS Erika Kostanjšek je na Informativi na predavanju "Računovodja s čustveno in umetno inteligenco" prisotnim na zanimivih način pokazala, kaj v resnici počnemo računovodje.

     

Mlade, ki so se ustavili na razstavnem prostoru smo informirali o našem delu, v anketi pa smo jih povprašali o njihovih predstavah računovodskega poklica in kaj se jim zdi pri službi najpomembneje.

Njihovi odgovori so nam pokazali, da pravzaprav mladi precej dobro poznajo računovodski poklic, v nekaterih pa so se tudi potrdili miti, ki krožijo o našem delu, kot je na primer ta, da računovodja dela le s številkami. Po pričakovanjih razumevanje dela v računovodstvu narašča s starostjo, vendar presenetljivo veliko mladih že v osnovni šoli kar dobro ve, kaj delamo. Odgovorili so nam na primer, da v računovodstvu vodimo finance, skrbimo za davke, plačujemo račune, urejamo potne naloge, najbolj pa nas je razveselil osnovnošolec, ki je prepoznal, da smo računovodje pomembni v podjetju. Odgovori dijakov so bili že podrobnejši. Odgovarjali so, da se ukvarjamo z vodenjem financ, svetujemo o investicijah, dobro poznamo zakonodajo, davke, zavedajo pa se tudi, da je naše delo odgovorno in zahtevno. Študentje so zapisali, da v računovodstvu obračunavamo plače, se ukvarjamo s knjiženjem poslovnih dogodkov, stroškovnim računovodstvom, podrobnim pregledom finančnega stanja, statistiko, analizo in revizijo.

Razveselila so nas pričakovanja mladih glede njihove prihodnje zaposlitve. Večina, ne glede na starost, jih namreč od službe želi izobraževanje, dinamično, zanimivo delo, možnost napredovanja. S starostjo naraščajo tudi potrebe po stabilni, varni zaposlitvi in fleksibilnosti dela. Ti odgovori nas navdajajo z optimizmom, saj kažejo, da mladi, ki bodo še prišli na trg dela, imajo vrednote, ki jih cenimo delodajalci. Hkrati nam daje signal, kaj jim moramo ponuditi, da jih pritegnemo v naš poklic in verjamemo, da jim vse to tudi lahko omogočimo.

     
     
     
     
     

 Foto: WakeUp Creation d.o.o. in ZRS