Zbornica računovodskih servisov

Strokovna komisija za prepoznavanje sistemskih problemov

V letu 2009 je bila ustanovljena Strokovna komisija za prepoznavanje sistemskih problemov, ki preuči predloge članov ZRS, do njih zavzame stališče in jih posreduje na inštitucije npr. DURS, AJPES.

Strokovna komisija za prepoznavanje sistemskih problemov, je bila ustanovljena v letu 2009 z namenom aktivne vključitve ZRS v zakonodajo, ki zadeva delovanje in poslovanje računovodskih servisov. Strokovna komisija spremlja spremembe zakonodaje in na podlagi pobud članov ZRS  tudi izvajanje zakonodaje v praksi na podlagi ter na ta način zaznava probleme, ki so sistemske narave. Po proučitvi sistemskih vprašanj oz. problemov  do njih zavzame stališče in jih posreduje na ustrezne inštitucije (ministrstva, FURS, AJPES in druge).

Tudi člani ZRS ste vabljeni, da izpostavite vprašanja, ki so sistemske narave, strokovna komisija bo vse preučila. 

Opomba: Strokovna komisija se ne spušča v posamična konkretna vprašanja, ki niso sistemske narave.

V letu 2017 je bila aktivna na petih področjih:

  1. Pobuda ZRS na AJPES, maj 2017
    Na predlog članice ZRS je bila na AJPES posredovana pobuda glede poročanja podatkov plač iz Obrazca 1-ZAP/M prek spletne aplikacije PLAČE. Pobuda ZRS je, da je Obrazec 1-ZAP/M odprt zadnji teden tekočega meseca. Tako bi se plače lahko v celoti obračunale in poročale ter posledično ne bi prihajalo do izpadov pri poročanju.
  2. Predlog ZRS poslan na FURS: Obvestila zavezancem o izvršenih pobotih in spremembah na kontih v centih, junij 2017
    Člani ZRS opozarjajo, da imajo v zadnjem času ogromno dela v zvezi z Obvestili zavezancem o izvršenih pobotih in spremembah na kontih. Ta obvestila pa vsebujejo večkrat informacije za zavezance o pobotih v višini npr. 0,01 € ali 0,04 €. 
  3. Pobuda ZRS na AJPES, junij 2017
    Na predlog članic ZRS je bila na AJPES posredovana pobuda glede poročanja podatkov plač iz Obrazca 1-ZAP/M prek spletne aplikacije PLAČE. Pobuda ZRS je, da je Obrazec 1-ZAP/M odprt zadnji teden tekočega meseca. Tako bi se plače lahko v celoti obračunale in poročale ter posledično ne bi prihajalo do izpadov pri poročanju.
  4. Stališča in predlogi GZS in ZDSS glede predloga davčnih sprememb 2017, avgust 2017
    Tri organizacije, GZS, GZS - ZRS in Zbornice davčnih svetovalcev Slovenije so poslale Ministrstvu za finance svoja stališča in predloge na paket sprememb davčne zakonodaje 2017:
    • Predlog Zakona o sprememba Zakona o davčnem potrjevanju računov
    • Predlog Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini
    • Predlog Zakona o davku na tonažo
    • Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od dohodka pravnih oseb
    • Predlog Zakona o davčnem postopku. 
  5. Problematika e-pooblastil in vročanja, november 2017
    Člani Zbornice računovodskih servisov so nas opozorili na problem iz prakse, ki se tiče pooblastil za e-vročanje. Zato je ZRS na FURS naslovila vprašanja.

V letu 2016 je bila aktivna na treh področjih:

  1. Nagrada delodajalcu, ki presega kvoto zaposlenih invalidov
    Komisija preverja postopek uveljavljanja nagrade delodajalca, ki presega kvoto zaposlenih invalidov do nagrade preko elektronske izmenjave podatkov.
  2. Upoštevane pripombe ZRS na Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2J), junij 2016
    ZRS je podala pripombe na predlog zakona, saj je želel predlagatelj ukiniti del vsebine sklepa, s katerim mora davčni organ seznaniti davčnega zavezanca o vsebini in obdobju davčnega inšpekcijskega nadzora. Prav tako sta bili upoštevani pripombi glede brisanja roka, v katerem mora davčni organ sestaviti zapisnik (s tem je zagotovljena pravna varnost davčnih zavezancev) in na predlagan spremenjen postopek davčnega inšpekcijskega nadzora v smislu možnosti, da se davčni zavezanec odpove pripombam na zapisnik.
  3. Davčni nadzor pri olajšavah za vlaganja v raziskave in razvoj
    GZS je dobila informacije, da so na terenu določene težave z davčnim nadzorom pri olajšavah za vlaganje v raziskave in razvoj. ZRS je tudi člane povprašala o izkušnjah iz terena. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavilo novo mnenje o davčnih olajšavah za raziskave in razvoj, s katerim podaja dodatno tolmačenje prejšnjih mnenj vsem podjetjem, ki so se soočila ali se soočajo z inšpekcijskimi nadzori glede koriščenja olajšav za R&R.

V letu 2015 je bila aktivna na šestih področjih:

  1. Predlogi ZRS k predlogu sprememb Zakona o davčnem postopku
    ZRS in pravna služba GZS sta pripravili pripombe na nekatere člene predloga zakona, ki in opozorila na določene nejasnosti, ki so splošnega pomena za vse uporabnike zakona.
  2. Zakon o davčnem potrjevanju računov
    Pripombe na predlog Zakona o potrjevanju računov so bile pripravljene v okviru zbornične koordinacije (ZRS, GZS, Zbornica davčnih svetovalcev Slovenije, Trgovinska zbornica Slovenije in Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije). Glavne pripombe so bile na ime zakona, nejasno osnova zakona, predviden rok za uveljavitev je nesprejemljiv in odzivni čas sistema.
    Spremenjeno je bilo ime zakona. Nekaj pripomb ZRS je upoštevanih, ne pa vse.
  3. Pripombe na predlog novele ZGD-1 s strani ZRS
    ZRS je na MGRT v septembru 2014 posredovala pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pripombe so se nanašale predvsem na člene, ki implementirajo novo računovodsko direktivo, v manjšem obsegu pa tudi na nekatere druge predloge novih določil. O vsebini pripomb so bili člani seznanjeni v februarskem pismu članom. V januarju je nato sledil sestanek predstavnikov ZRS s predstavnikom MGRT. Velik del pripomb, ki jih je podala ZRS, je bil pri sprejemu sprememb ZGD-1 v juliju 2015 upoštevan.
  4. Predlogi ZRS k predlogu sprememb Zakona o davčnem postopku, junij 2015
    ZRS in pravna služba GZS sta pripravili pripombe na nekatere člene predloga zakona, ki in opozorila na določene nejasnosti, ki so splošnega pomena za vse uporabnike zakona.
  5. Pripombe in predlogi ZRS na predlog SRS 2016, september 2015
    Pripombe in predlogi so bili septembra 2015 posredovani na Slovenski inštitut za revizijo v času javne obravnave Slovenskih računovodskih standardov in nato še novembra 2015 na MGRT.
  6. Status upokojencev z vidika opravljanja dejavnosti in vodenja lastne družbe
    Glede na to, da postaja nadaljevanje dejavnosti po upokojitvi vse večji problem in da so oz. prihajajo med take upokojence tudi člani ZRS, se je delovna skupina ZRS lotila ugotavljanja stanja na tem področju in v ta namen pridobila tudi primerjane podatke o tem v državah članicah EU. V zvezi s tem se je delovna skupina sestala tudi z predstavniki pravne službe GZS.
    V oktobru 2015 je ZRS na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve poslala pripombe in predlogi ZRS na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Pripombe žal niso bile upoštevane.


V letu 2014 je bila aktivna na štirih področjih:

  1. Pripombe na predlog novele ZGD-1 s strani ZRS
    ZRS je na MGRT v postavljenem roku posredovala pripombe na Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1I). Pripombe se nanašajo predvsem na člene, ki implementirajo novo računovodsko direktivo, v manjšem obsegu pa tudi na nekatere druge predloge novih določil. Večji del splošnih pripomb, ki se nanašajo na vse gospodarske subjekte, bodo poslane s strani GZS.
     
  2. Poziv FURS za dograditev elektronskega vročanja preko sistema eDavki, avgust 2014
    ZRS je 12.08.2014 pozvala FURS k dograditvi funkcionalnosti eDavki. FURS je 09.09.2014 poslal obvestilo, da so rešitev glede eVročanja opominov fizičnih oseb z dejavnostjo prilagodili na način, da je le-te možno pregledovati v obeh profilih (fizične osebe in fizične osebe z dejavnostjo).
     
  3. Nova računovodska direktiva, maj 2014
    Slovenija ima rok za implementacijo nove računovodske direktive do junija 2015.
    Sprejeto je bilo stališče ZRS o novi računovodski direktivi:
  • Naša zakonodaja v ZGD in SRS pretežno že izpolnjuje zahteve iz direktive - obveznosti objave BS, IPI in poslovnih poročil.
  • ZRS ne podpira opcije za poenostavitev poročanja za mikro podjetja, tj. objave samo bilance stanja. BS in IPI naj ostajata del obvezne javne objave za vsa podjetja.
    • Utemeljitev: Za BS je potrebno pripraviti vse računovodske podlage, IPI je le rezultat knjigovodstva, ki pa je obvezno za vse; samo BS v sedanjih razmerah ne daje dovolj informacij za javnost (zaščita upnikov, kupcev…).
    • SURS zahteva dodatne informacije – za druge namene bi bilo treba IPI vseeno izdelati, tudi če bi bil izvzet iz poročanja.
    • DURS – podatki za davčne namene se črpajo iz IPI – glede na doseženo optimalno stanje glede oddaje poenotenih obrazcev za statistiko, DURS in javno objavo bi neobjava IPI pomenila korak nazaj.
  • Slovenska računovodska stroka je danes med najbolj razvitimi v svetu. Z dodatnimi poenostavitvami poročanj bi v računovodski stroki naredili velik korak nazaj (obveščanje kupcev in dobaviteljev). S tem bi zmanjšali vlogo računovodstva, ki je pomembna tudi za notranje poročanje preko sistema poročanj za zunanje uporabnike. S tem pokrijemo tudi notranje poročanje.
  • ZRS ne podpira poenostavitve, da se mikro podjetja izvzamejo iz obveznosti prikaza AČR in PČR.
  • ZRS meni, da bi vsaka poenostavitev poročanja (glede na računovodski informacijski sistem, ki ga ima izdelano vsako podjetje – ali računovodski servis) podražila samo poročanje.

4. Poziv DURS za prestavitev rokov za oddajo davčnih obračunov in ostalih poročil do konca marca 2014
ZRS je 07.02.2014 pozvala DURS, da prestavi vse roke za oddajo davčnih obračunov in ostalih poročil, ki so jih dolžni davčni zavezanci predložiti DURS do konca marca 2014 za 10 dni.
V katastrofalnih vremenskih razmerah, ki so prizadele Slovenijo v februarju 2014 (naravna nesreča žledolom), so bili prizadeti številni davčni zavezanci in tudi računovodski servisi. V najbolj delovno obremenjenem obdobju so računovodski servis utrpeli enotedenski izpad električne energije, nezmožnost dostopa do delovnega mesta, oteženo ali onemogočeno komunikacijo s svojimi strankami.

V letu 2013 je bila aktivna na osmih področjih:

  1. Vprašanje ZRS glede uveljavljanja olajšave za tovorna motorna vozila, januar 2013
    Od svojih članov je ZRS prejela vprašanje glede uveljavljanja olajšave za tovorna motorna vozila, zato je bilo to vprašanje ustrezno formulirano in posredovano naprej na DURS.
    55. a člen ZDDPO-2 v kombinaciji s prehodnimi določbami določa, da se kot olajšava za investiranje (za leti 2012 in 2013) šteje tudi nakup tovornih motornih vozil z motorjem, ki ustreza najmanj emisijskim zahtevam EURO V. V zvezi s tem se namreč zastavlja vprašanje, ali so kot olajšava mišljena le za težka motorna vozila, za katera se uporablja oznaka z rimsko številko (torej EURO V), ali velja tudi za lahka tovorna vozila, za katera se praviloma uporabljajo oznake z arabskimi številkami (torej EURO 5). Glede na priloženo pojasnilo Ministrstva za promet se v praksi uporabljata obe oznaki za obe vrsti tovornih vozil. Člani so želeli pojasnilo, ali sta tako oznaki EURO V kot tudi EURO 5 ustrezni oziroma ali velja olajšava tako za težka kot tudi za lahka motorna vozila z motorjem, ki ustreza emisijskim zahtevam z navedenima oznakama.
    ZRS je pridobila pojasnilo DURS. 
  2. ZRS uspelo v ZDR-1 »vrniti« pravico do zaposlitve direktorjem, lastnikom enoosebnih družb, marec 2013
    Že v poročilu o delu za leto 2012 smo izpostavili pomembno problematiko zaposlovanja poslovodnih oseb, ki so hkrati edini ustanovitelji gospodarskih družb.
    Aktivnosti ZRS in strokovne komisije za sistemska vprašanja so »obrodile sadove«:
    Po dolgotrajnem usklajevanju s socialnimi partnerji in nekajmesečni proceduri v državnem zboru je bil ZDR-1 sprejet, s tem pa tudi težko pričakovani člen, ki je direktorjem, ki so hkrati lastniki enoosebnih družb ali edini ustanovitelji zavodov, vrnil pravico do zaposlitve v teh družbah/zavodih.
    Nova rešitev, v celoti usklajena s predlogom ZRS, je tako vsebovana v drugem in tretjem odstavku 73. člena ZDR-1 (objava v Uradnem listu RS, št. 21/2013), ki se glasita:
    (2) Ne glede na 4. člen tega zakona se v primeru, ko se pogodba o zaposlitvi sklene med poslovodno osebo in družbo, katere edini lastnik je ta poslovodna oseba, oziroma zavodom, katerega edini ustanovitelj je ta poslovodna oseba, takšno razmerje lahko šteje kot delovno razmerje.
    (3) Glede pravic, obveznosti in odgovornosti poslovodne osebe iz prejšnjega odstavka se uporabljajo določbe prvega odstavka tega člena.
    V zvezi s temi spremembami so bili opozorjeni podjetniki, ki so imeli v preteklih dveh letih težave zaradi neustrezne zakonodaje, da ponovno proučijo svoj status glede obveznega zavarovanja in se uskladijo z novimi, ustreznejšimi rešitvami. 
  3. Opomini in obvestila o pobotih v vrednosti enega ali dveh centov, april 2013
    Na podlagi dopisa ZRS je DURS odpravil postopek, ki je povzročal tovrstne opomine. 
  4. ZDDPO-2J, maj 2013
    V okviru predlaganih spremembam ZDDPO-2 smo na Ministrstvo za finance podali predloge za spremembo naslednjih členov:
    - 21. člen (prevrednotenje in odpis terjatev) – z ustrezno strokovno utemeljitvijo smo predlagali, da v času vse bolj poglobljene gospodarske krize zakon sledi okoliščinam, ter da se prevrednotenje terjatev davčno prizna v celoti oziroma vsaj v višini 50% zneska posamične terjatve, vendar ne več, kot znaša odhodek iz prevrednotenja za to terjatev;
    - 22. člen (prevrednotenje finančnih naložb) – podobno kot za 21. člen smo predlagali priznavanje odhodkov iz prevrednotenja tudi za finančne naložbe;
    - 32. člen (obresti od presežka posojil) – problematika tanke kapitalizacije najbolj prizadene manjša podjetja, v lasti fizičnih oseb, ki svoja podjetja poskušajo »reševati« z bančnimi posojili, za katera pa morajo jamčiti s svojim osebnim premoženjem, ki pa je v večini primerov v nelikvidni obliki (lastniki fizične osebe največkrat zastavijo za jamstvo svoje osebne nepremičnine) – predlagali smo, naj se to upošteva pri pripravi nove zakonske določbe in naj se v takih primerih ne obravnava bančnih posojil na enak način, kot se obravnava posojila lastnikov.
    Od navedenih predlogov žal noben ni naletel na razumevanje na pristojnem ministrstvu. 
  5. Prenovljena tipska pogodba v povezavi s kazensko odgovornostjo računovodje, september 2013
    V letu 2012 smopridobili mnenje odvetniške pisarne zaradi pogostih vprašanj o morebitno kazenski odgovornosti računovodskih servisov oziroma njihovih zaposlenih pri opravljanju njihovega dela.
    V zvezi s problematiko je bila s pomočjo predstavnikov pravne službe GZS:
    - prenovljena tipska pogodba ZRS:
         Sprememba druge alineje prvega odstavka 11. člena pogodbe - sili izvajalca k nezakonitim dejanjem oziroma k opustitvi zakonitih dejanj, kot na primer, da izvajalca napeljujek storitvi kaznivega dejanja ali prekrška, zlasti v zvezi z morebitno davčno zatajitvijo ali ponareditvijo poslovnih listin
         nov 12. člen - v primeru, da se pogodba odpove iz razlogov, navedenih v 11. členu te pogodbe, je naročnik dolžan plačati izvajalcu pogodbeno kazen v višini, ki se izračuna kot vsota zadnjih šestih mesečnih zneskov, ki jih je izvajalec obračunal naročniku za redna računovodska opravila iz drugega odstavka 2. člena te pogodbe.
    - Dodatno je bila vzpostavljeno sodelovanje s pravno službo GZS v zvezi s svetovanjem članov na tem področju konkretne problematike.  
  6. Pripombe Zbornice računovodskih servisov na predlog Pravilnika o določanju zavarovalne osnove – julij 2013
    Na predlog Pravilnika o določanju zavarovalne osnove smo podali nekaj pripomb, ki bi po mnenju Strokovne komisije za sistemska vprašanja omogočala pregledno izvajanje zakonodaje s tega področja – Ministrstvo za finance pa meni, da je večina rešitev ustreznih – sprejeli pa so pripombo glede jasnejše opredelitve minimalne plače. 
  7. Pripombe na Pravilnik o davčnem obračunu akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti, november 2013
    V zvezi s predlogom Pravilnika o davčnem obračunu akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti se je novembra 2013 predstavnik strokovne komisije sestal s pripravljavci pravilnika na Generalnem davčnem uradu z namenom preveriti vsebine obrazcev zlasti v delu, ki se nanaša na t.i. normirance – iz predlogov zakonodajalca v zvezi s spremembo pogojev za normirance je bilo namreč razumeti, da se bo za normirance uvedla tudi relativno enostavna priprava davčnih obračunov, kar pa iz predloga pravilnika ni bilo zaslediti. Na GDU so pojasnili, da glede na preostalo veljavno davčno zakonodajo davčni obračun za normirance ne more biti enostavnejši.
    V zvezi s to problematiko smo podali tudi pripombe, ki pa so bile delno upoštevane le v delu vsebine pravilnika, ki je zdaj razumljivejši, kot je bil v predlogu. Pobud za poenostavitve na MF in DURS niso sprejeli. 
  8. Pobuda za spremembo Pravilnika o vsebini in obliki obračuna davčnih odtegljajev ter o načinu predložitve davčnemu organu, december 2013
    Velik del novosti v pravilniku prinaša izjemno veliko administrativno breme zavezancem oziroma njihovim računovodskim servisom. ZRS je na Ministrstvo za finance poslalo pobudo za spremembo navedenega pravilnika, ki pa je bila z obrazložitvijo Ministrstva za finance zavrnjena.

 V letu 2012 je bila aktivna na sedmih področjih:

  1. Problematika e-kartic davčnih zavezancev
    01.10.2011 DURS začela izvajati proces vodenja knjigovodskih evidenc v novem informacijskem sistemu, istočasno pa je uvedla tudi poenostavitev načina vplačevanja davčnih obveznosti. ZRS je 12.01.2012 prvič zaprosila vodstvo DURS za sestanek v zvezi s problematika e-kartic davčnih zavezancev.19.03.2012 je potekal sestanek ZRS s predstavniki Ministrstva za finance, na katerem so bili prisotni tudi predstavniki Davčne uprave RS. Dosežene so bile konkretne kratkoročne rešitve glede problematike e-kartic.
    19.06.2012 je DURS na portalu eDavki vzpostavila novo, poenostavljeno e-knjigovodsko kartico, ki je vsebovala zgolj podatke in informacije, ki so za uporabnika ključne. Pri njeni poenostavitvi so bile upoštevane pripombe in predlogi, ki ste jih posredovali davčni zavezanci in ZRS. Na ta način je e-kartica postala preglednejša in uporabnikom prijaznejša.
    Kljub popravkom e-kartice so člani ugotovili napake v evidencah. Zato je bil 09.07.2012 na pobudo ZRS izveden prvi sestanek članov ZRS s predstavniki DURS na temo e-kartic davčnih zavezancev po poenostavitvi e-kartice 19.6.2012. Prisotni člani zbornice so lahko na sestanku povedali, s kakšnimi težavami se srečujejo. Vodstvo ZRS je dodatno izpostavilo, da se člani ZRS zaradi nedelovanja sistema srečujejo z nezadovoljstvom strank in večjo porabo ur dela za razčiščevanje e-kartic, ki jim ne morejo zaračunati ne strankam ne DURS.
    Žal do nadaljnjega sodelovanja z DURS ni prišlo kljub pisnim pozivom ZRS in novinarski konferenci ZRS v oktobru 2012. S svojim strokovnim znanjem in izkušnjami je ZRS, tako kot v preteklosti, še vedno pripravljena pomagati pri iskanju optimalnih rešitev, ki bi olajšale delo tako računovodskim servisom kot njihovim strankam.   
  2. Problematika zavarovanja družbenikov/direktorjev enoosebnih družb
    Že jeseni 2011 je bila na 13. kongresu kot ena najaktualnejših tem izpostavljena problematika obračunavanja prispevkov za socialno varnost direktorjev (poslovodij), ki so hkrati edini lastniki družb, v katerih so direktorji. Po opravljenih posvetih za člane konec leta 2011 je bilo na ZRS ugotovljeno, da je problem večplasten in predvsem, da neustrezen pristop oziroma nereševanje tega problema na nivoju države povzroča podjetnikom hude težave, ponekod pa tudi precejšnjo gospodarsko škodo.
    Temeljni problem, tj. »odvzem« pravice do zaposlitve oziroma izplačila plače direktorjem, ki so hkrati edini lastniki svojih družb, je bil izpostavljen kot resen in pereč. Z njim je ZRS pisno seznanila ministra za delo, družino in socialne zadeve, ministra za finance, ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo ter koalicijske poslance v Državnem zboru.
    V zvezi s tem je bilo podrobneje proučena možnost za spremembo zakonodaje in ugotovljeno, da je najustreznejša rešitev sprememba Zakona o delovnih razmerjih, saj ključni problem izhaja iz opredelitve delovnega razmerja v tem zakonu.
    V aprilu 2012 je bila navedena problematika osebno predstavljena poslancem SDS v Državnem zboru, v začetku maja 2012 pa je sledil uspešen sestanek tudi na Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve. Vsi udeleženci sestankov so se strinjali, da gre za pereč problem, k rešitvi katerega je potrebno pristopiti z vso resnostjo in skrbnostjo.
    Pogovori so se na MDDSZ nadaljevali tudi v jeseni 2012. Hkrati se je z navedeno problematiko seznanili tudi vodstvo Gospodarske zbornice Slovenije. Dogovorjeno je bilo, da bodo predstavniki GZS v okviru pogajanj glede sprememb delovnopravne zakonodaje na ekonomsko socialnem svetu problematiko izpostavili kot akutno in z ostalimi socialnimi partnerji dogovorili ustrezne rešitve. Predlagan je bil nov člen v okviru ureditve pogodbe o zaposlitvi za vodilne delavce, ki lastnikom enoosebnih družb, ki so hkrati direktorji teh družb, omogoča status, kot ga imajo druge poslovodne osebe (v enakih organizacijskih oblikah z več ustanovitelji - večosebni d.o.o. ali v drugačnih organizacijskih oblikah (d.d…)).
    Pogajanja na ESS so bila uspešna, vlada in poslanci pa načeloma tako ureditev podprli, zato se pričakuje, da se bo v začetku leta 2013 zakon v tem smislu ustrezno popravil in s tem v tem delu omogočil normalno poslovanje vsem prizadetim gospodarskim družbam.  
  3. Administrativne razbremenitve uveljavljanja olajšave za raziskave in razvoj 
    Delovna skupina ZRS je bila v maju 2012 na sestanku na Ministrstvu za finance, kjer je dala nekaj pobud glede sprememb pravilnika o uveljavljanju olajšav za RR. Na tej podlagi je pripravila še predloge za poenostavitev postopka, ki je bil poslan na Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Predlagala je spremembe Pravilnika o uveljavljanju davčnih olajšav za vlaganja v raziskave in razvoj (Ur.l. RS, št. 138/2006), ki bi pripomogle k znižanju obsega administriranja davčnih zavezancev in ki bi jasneje opredelile vlaganja v raziskovalno – razvojne projekte:
    - Oba predloga glede znižanje obsega administriranja davčnih zavezancev sta bila vsebinsko sprejeta, nov Pravilnik o uveljavljanju davčnih olajšav za vlaganja v raziskave in razvoj Ur.l. RS št. 75/2012 bistveno poenostavlja poročanje davčnih zavezancev glede na prej veljavni pravilnik.
    - Predlogi o opredelitvi izdatkov vlaganj v raziskovalno-razvojne projekte, ki so izdatki za RR, s strani MGRT niso bili sprejeti. Ker bo MGRT po pravilniku tisti organ, ki bo v težjih primerih presojalo upravičenost uveljavljanja olajšav, se bo še naprej opiralo na mednarodno veljavno fraskatsko metodologijo (OECD – Frascati).  
  4. Pavšalne obdavčitve
    Predstavniki ZRS so se v aprilu 2012 udeležili sestanka - okrogle mize MF na temo pavšalne obdavčitve. Glede na koalicijsko pogodbo je Ministrstvo za finance preučevalo možnosti za nadgraditev pavšalne obdavčitve pravnih in fizičnih oseb.
    Na podlagi takrat sprejetih stališč vseh sodelujočih je ministrstvo pripravilo nove rešitve v ZDoh-2 in ZDDPO-2, ki so bile konec leta 2012 sprejete in objavljene v Uradnem listu, uporabljati pa se pričnejo s 1.1.2013.
    ZRS se je že v fazi priprave sprememb zavedala, da je širitev kroga zavezancev, ki si lahko izberejo pavšalno obdavčitev, »dvorezni meč«, saj se na eni strani razbremenjuje gospodarstvo, na drugi strani pa zmanjšuje transparentnost poslovanja najmanjših gospodarskih subjektov. Na to je tudi opozorila pristojne, vendar pa hkrati meni, da je predlagana rešitev sprejemljiva.
    S strani naših članov že nekaj mesecev dobivamo informacije, da se v zvezi s tem »na terenu« ne dogaja nič posebnega, večina strank računovodskih servisov ostaja v obstoječem sistemu vodenja poslovnih knjig, saj želi večina podjetnikov zaradi svojih poslovnih interesov ohraniti transparenten pregled nad svojim poslovanjem, to pa je mogoče le z ustreznim vodenjem poslovnih knjig. 
  5. Pravno mnenje o kazenski odgovornosti računovodij
    Zaradi pogostih vprašanj o morebitno kazenski odgovornosti računovodskih servisov oziroma njihovih zaposlenih pri opravljanju njihovega dela, ki so jih člani naslovili na strokovno službo ZRS, smo zaprosili za pravno mnenje Odvetniško družbo Čeferin o.p., d.o.o., ki je objavljano na zaprtih spletnih straneh ZRS. 
  6. Predstavnik ZRS član delovne skupine v okviru Ministrstva za finance za pripravo sprememb Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku
  7. Revizija poklicnih standardov in katalogov strokovnih znanj ter spretnosti
    Do konca leta 2012 je bila predvidena revizija poklicnih standardov in katalogov znanj ter spretnosti s področja računovodstva (poklicni standard Računovodja/računovodkinja za manjše družbe, samostojne podjetnike in zavode in poklicni standard Knjigovodja). Zato je UO ZRS kot predstavnike ZRS za člane delovne skupine CPI za revizijo poklicnih standardov Računovodja in Knjigovodja, ki so predloge popravkov poklicnih standardov in katalogov znanj posredovali na CPI. Postopek bo zaključen v letu 2013.

V letu 2011 je bila aktivna na dveh področjih:

  1. Sprememba Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih
    ZRS se je v zvezi s pobudami za spremembo Zakona o preprečevanju zamud pri plačilih in izvedbenih aktov na področju izvajanja obveznega pobota začela angažirati pri pristojnih inštitucijah že začetku aprila 2011 - prve aktivnosti so se pričele s sestankom predstavnikov ZRS na AJPES.
    Po izkazanem interesu za sodelovanje znotraj GZS skupaj z ostalimi zainteresiranimi inštitucijami se je komisija v imenu ZRS aktivno vključila v t.i. zbornično koordinacijo, ki jo sestavljajo GZS, ZRS, ZDSS, TZS in OZS.
    Poročilo o doseženih rezultatih v zvezi z ZPreZP je na voljo tukaj
  2.  Sprememba pravil gotovinskega plačevanja
    V Uradnem listu RS št. 101/2011 z dne 12.12.2011 je bil objavljen pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku, ki bo stopil v veljavo s 27.12.2011. S to spremembo se pomembneje spreminjajo pravila gotovinskega plačevanja. V zvezi s pravilnikom je ZRS dala pobudo na Ministrstvo za finance, da se ponovno prouči potrebnost takega ukrepa.

V letu 2010 je bila aktivna na enem področju:

  1. V februarju 2010 naslovila vprašanja v zvezi z izvajanjem Pravilnika o opredelitvi pridobitne in nepridobitne dejavnosti. Na podlagi zastavljenega vprašanja z vključenimi možnimi rešitvami je ZRS prejela obširno pojasnilo v zvezi z izpostavljeno problematiko. Pojasnilo je bilo tudi objavljeno na spletni strani DURS.

Vabimo vas, da svoje predloge posredujete na zrs@gzs.si.