Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.
V Pravni službi GZS so sprejeli dve pojasnili MDDSZ, ki se nanašata na določbe PKP8.
Prvo pojasnilo podaja razlago določb 3. odstavka 44. člena ZDUOP (PKP8). Ta člen določa, da je za čas, ko je delodajalcu zaradi epidemije COVID-19 s predpisi opravljanje gospodarske dejavnosti onemogočeno, v povračilo nadomestila plače, ki ga krije Republika Slovenija, vključeno nadomestilo plače z vsemi davki in prispevki delodajalca (bruto II). V zvezi s tem nas je zanimalo:
1. Kako se bo izkazovalo, da je delodajalcu opravljanje dejavnosti onemogočeno?
2. Kako se bo obravnavalo delodajalce, ki jim je poslovanje bistveno omejeno, ni pa popolnoma prepovedano (odloki po večini prepovedujejo prodajo B2C ne pa tudi B2B)?
3. Ali se bo gledala zgolj glavna dejavnosti ali vse dejavnosti, ki jih delodajalec sicer opravlja in jih trenutno zaradi odloka ne more?
MDDSZ je odgovoril:
Drugo pojasnilo pa se nanaša 19. člen ZDUOP (PKP8), ki ureja prepoved izplačila dobička, nagrad za poslovno uspešnost, (…) v primeru koriščenja ukrepa skrajšanega delovnega časa v letu 2021. V obrazložitvi predloga zakona je bilo »nerodno« zapisano, da se je zaradi podaljšanja ukrepa delnega subvencioniranja skrajšanja polnega delovnega časa obveznost seznanitve FURS o izplačilu dobička, nakupih lastnih delnic ali lastnih poslovnih deležev, izplačilu nagrad poslovodstvu oziroma dela plač za poslovno uspešnost poslovodstvu, z navedenim členom vzpostavila tudi za leto 2021. To je povzročilo skrb pri nekaterih delodajalcih, da se je omenjena prepoved podaljšala še v leto 2021. MDDSZ je potrdil naše razumevanje, ki smo ga navedli v vprašanju, in sicer, da prepoved iz ZDUOP (PKP8) velja zgolj za delodajalce, ki so subvencijo za skrajšanje polnega delovnega časa prejemali tudi v letu 2021.
Oba dopisa vam pošiljamo v prilogi.