Zbornica za poslovanje z nepremičninami

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

Prijava na aktualne novice ZPN

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.


    Arhiv: Zakon o preprečevanju konkurence - odgovornost podjetniških združenj za omejevalna dejanja

    Državni zbor RS je na seji dne 29. septembra 2022 sprejel spremembe Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (v nadaljevanju: ZPomK-2), ki je bil 11. oktobra 2022 objavljen v Uradnem listu RS št. 130. Zakon začne veljati s 26. januarjem 2023.

    Za vas zelo pomembne spremembe se nanašajo na uvedbo administrativnega sankcioniranja podjetij in podjetniških združenj (79. – 96. člen ZPomK-2). Kot podjetniško združenje se šteje GZS, združenja ali zbornice dejavnosti, sekcije, regijske zbornice v okviru GZS. Administrativno sankcioniranje je v povezavi s 5. členom ZPomK-2, ki prepoveduje sklepe podjetniških združenj, katerih cilj ali učinek je preprečevati, omejevati ali izkrivljati konkurenco.  Prepovedano je zlasti:

    1. neposredno ali posredno določati nakupne ali prodajne cene ali druge poslovne pogoje;
    2. omejevati ali nadzirati proizvodnjo, prodajo, tehnični napredek ali naložbe;
    3. določati v razmerjih z drugimi sopogodbeniki neenake pogoje za primerljive posle, če je s tem sopogodbenik postavljen v konkurenčno slabši položaj;
    4. za sklenitev pogodbe zahtevati, da sopogodbeniki sprejmejo še dodatne obveznosti, ki po svoji naravi ali glede na trgovinske običaje niso povezane s predmetom te pogodbe;
    5. razdeliti trg ali vire nabave med udeleženci.

     

    Administrativno sankcioniranje podjetniških združenj za kršitve zgoraj navedene prepovedi, podrobneje ureja 89. člen ZPomK-2, ki določa:

    1. administrativna sankcija se izreče ob upoštevanju letnega prometa podjetniškega združenja;
    2. če se kršitev podjetniškega združenja nanaša na dejavnost njegovih članov, se pri administrativni sankciji upošteva letni promet predhodnega poslovnega leta združenja in k temu se všteva tudi letni promet vsakega posameznega člana, ki deluje na trgu, na katerem na nastala kršitev. Sankcija se lahko izreče do 10 % vsote skupnega prometa vsakega posameznega člana, ki je dejaven na trgu in ga je kršitev prizadela;
    3. če podjetniško združenje ni plačilno sposobno, lahko od svojih članov zahteva, da v določenem roku na račun podjetniškega združenja plačajo sorazmerni del izrečene administrativne sankcije. Če sorazmerni del ni v celoti plačan podjetniškemu združenju v določenem roku, se lahko zahteva plačilo administrativne sankcije neposredno od članov. V slednjem primeru se člani lahko izognejo plačilu, če dokažejo, da niso izvajali kršitve in niso vedeli za obstoj kršitve ali so se od nje distancirali pred začetkom preiskave.

     

    Na podlagi 92. člena ZPomK-2, se bo pri odmeri administrativne sankcije upoštevalo naslednje:

    1. narava in trajanje kršitve;
    2. letni promet s storitvijo ali blagom, ki je predmet kršitve v reprezentativnem obdobju;
    3. trajanje kršitve;
    4. sodelovanje v postopku ugotavljanja kršitve;
    5. povrnitev škode oškodovancem na podlagi sporazumne poravnave in obstoj takšne poravnave;
    6. nezmožnost plačila.

     

    Administrativni prestopek je dejanje, ki pomeni kršitev ZPomK-2 ali 101. člena ali 102. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije ter je bilo storjeno naklepno ali malomarno. Obstoj naklepa in malomarnosti se razlaga skladno s sodno prakso Sodišče EU. Obstoja administrativnega prestopka ugotavlja Agencija za varstvo konkurence v upravnem postopku in lahko izreče administrativno sankcijo v obliki enkratnega ali periodičnega denarnega zneska. Administrativna sankcije se prisilno izvrši po pravnomočni odločbi, s katero je izrečena.

    Ponovno v vašo uporabo kot interni delovni pripomoček pri izvajanju sestankov v okviru vaših združenj oziroma zbornic, vam posredujemo brošuro, ki jo je v letošnjem letu izdala Pravna služba GZS in podrobneje predstavi prepoved omejevalnih sporazumov: Varstvo konkurence: Prepoved omejevalnih sporazumov, ki smo vam jo že posredovali dne 2. junija 2022. Navedena so priporočila in usmeritve za pravilno ravnanje na področju omejevalnih sporazumov, ki so namenjena vsem zaposlenim v samostojnih zbornicah, v panožnih združenjih, regionalnih zbornicah in vsem drugim zaposlenim na GZS, ki pri svojem delu sodelujete in povezujete konkurenčna podjetja iz posamezne dejavnosti ali podjetja, ki so v t. i. vertikalnem odnosu – proizvajalci, dobavitelji, kupci, podizvajalci, itd. Priporočila in usmeritve predstavljajo delovni pripomoček in so prilagojeni za sestanke in srečanja, ki so organizirana v okviru GZS ter povzemajo veljavno zakonodajo in sodno prakso na področju varstva konkurence. Prepovedi o določenih temah, ki jih določa konkurenčna zakonodaja, veljajo ne glede na čas in prostor, kjer se vršijo in veljajo tudi v primeru formalnih/neformalnih družabnih srečanj oziroma izmenjave poslovnih informacij izven poslovnih prostorov, ki so s sestanki povezani.

    Zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije (26. oktober 2022) in uporabljati se začne tri mesece po uveljavitvi (26. januar 2023).

    Fotogalerija





     

    Arhivi