Zbornica za poslovanje z nepremičninami

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

Prijava na aktualne novice ZPN

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.


    Arhiv: Uspešno uveljavljeni predlogi GZS k Predlogu Zakona o pomoči gospodarstva za omilitev posledic energetske krize

    Pravna služba GZS obvešča, da je Odbor za gospodarstvo Državnega zbora, dne 13. 12. 2022 obravnaval Predlog Zakona o pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize (v nadaljevanju: Predlog zakona).  Predlog zakona bo Državni zbor na plenarni seji obravnaval v petek, 16. 12. 2022 po nujnem postopku. Do dokončnega sprejetja zakona lahko v zakonodajnem postopku pride še do morebitnih sprememb ukrepov.

     

    GZS je že tekom priprave Predloga zakona sodelovala s svojimi predlogi in pripombami, ki so bili posredovani na MGRT. Hkrati so bili predlogi in pripombe posredovani v Državni zbor  v obliki amandmajev, dne 13. 12. 2022.

     

    V nadaljevanju povzemamo pregled pripomb in predlogov GZS, ki smo jih uspešno uveljavili:

    1. 2. člen: izločitev prepovedi podrejenim podjetjem, da uveljavljajo pomoč. Z uspešno uveljavitvijo spremembe, se kot upravičenca upošteva končnega odjemalca, ki nabavi energente od dobavitelja energentov. V povezavi s izločitvijo prepovedi se vsebinsko prilagaja tudi četrti odstavek 16. člena Predloga zakona.

     

    1. 5. člen tretji odstavek: uspešno uveljavljeno sorazmerno povračilo glede na zakup električne energije in zemeljskega plina. S tem je bilo doseženo, da upravičenec, ki ocenjuje ali ima zakupljeno električno energijo za leto 2023 po ceni, ki je nižja od 150 EUR na MWh ali ima zakupljen zemeljski plin v letu 2023 po ceni, ki je nižja od 79 EUR MWh, in ne vključuje vračil davkov in dajatev, je upravičen do osnovne posebne pomoči za podjetja, posebne pomoči zaradi zmanjšane gospodarske uspešnosti, posebne pomoči za energetsko intenzivna podjetja in posebne pomoči za energetsko intenzivna podjetja v posameznih sektorjih, ampak le za tisti delež ocenjene oz. zakupljene električne energije ali zemeljskega plina, ki presega zneske iz tega člena.

     

    1. 9. člen drugi odstavek: upoštevana pripomba GZS glede posebne pomoči zaradi zmanjšane gospodarske uspešnosti. S tem smo uspešno uveljavili predlog drugega odstavka 9. člena, ki se glasi: »Upravičencev EBITDA v upravičenem obdobju, vključno s skupno pomočjo, ne sme presegati 90 odstotkov njegovega EBITDA v letu 2021. Če je bil EBITDA v letu 2021 negativen, pomoč za zmanjšano gospodarsko uspešnost lahko povzroči povečanje EBITDA na največ 0.«.

     

    1. Črtanje desetega, enajstega in dvanajstega odstavka 12. člena: črtana obveznost pridobitve soglasja vlade v primeru, da upravičenec pridobi pomoč v skupni višini višji od 4 milijonov EUR. S tem je GZS dosegla, da v primeru, ko bi bil upravičenec upravičen do pomoči za gospodarstvo v skupni višini višji od 4 milijone EUR, ne rabi pridobiti soglasja Vlade RS. S tem smo dosegli izključitev določbe, ki bi podjetjem predstavljala veliko administrativno tveganje v času časovne stiske in hitro spreminjajočih okoliščin.

     

    1. 17. člen: GZS je uspešno uveljavila, da se upravičencu, ki mu je bilo v letu 2021 z odloki Vlade RS prepovedano ponujanje blaga ali storitev zaradi COVID-19 ali omejeno opravljanje dejavnosti, šteje kot referenčno obdobje enako obdobje v letu 2019, v katerem je posloval brez teh omejitev. Uspešno smo uveljavili, da se poleg upravičencev, ki jim je bilo prepovedano ponujanje blaga in storitev zaradi epidemije COVID-19, upošteva tudi upravičence, ki jim je bilo omejeno opravljanje dejavnosti zaradi epidemije COVID-19.

     

    1. 21. člen: GZS uspešno uveljavila, da se zniža prag odstotkov delavcev, katerim delodajalec mesečno ne more zagotavljati dela, in sicer iz 30 % na 10 %. V povezavi s tem, se spreminja tudi druga alineja 2. odstavka 27. člena, ki je s to določbo vsebinsko povezana. Uspešno uveljavljena sprememba pomeni, da bo več podjetij upravičenih do pomoči iz tega naslova. V primeru, da bi obstala kvota delavcev, ki jim ni mogoče zagotavljati dela, v višini 30 % mesečno, bi  mnogi delodajalci izpadli iz koriščenja ukrepa. Z uspešnim znižanjem na 10 % Predlog zakona zagotavlja hitrejšo pomoč delodajalcem in s tem učinkovito prepreči poslabšanje stanja.

    Fotogalerija





     

    Arhivi