Zapri

Novice


Arhiv: Ali ste seznanjeni s pojmom znamčenje delodajalca?

Ali ste seznanjeni s pojmom znamčenje delodajalca?
Ali razumete pomen pojma znamka delodajalca?
Vas zanima kako vse graditi za kadre privlačno znamko podjetja?

V četrtek 9. junija 2022 se je na GZS še zadnjič v dveh letih sestala mednarodna skupina EMBRAND. Predstavniki gradbenih združenj, zbornic, svetovalnih podjetij za karierni razvoj in iskanje kadrov ter učnih centrov so pod drobnogled vzeli znamčenje za potrebe iskanja in rekrutiranja novih zaposlenih.

Tokratna izmenjava mnenj, izkušenj in dobrih praks je bila že 4 v vrsti, prejšnje tri so se tematsko usmerjale:

  • predstavitev nabora možnosti za gradnjo znamke delodajalca (podjetja), 
  • aktivnosti v pomoč zadržanju kadra v podjetju in zmanjševanju fluktuacije kadra
  • izboljšanju interne komunikacije po vertikali tako navzgor kot navzdol in horizontali (laterali).

Primere iz prakse v Sloveniji sta predstavili podjetji:

V Sloveniji imamo zelo nizko raven brezposelnosti, zato je bitka za kadre še toliko bolj srdita. Vsi sektorji izkazujejo potrebo po kadrih, saj je pomanjkanje delovne sile na trgu delo ogromno. Upokojence je težje znova vključit, zato se delodajalci obračajo na mlade, v iskanje kadrov iz drugih sektorjev, in v bazene delovne sile na Balkanu, ki pa se tudi čedalje bolj prazni. Na trgu dela imamo vsaj tri nove velike trende, ki prinašajo veliko sprememb, digitalizacijo, avtomatizacijo in trajnostni razvoj. Vsi omejeni izjemno vplivajo na trg dela, dodatno trg dela ne definirajo samo trendi temveč tudi drugačne generacije bodočih zaposlenih. Na trg dela prihajajo nove mlajše generacije (milenijci in generacija z), ki imajo precej drugačna pričakovanja od delodajalcev kot so to gojile povojne generacije. Te nove generacije želijo poistovetiti svoje vrednote z vrednotami podjetja.

Menjavanje zaposlenih je finančno in časovno velik zalogaj za podjetje zato se morajo podjetja potruditi, da čim dlje zadržijo svoje zaposlene. Ta postopek se začne že pri samem zaposlovanju, kje iščemo zaposlene in na kakšen način pritegnemo nove zaposlene. Že na začetku jih moramo prepričati s kreativnimi objavami o razpisanih delovnih mestih, s katerimi podjetje iskreno in javno delijo njihove vrednote in poslanstvo podjetja. Objave morajo biti slikovite in sporočilne. Nove zaposlene lahko pridobimo tudi preko predlogov, podanih s strani svojih zaposlenih.

Morda se tu lahko ozremo čez lužo po praksi po naravi že bolj odprtega naroda Američanov. Deljenje z javnostjo vseh za navadnega človeka morda nezanimivih aktivnosti, t.i. »show business«. Javna izpostavitev dobrega in slabega naj ne bo sramota ali obtožba, temveč komunikacija s širšo javnostjo in iskanje rešitev skupaj. Evropejci smo do teh praks tradicionalno bolj zadržani, zato nas bodoči zaposleni iz bazena novih generacij težje opazijo in spoznajo. Kot primer dobre prakse je bilo izpostavljeno podjetje Ashville Ashville - YouTube.

Ker se v zadnjem času veliko promovira ESG je treba pri podjetju tudi poudariti te vrednote:

  • Okolje: kako podjetje skrbi za okolje na lokalni, regionalni in globalni ravni, kako zelene in pravične so dobavne verige podjetja, poraba vode, emisije TGP, recikliranje itd. Pomembno je paziti na »green washing«.
  • Družba: vpliv podjetja na lokalno skupnost, na zdravje in dobro počutje zaposlenih in skupnosti, izobraževanja, ki jih podjetje nudi, kako podjetje podpira LGBTQ+ skupnost itd.
  • Upravljanje: strategija, prodaja in politike podjetja, sodelovanje z deležniki itd.

Kot primer dobre praks so predstavniki Adecco izpostavili Turško podjetje Yapi Markezi.

Pri promociji svojega podjetja in pri iskanju novih zaposlenih se mora podjetje pozanimati kdo je njihova ciljna skupina in kje se največ zadržuje (fizični ali virtualni svet), če virtualni svet, katera socialna omrežja. Narediti pa je potrebno tudi analizo svojega podjetja, kaj se je naredilo do sedaj in kako, ali so bile pretekle pobude, objave uspešne. 

Pri iskanju novega kadra je treba pogledati preko njihove izobrazbe, saj ta ne pove vsega o osebi. Pomemben je tudi način razmišljanja posameznika. Nove generacije ne gledajo samo denarja, ki ga ponudi podjetje temveč si želijo več prostega časa, dobre odnose, možnost odklopa itd. Poudariti je treba močne in konkurenčne točke podjetja, zakaj bi si nekdo žele priti delati v naše podjetje. Kor primer dobre prakse sta predstavnika FunkitMarketing izpostavila podjetje Pomgrad. 

Predlagata kampanje  izven okvirjev, nekonvencionalne, nagajive, šaljive, provokativne, opazne. Seveda se marsikatero podjetje še vedno odloča tudi za tradicionalen pristope, ki pa so v poplavi informacij večkrat spregledana.
Marketing agencije lahko pomagajo pri oblikovanju in posredovanju in vidnosti sporočil, medtem ko mora okvir vsebine sporočil še vedno pripraviti ekipa iz podjetja. Podjetjem priporočata redni pregled vsebin na komunikacijskih kanalih in posodabljanje ter opominjata, da je zaveza podjetij, da vsebine posredovane javnosti tudi živijo in v resnici zagovarjajo.

Primera dela kampanja za večje slovensko gradbeno podjetja sta delila z navzočimi. Sledila je razprava, kako izvajat kampanje v malih in srednjih gradbenih podjetij, ki ne zaposlujejo usposobljenih strokovnjakov in praviloma težje zagotovijo sredstva za tovrstne medijske aktivnosti znamke delodajalca, ki prepriča in zna obdržat zaposlene.

Imate svoje ideje in predloge? Delite jih z nami: zgigm@gzs.si

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.