Zakon o tehničnih zahtevah za proizvode in o ugotavljanju skladnosti (ZTZPUS-UPB1) (uradno prečiščeno besedilo) - UL 99/2004
Na podlagi 153. člena Poslovnika
državnega zbora je Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 21.
maja 2004 potrdil uradno prečiščeno besedilo Zakona o tehničnih
zahtevah za proizvode in o ugotavljanju skladnosti, ki obsega:
- Zakon o tehničnih zahtevah za proizvode
in o ugotavljanju skladnosti ZTZPUS (Uradni list RS, št. 59/99 z
dne 23. 7. 1999)
- popravek Zakona o tehničnih zahtevah in
o ugotavljanju skladnosti (Uradni list RS, št. 31/2000 z dne 7. 4.
2000),
- Zakon o kmetijstvu ZKme (Uradni list
RS, št. 54/2000 z dne 16. 6. 2000) in
- Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o tehničnih zahtevah za proizvode in o ugotavljanju
skladnosti ZTZPUS-A (Uradni list RS, št. 37/04 z dne 15. 4.
2004).
Št. 314-01/99-1/3
Ljubljana, dne 21. maja 2004.
EPA 1288-III
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Borut Pahor l. r.
Z A K O
N
O TEHNIČNIH ZAHTEVAH ZA
PROIZVODE
IN O UGOTAVLJANJU
SKLADNOSTI
(uradno prečiščeno
besedilo)
(ZTZPUS-UPB1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta zakon ureja način
predpisovanja tehničnih zahtev za proizvode in postopkov
ugotavljanja skladnosti s predpisanimi zahtevami ter izdajo
tehničnih predpisov, s katerimi pristojni ministri na podlagi tega
zakona za posamezne proizvode oziroma družine proizvodov natančneje
uredijo najmanj enega od naslednjih elementov:
- tehnične zahteve, ki jih morajo izpolnjevati,
- postopke ugotavljanja skladnosti s
predpisanimi zahtevami,
- določitev organov oziroma zahtev za
organe, ki sodelujejo v postopkih ugotavljanja skladnosti (v
nadaljnjem besedilu: organi za ugotavljanje skladnosti),
- listine, ki morajo biti priložene
ob dajanju v promet oziroma ob začetku uporabe,
- obveznost in način
označevanja.
Ta zakon ureja tudi izvajanje
nadzora nad izpolnjevanjem zahtev iz tehničnih predpisov in
veljavnost listin o skladnosti in znakov skladnosti, izdanih v
tujini.
Ta zakon se ne uporablja za predpisovanje
tehničnih zahtev in izvajanje postopkov ugotavljanja skladnosti za
tiste proizvode, ki so urejeni s posebnimi zakoni.
Ne glede na prejšnji odstavek se določbe
12. do 15. in 18. člena tega zakona uporabljajo za proizvode, ki so
urejeni s posebnim zakonom, če posebni zakon tega izrecno ne uredi
drugače.
2.
člen
Ministri v skladu s svojimi
pristojnostmi po predpisih o delovnem področju ministrstev lahko,
po predhodnem mnenju ministra, pristojnega za koordinacijo tehnične
zakonodaje, ob upoštevanju mednarodnih načel in prevzetih
obveznosti iz dvostranskih in večstranskih sporazumov o
preprečevanju in odpravi nepotrebnih ovir v mednarodni trgovini,
izdajo tehnične predpise, s katerimi predpišejo tehnične zahteve za
proizvode oziroma družine proizvodov (v nadaljnjem besedilu:
proizvodi) in postopke ugotavljanja skladnosti, vključno z rednimi
in izrednimi pregledi proizvodov v uporabi, kadar je to nujno
zaradi zavarovanja javnega interesa, ki se izkazuje predvsem
kot:
- zagotovitev varnosti,
- varovanje življenja in zdravja
ljudi, živali in rastlin,
- varstvo okolja,
- varstvo potrošnikov in drugih
uporabnikov,
- varstvo premoženja.
3.
člen
Proizvodi smejo biti dani v
promet oziroma se smejo začeti uporabljati oziroma se smejo
uporabljati samo, če so skladni s predpisanimi tehničnimi
zahtevami, če je bila njihova skladnost ugotovljena po predpisanem
postopku in če so označeni v skladu s predpisi.
4.
člen
Izrazi, uporabljeni v tem
zakonu, pomenijo:
- »proizvod« je vsak proizvod, ki nastane
kot rezultat predelovalnih dejavnosti,
- »tehnični
predpis« je predpis, ki določa lastnosti proizvoda ali z
njim povezanega postopka in načina proizvodnje. V zvezi s tem lahko
vključuje ali izključno obravnava tudi izrazje, simbole, pakiranje,
deklariranje in označevanje,
- »tehnična
specifikacija« je dokument, ki predpisuje tehnične
zahteve, ki jih mora izpolnjevati proizvod, kadar je to primerno,
pa tudi postopke, s katerimi je mogoče ugotoviti, ali so dane
zahteve izpolnjene,
- »dati v promet«
pomeni prvič odplačno ali brezplačno dobaviti proizvod v Evropski
skupnosti,
- »začetek uporabe« je
začetek uporabe proizvoda v Republiki Sloveniji pri končnem
uporabniku,
- »dobavitelj« je
proizvajalec, njegov zastopnik s sedežem v Republiki Sloveniji, če
proizvajalec nima sedeža v Evropski skupnosti, uvoznik oziroma
druga fizična ali pravna oseba, ki je dala proizvod v promet ali
omogočila njegovo uporabo,
- »postopek ugotavljanja
skladnosti« je vsak postopek, s katerim se neposredno ali
posredno ugotavlja, ali so izpolnjene predpisane zahteve,
- »organ za ugotavljanje
skladnosti« je od dobavitelja neodvisen laboratorij,
certifikacijski organ, kontrolni organ oziroma drug organ, ki
sodeluje v postopku ugotavljanja skladnosti in je lahko državni
organ, pravna oseba ali fizična oseba,
- »akreditiranje« je
strokovni postopek, s katerim se s podeljeno akreditacijsko listino
formalno prizna usposobljenost za izvajanje opredeljenih nalog na
področju ugotavljanja skladnosti,
- »distributer« je
vsaka pravna ali fizična oseba, ki poklicno sodeluje v dobavni
verigi, njena dejanja pa ne vplivajo na skladnost
proizvoda.
II.
PREDPISOVANJE TEHNIČNIH ZAHTEV
5.
člen
S tehničnim predpisom se lahko
določi, da se domneva, da je proizvod skladen z zahtevami
tehničnega predpisa, če proizvod ustreza zahtevam neobveznih
standardov, na katere se tehnični predpis sklicuje.
Če se tehnični predpis sklicuje na
standarde v skladu s prejšnjim odstavkom, minister, pristojen za
izdajo posameznega tehničnega predpisa, v soglasju z ministrom,
pristojnim za trg, v Uradnem listu Republike Slovenije objavi
seznam standardov, katerih uporaba ustvari domnevo o
skladnosti.
6.
člen
S tehničnimi predpisi se lahko
določi obvezna uporaba tehničnih specifikacij, ki jih pristojni
ministri izdajo kot posebne publikacije.
Tehnične specifikacije pripravljajo
strokovni odbori, ki jih imenuje minister, pristojen za posamezen
proizvod. Način priprave tehničnih specifikacij predpiše minister z
navodilom. Seznam izdanih tehničnih specifikacij se objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije, javnosti pa so dosegljive pri
pristojnem ministrstvu.
III.
POSTOPKI UGOTAVLJANJA SKLADNOSTI
7.
člen
S tehničnimi predpisi se
določijo proizvodi, za katere mora dobavitelj, preden so dani v
promet oziroma preden se začnejo uporabljati:
- zagotoviti izvedbo postopkov ugotavljanja skladnosti s
predpisanimi tehničnimi zahtevami,
- izdati oziroma zagotoviti izjavo o
skladnosti, preskusno poročilo, certifikat ali drugo listino o
skladnosti (v nadaljnjem besedilu: listine o skladnosti),
- izdelati in hraniti tehnično
dokumentacijo v predpisanem obsegu, obliki in rokih,
- zagotoviti označitev s predpisanimi
znaki skladnosti.
Predpisani postopki ugotavljanja
skladnosti so lahko opredeljeni neposredno v tehničnih predpisih
ali posredno v standardih ali v tehničnih specifikacijah.
Proizvodov, ki niso skladni s
predpisanimi tehničnimi zahtevami, in proizvodov, za katere ni
predpisana označitev z znaki skladnosti, ni dovoljeno označiti z
znaki skladnosti ali drugimi znaki, ki so podobni predpisanim
znakom skladnosti do te mere, da bi lahko ustvarili zmedo na trgu
ali zavedli potrošnike.
8.
člen
Zahtevnost predpisanih postopkov
ugotavljanja skladnosti mora biti odvisna od tehnične zahtevnosti
proizvodov in ocene možne nevarnosti, povezane z njihovo
uporabo.
Ob upoštevanju kriterijev iz prejšnjega
odstavka se s tehničnim predpisom določi postopek, več postopkov
ali pa ustrezna kombinacija različnih postopkov, kot so:
- proizvajalčevo samostojno ugotavljanje skladnosti proizvoda
pod določenimi pogoji,
- ugotavljanje skladnosti proizvoda, ki
ga izvaja organ za ugotavljanje skladnosti, bodisi na enem vzorcu
bodisi na statistično izbranem vzorcu iz proizvodnega procesa,
- proizvajalčevo vodenje sistema
zagotavljanja kakovosti proizvodnega procesa,
- ugotavljanje primernosti in izvajanje
nadzora proizvajalčevega sistema zagotavljanja kakovosti
proizvodnega procesa, ki ga izvaja organ za ugotavljanje
skladnosti.
IV.
DOLOČITEV ORGANOV ZA UGOTAVLJANJE SKLADNOSTI OZIROMA DOLOČITEV
ZAHTEV, KI JIH MORAJO IZPOLNJEVATI ORGANI ZA UGOTAVLJANJE
SKLADNOSTI
9.
člen
S tehničnimi predpisi se
določijo organi za ugotavljanje skladnosti ali pa predpišejo
zahteve, ki jih morajo izpolnjevati organi za ugotavljanje
skladnosti.
10.
člen
Kadar je postopek ugotavljanja
skladnosti naloga uprave, se s tehničnim predpisom določi organ za
ugotavljanje skladnosti.
11.
člen
Predpisane zahteve iz 9. člena
tega zakona se nanašajo na:
- razpolaganje s strokovno usposobljenim osebjem in potrebno
opremo,
- zagotavljanje neodvisnosti in
nepristranosti v razmerju do pravnih ali fizičnih oseb, ki so
neposredno ali posredno povezane s proizvodom, katerega skladnost
se ugotavlja,
- zagotavljanje poslovne tajnosti,
- zavarovanje odgovornosti za opravljeno
delo, razen v primeru, da je odgovornost zavarovana s strani države
na podlagi zakona,
- druge pogoje, ki zagotavljajo
ustrezno opravljanje predpisanih nalog.
12.
člen
Kadar so s tehničnim predpisom
predpisane zahteve v skladu s prejšnjim členom, smejo organi za
ugotavljanje skladnosti izvajati določene naloge le na podlagi
odločbe, ki jo izda minister, pristojen za trg, v soglasju z
ministrom, ki je izdal tehnični predpis.
Odločba iz prejšnjega odstavka je lahko
časovno omejena ali velja do preklica. Organ, določen za
ugotavljanje skladnosti, mora zahteve za določitev izpolnjevati
trajno. Če jih v času določitve preneha izpolnjevati, se odločba
prekliče. Zoper odločbo o preklicu ni pritožbe, možen pa je upravni
spor.
13.
člen
Pred izdajo odločbe o določitvi
organa za ugotavljanje skladnosti iz prejšnjega člena minister,
pristojen za trg, v sodelovanju z nacionalno akreditacijsko službo
pri organu za ugotavljanje skladnosti ugotovi izpolnjevanje zahtev
za izvajanje nalog iz posameznega tehničnega predpisa.
Šteje se, da organ za ugotavljanje
skladnosti izpolnjuje zahteve v smislu prejšnjega odstavka, če je
bila njegova usposobljenost za delovanje predhodno preverjena po
pravilih akreditacije ali akreditaciji enakovrednih pravilih v
skladu z zakonom.
14.
člen
Vlada Republike Slovenije
natančneje predpiše način določanja organov za ugotavljanje
skladnosti, ugotavljanja izpolnjevanja zahtev in preklica odločbe
iz prvega odstavka 12. člena tega zakona ter predpiše pristojnosti
državnih organov in postopek za izvedbo priglasitve organov za
ugotavljanje skladnosti sopogodbenicam v okviru mednarodnih pogodb
s področja izvajanja postopkov ugotavljanja skladnosti, ki
obvezujejo Republiko Slovenijo.
15.
člen
Organi za ugotavljanje
skladnosti, določeni za izvajanje nalog v skladu s prvim odstavkom
12. člena tega zakona, izdajo listine o skladnosti na podlagi
zahteve stranke. Medsebojna vprašanja v zvezi s pridobitvijo in
vzdrževanjem listin o skladnosti uredita organ za ugotavljanje
skladnosti in stranka s pisno pogodbo.
V.
IZVAJANJE NADZORA
16.
člen
Izpolnjevanje zahtev tega
zakona, na njegovi podlagi izdanih predpisov in predpisov,
navedenih v 20. členu, nadzorujejo inšpekcijski organi v skladu s
pristojnostmi za posamezne proizvode, ki izhajajo iz predpisov o
organizaciji in delovnem področju ministrstev oziroma drugih
predpisov, ki določajo njihovo pristojnost in naloge.
Pristojni inšpektorji imajo poleg
pooblastil in ukrepov, ki izhajajo iz posameznih predpisov, ki se
nanašajo na njihovo delo, na podlagi tega zakona dodatna
pooblastila, da:
- zahtevajo vse potrebne informacije in vpogled v izdane
listine o skladnosti ter tehnično dokumentacijo,
- izvedejo ustrezne preglede in preskuse
proizvodov glede skladnosti s predpisi tudi potem, ko so bili ti
dani v promet oziroma so se začeli uporabljati,
- odvzemajo vzorce proizvodov in jih
oddajo v pregled skladnosti,
- prepovedo uporabo listin o skladnosti
za neskladne proizvode,
- odredijo odpravo ugotovljenih
neskladnosti,
- zahtevajo, da se proizvodi opremijo s
predpisanimi oznakami, oziroma odredijo odstranitev nedovoljenih
oznak,
- prepovedo dajanje v promet, omejijo
promet ali odredijo umik iz prometa neskladnih proizvodov in
izvedejo dodatne ukrepe, ki zagotovijo, da se bo prepoved
upoštevala,
- prepovedo začetek uporabe, omejijo
uporabo ali odredijo prenehanje uporabe neskladnih proizvodov in
izvedejo dodatne ukrepe, ki zagotovijo, da se bo prepoved
upoštevala,
- v času, ki je potreben za izvedbo
raznih pregledov in preskusov, začasno prepovedo vsakršno dobavo,
ponudbo dobave ali razstavljanje proizvodov, kakor hitro obstaja
utemeljen sum, da so ti proizvodi neskladni s predpisi,
- odredijo uničenje neskladnih
proizvodov, če je to nujno za zavarovanje zdravja in varnosti
ljudi.
Pristojni inšpektorji lahko
odredijo ukrepe iz prejšnjega odstavka:
- dobavitelju;
- distributerju v okviru njegove
dejavnosti;
- drugi pravni ali fizični osebi, kadar
je to potrebno za zagotovitev njihovega sodelovanja pri dejanjih za
zagotovitev izpolnjevanja zahtev iz prvega odstavka tega
člena.
Če pristojni inšpekcijski organ
ne razpolaga s potrebnim strokovnim znanjem ali opremo za izvedbo
potrebnega pregleda ali preskusa iz prejšnjega odstavka, izvedbo
takih posameznih dejanj v okviru inšpekcijskega nadzorstva poveri
usposobljeni instituciji.
Stroške inšpekcijskega postopka
(dnevnica, potni stroški, stroški analiz in drugi stroški, ki so
nastali v zvezi z uvedenim postopkom), ki se je končal neugodno za
zavezanca, trpi zavezanec.
Pritožbe zoper odločbe, izdane za izvedbo
pooblastil iz drugega odstavka tega člena, ne zadržijo njihove
izvršitve.
17.
člen
Vlada Republike Slovenije lahko
predpiše vsebino in način obveščanja drugih držav oziroma
mednarodnih subjektov o tistih ukrepih državnih organov, ki z
omejitvijo dajanja nekega proizvoda v promet oziroma z odreditvijo
njegovega umika iz prometa zaradi zavarovanja javnega interesa
vplivajo na mednarodno trgovino.
VI.
VELJAVNOST LISTIN IN ZNAKOV
18.
člen
V Republiki Sloveniji veljajo
listine o skladnosti in znaki skladnosti, če so bili izdani v
skladu z mednarodnimi pogodbami, ki jih je ratificirala Republika
Slovenija.
18.a
člen
Zahteve iz ustreznih tehničnih
predpisov ne veljajo za proizvode, ki so proizvedeni oziroma dani v
promet v drugi državi članici Evropske skupnosti, v skladu z
njenimi predpisi, ki niso harmonizirani s pravom Evropskih
skupnosti.
Če pristojni državni organ na podlagi
listin in drugih zbranih podatkov ugotovi, da proizvod iz
prejšnjega odstavka ne zagotavlja enakovredne ravni zavarovanja
javnega interesa, kot ga zahteva ustrezen tehnični predpis, lahko
zavrne dajanje v promet ali zahteva umik proizvoda iz prometa.
Pristojni državni organ lahko izvede
ukrepa iz prejšnjega odstavka pod naslednjimi pogoji:
- če
je v pisnem obvestilu dobavitelju navedel določbe ustreznega
tehničnega predpisa, ki so podlaga prepovedi dajanja v promet
oziroma zahtevajo umik proizvoda iz prometa, in
- če je na podlagi razpoložljivih
podatkov o stanju tehnike in znanosti ugotovil, da obstajajo
utemeljeni razlogi, povezani z varovanjem javnega interesa, za
uveljavitev zahtev iz ustreznega tehničnega predpisa in da blažji
ukrepi ne bi zagotovili ustrezne ravni varnosti, in
- če je pred sprejemom ukrepa dal možnost
dobavitelju, da v roku, ki ni krajši kot 30 dni, odgovori na
navedbe pristojnega državnega organa in,
- če pred izdajo odločbe glede vrste
ukrepa preuči pripombe in svoje stališče pisno
obrazloži.
S tehničnim predpisom se lahko
določi postopek ugotavljanja enakovredne ravni zavarovanja javnega
interesa.
18.b
člen
Proizvodi, ki jih je pred
dajanjem v promet potrebno preskusiti, se lahko dajo v promet
Republiki Sloveniji, če so bili preskušeni v organih za
ugotavljanje skladnosti držav članic Evropske skupnosti pod
pogojem, da so rezultati teh preskusov na razpolago pristojnim
državnim organom. Šteje se, da so organi za ugotavljanje skladnosti
usposobljeni za izvajanje postopkov ugotavljanja skladnosti, če je
njihova usposobljenost preverjena po pravilih akreditacije ali
akreditaciji enakovrednih pravilih.
VII.
KAZENSKE DOLOČBE
19.
člen
Z globo od 2,500.000 tolarjev do
10,000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba oziroma z
globo od 2,500.000 tolarjev do 5,000.000 tolarjev samostojni
podjetnik posameznik, ki v zvezi s samostojnim opravljanjem
dejavnosti:
- da v
promet oziroma začne uporabljati oziroma uporablja proizvod v
nasprotju s 3. členom tega zakona,
- da v promet oziroma začne uporabljati
proizvod v nasprotju s prvim odstavkom 7. člena tega zakona,
- v nasprotju s tretjim odstavkom 7.
člena tega zakona označi proizvode z znaki skladnosti ali drugimi
znaki, ki so podobni znakom skladnosti do te mere, da bi lahko
ustvarili zmedo na trgu ali zavedli potrošnike,
- v nasprotju z 12. členom tega zakona
izvaja naloge organa za ugotavljanje skladnosti v postopkih
ugotavljanja skladnosti,
- v nasprotju s 16. členom tega zakona ne
ravna v skladu z izvršljivimi odločbami pristojnih inšpekcijskih
organov,
- v nasprotju z 23. členom tega zakona ne
deklarira oziroma označi proizvoda v slovenskem jeziku, čeprav to
zahteva tehnični predpis, izdan na podlagi tega zakona.
Z globo od 250.000 tolarjev do
500.000 tolarjev se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba pravne
osebe, ki stori dejanje iz prejšnjega odstavka.
Z globo od 250.000 tolarjev do 500.000
tolarjev se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba samostojnega
podjetnika posameznika, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega
člena.
Zakon o tehničnih
zahtevah za proizvode in o ugotavljanju skladnosti ZTZPUS (Uradni
list RS, št. 59/99) vsebuje naslednje prehodne in končne
določbe:
VIII.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20.
člen
Do izdaje tehničnih predpisov na
podlagi tega zakona oziroma drugih zakonov se še nadalje
uporabljajo tisti tehnični predpisi nekdanje SFRJ, ki se
uporabljajo na dan uveljavitve tega zakona in še nadalje veljajo
predpisi izdani na podlagi zakona o standardizaciji (Uradni list
SFRJ, št. 37/88 in 23/91) oziroma na podlagi zakona o
standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95).
21.
člen
Na podlagi tega zakona se
določbe prvega odstavka 4. člena ter 5. in 6. člena zakona o
standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95) do 31. 12. 2001
uporabljajo za izdajo tehničnih predpisov s področja kmetijskih
pridelkov, živil, živalske krme, semen in sadilnega materiala,
kmetijskih in gozdnih rastlin, gozdnih lesnih sortimentov in
mineralnih gnojil.
(Opomba: glej tudi 133. člen
ZKme)
22.
člen
Do drugačne ureditve z zakonom,
vendar najdalj do 21. 12. 2001, se na podlagi tega zakona določba
prvega odstavka 32. člena zakona o standardizaciji (Uradni list RS,
št. 1/95) uporablja za izdajo dovoljenj za odmik od norm kakovosti
s področja živil, kmetijskih pridelkov, živalske krme, mineralnih
gnojil in gozdnih lesnih sortimentov.
Dovoljenje za odmik od norm kakovosti,
navedenih v prejšnjem odstavku, izda minister, pristojen za
kmetijstvo in gozdarstvo z izjemo živil, za katera izda dovoljenje
za odmik minister, pristojen za prehrano, v soglasju z ministrom,
pristojnim za zdravstvo.
Postopki iz drugega odstavka 32. člena
zakona o standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95), začeti pred
uveljavitvijo tega zakona, se dokončajo po do sedaj veljavnih
predpisih.
(Opomba: glej tudi 133. člen ZKme)
23.
člen
Do drugačne ureditve z zakonom
se na podlagi tega zakona lahko izdajo tehnični predpisi, s
katerimi se določi obveznost deklariranja oziroma označevanja
proizvodov v slovenskem jeziku.
Tehnične predpise iz prejšnjega odstavka
izda minister, pristojen za trg.
24.
člen
Izvajanje nadzora postopkov
preskušanja in certificiranja v skladu s pravilnikom o nadzoru
izvajanja postopkov preskušanja in certificiranja (Uradni list RS,
št. 40/97) preide z dnem uveljavitve tega zakona z Urada za
standardizacijo in meroslovje na ministrstvo, pristojno za
trg.
25.
člen
Predpis iz 14. člena tega zakona
izda Vlada Republike Slovenije v šestih mesecih po uveljavitvi tega
zakona.
26.
člen
Ta zakon začne veljati petnajsti
dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Zakona o spremembah in
dopolnitvah Zakona o tehničnih zahtevah in o ugotavljanju
skladnosti ZTZPUS-A (Uradni list RS, št. 37/04) vsebuje naslednji
prehodni in končno določbo:
PREHODNI IN KONČNA
DOLOČBA
9.
člen
Do začetka uporabe Zakona o
prekrških (Uradni list RS, št. 7/03) se globe, določene v prvem in
drugem odstavku 19. člena zakona, v postopku o prekršku izrekajo
kot denarne kazni.
Določba tretjega odstavka 19. člena
zakona se začne uporabljati z dnem začetka uporabe Zakona o
prekrških.
10.
člen
Ta zakon začne veljati naslednji
dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Avtor: ZŽI