Zbornica gradbeništva in industrije gradbenega materiala

Novice


Arhiv: Digitalna preobrazba prodira v podjetja - razvoj ključnih kazalnikov uspešnosti za povečanje produktivnosti sektorja NABOR PRIPOROČENIH UKREPOV

Cilj projekta DIG-IN-KPI, ki je bil financiran v okviru programa Erasmus+ KA210-VET, je bil spodbuditi digitalno preobrazbo v gradbenem sektorju z razvojem in izvajanjem ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI). V projektu so sodelovali partnerji iz Slovenije, Hrvaške in Severne Makedonije. Ob zaključku projekta se osredotočamo na razširjanje rezultatov in spodbujanje nadaljnje sektorske digitalne preobrazbe.

DIGITALNA ZRELOST V GRADBENEM SEKTORJU: Evalvacija in komentar rezultatov pridobljenih v spletni aplikaciji -POROČILO


PRIPOROČENE AKTIVNOSTI IN UKREPI ZA GRADBENI SEKTOR PO BALKANU IN ŠIRŠE

Spremembe gradbenih predpisov - spremembe zakonodaje in politik

  • Obveznost elektronskih gradbenih dnevnikov: Zagovarjamo zakonodajne spremembe, ki bi predpisale vodenje elektronskega gradbenega dnevnika za vsa gradbena dovoljenja in dovoljenja za gradnjo. Tak digitalni gradbeni dnevnik bi moral biti kot modul vključen v nacionalne platforme držav "eGraditev", v njem pa bi morali biti zajeti dnevni podatki o dejavnostih na gradbišču. Hrvaško izvajanje elektronskega gradbenega dnevnika od 1.1.2024 dalje dokazuje njegovo učinkovitost pri krepitvi digitalnih poslovnih praks.
  •  Merila digitalne preobrazbe v javnem naročanjuPredlagamo vključitev meril digitalne preobrazbe v postopke javnega naročanja.
  •  Spodbujanje digitalnih naložb: Podjetjem, ki vlagajo v digitalna orodja in tehnologije, predlagamo dodelitev dodatne točke pri ocenjevanju ponudb v postopkih JN
  • Državni upravi predlagamo uvedbo posebnih sektorske finančnih spodbud, kot so nacionalni boni za povračilo stroškov digitalne preobrazbe.
  • Predpisani standarde BIM: Spodbujajte sprejetje standardov informacijskega modeliranja stavb (BIM) v vseh državah EU po zgledu standarda ISO 19650-1:2018. To pomaga izboljšati sodelovanje, zmanjšati število napak in racionalizirati upravljanje projektov s skupnimi podatkovnimi modeli (EU BusinessDiscus Project).
  • Interoperabilnost in izmenjava podatkov: razvoj standardov za interoperabilnost podatkov zagotavlja nemoteno integracijo in komunikacijo med različnimi sistemi.Spodbujanje zbiranja, interoperabilnosti in izmenjave podatkov za lažje sprejemanje odločitev in sodelovanje v celotnem gradbenem ekosistemu (EU BusinessDiscus Project).

 

Finančne spodbude in nepovratna sredstva - trajnostno financiranje

  • Predlagamo zahtevo po obvezni oceni digitalne zrelosti za MSP registrirane za gradbene dejavnostiPredvideti obvezno aktivnost za MSP, preden zaprosijo za javno financiranje, in sicer izvedbo ocene digitalne zrelosti podjetja (prek  dig-in-kpi.aat4.eudigital-construction.ec.europa.eu ali nova orodja v razvoju, npr. DIHCUBE). To lahko pomaga pri ugotavljanju njihovih trenutnih digitalnih zmogljivosti in področij za izboljšave ter zagotavlja samooceno in smernice za ukrepanje ter izvajanje digitalne strategije organizacije (projekt DiscusDigital Construction EU).
  • Finančne spodbude podjetjem za digitalne rešitve: Uvedite finančne spodbude in nepovratna sredstva za podjetja, ki po zgledu uspešne hrvaške prakse uporabljajo digitalne rešitve, vključno z elektronskimi gradbenimi dnevniki za vse gradbene projekte.
  • ·Subvencije za programe digitalnega usposabljanja in digitalna orodja: Uvedite subvencije za nakup digitalnih orodij, programske opreme in programov usposabljanja za zaposlene. Irska pobuda za subvencije za digitalne inovacije v gradbeništvu služi kot uspešen model. Te subvencije bi lahko bile povezane z doseganjem določenih stopenj digitalne zrelosti, ki se ocenjujejo z orodji, kot je DIG-IN-KPI AAT (EU Business).

Vpeljava obvezni elektronskih gradbenih dnevnikov

Izpopolnjevanje kadra v poklicnem izobraževanju in usposabljanju

  • Redno posodabljanje digitalnih kompetencPoudarek na stalnem strokovnem izpopolnjevanju osebja poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter izboljšanju opreme za računalniške učilnice v gradbenih šolah in centrih poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Obravnavajte težave z licencami za programsko opremo in dostopom do najnovejših orodij ter zagotovite, da bo osebje poklicnega izobraževanja in usposabljanja opremljeno za poučevanje najnovejših digitalnih praks, s čimer bodo dijaki pripravljeni na spreminjajoče se zahteve gradbene industrije.

Stalno nacionalno vrednotenje in podpora

  • Redna ocenjevanja: Izvajanje rednih vrednotenj pobud za digitalno preobrazbo za oceno učinka in opredelitev področij za izboljšave. To bi moralo vključevati mehanizme povratnih informacij za podjetja in izobraževalne ustanove z uporabo orodja DIG-IN-KPI AAT. Stalna podpora organizacij, kot sta GZS ZGIGM in FIEC, je ključna za ohranjanje zagona in zagotavljanje trajnosti prizadevanj za digitalno preobrazbo.
  • Delavnice o digitalni preobrazbi: Organizirajte delavnice na nacionalni in evropski ravni za lažjo izmenjavo znanja in vzajemno učenje praksah digitalne preobrazbe. Te delavnice lahko pripomorejo k razširjanju najboljših praks in inovativnih rešitev v različnih državah (projekt Discus).
  • Podpora industrijskih deležnikov: Ohraniti stalno podporo socialnih partnerjev in zborničnih organizacij za ohranjanje prizadevanj za digitalno preobrazbo (Digitalno gradbeništvo EU(EU Business).
  • Javno-zasebna partnerstva: Spodbujanje sodelovanja med vlado, zasebnim sektorjem in akademskimi ustanovami za spodbujanje inovacij.

Izboljšanje infrastrukture IT v šolah poklicnega izobraževanja in usposabljanja

  • Celovite nadgradnje ITV šolah in centrih za poklicno izobraževanje in usposabljanje je treba odpraviti slabo stanje informacijske opreme z naložbami v sodobne osebne računalnike, licence za programsko opremo ter dostop do najnovejših digitalnih orodij in tehnologij. Vlaganje v sodobno infrastrukturo IT za šole poklicnega izobraževanja in usposabljanja, vključno z najnovejšimi osebnimi računalniki, licencami za programsko opremo ter dostopom do najsodobnejših digitalnih orodij (Digitalna gradnja EU).

Stalni strokovni razvoj - vseživljenjsko učenje:

  • Redno usposabljanje o digitalnih orodjih(Strokovni razvoj v gradbeništvu, programi usposabljanja v gradbeništvu)


NAJBOLJŠE PRAKSE IN 
PRIMERI

1.                   Hrvaški digitalni dnevnik:
V javni upravi na Hrvaškem se uporablja orodje za digitalni dnevnik "eGrađevinski Dnevnik", predstavila ga je Gordana Špehar Hafizović  vodja službe Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Republika Hrvatska:

  • Centralizirani sistem za vodenje gradbenih dnevnikov na Hrvaškem je bil zelo uspešen pri povečanju preglednosti in učinkovitosti.
  • Sistem združuje različne module za upravljanje dovoljenj, energetskih izkaznic, nepremičninskih transakcij in prostorskega načrtovanja. Več >>>

2.                   Irski projekt digitalne preobrazbe:
Irski nacionalni projekt za digitalno preobrazbo gradbenega sektorja:

  • Irski nacionalni projekt za digitalno preoblikovanje sektorja, ki ga je predstavil Ray Blewitt iz podjetja John Paul Construction, je poudaril pomen BIM (informacijskega modeliranja stavb).
  • Projekt je pokazal prednosti digitalizacije, vključno z boljšo izvedbo projekta, upravljanjem stroškov in sodelovanjem z zainteresiranimi stranmi. Več >>

3.                   Slovenski projekt Gradbeništvo 4.0:
Gradbeništvo 4.0": slovenski pilotni projekt konzorcija podjetij, ki ga je predstavil Rok Cajzek iz podjetja GIC GRADNJE d.o.o.:

  • Projekt "Gradbeništvo 4.0", ki je bil zaključen marca 2024, je pokazal, kako lahko digitalna preobrazba izboljša konkurenčnost in trajnost v gradbenem sektorju.
  • Ključni elementi so vključevali avtomatizacijo procesov proizvodnje betona (Betonarna 2.0), digitalno upravljanje gradbišča (Gradbišče 4.0), celovito digitalno gradbeno platformo in uvedbo digitalnih orodij za upravljanje delovne sile (Digitalni delavec). Več >>

 

Pripravil konzorcij DIG IN KPI 

Celotni dokument>> DIG-IN-KPI Phase 3 R7 sl.pdf


Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.