Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij

Združenje za mlekarstvo

AKTIVNI ČLANI
Ekolat, d. o. o.,
Ljubljanske mlekarne, d. o. o.,
KGZ, z. o. o. Škofja Loka - Loška mlekarna,
Kele & Kele d.o.o. - Mlekarna Krepko,
Mlekarna Celeia, d. o. o.,
Mlekarna Planika, d. o. o.,
Pomurske mlekarne, d. d.


 

VODSTVO



Leto je zaznamovala rast odkupnih cen mleka, ki je ni bilo mogoče preliti v cene na policah. Dodaten izziv je predstavljal naraščajoč obseg zahtev glede varstva okolja, med njimi uveljavitev zakonodaje o obveznem pritrjevanju pokrovčkov. Potrošniki pri tem ostajajo izrazito pozorni na ceno. Naša glavna naloga ostaja pri potrošnikih doseči zavedanje, da kakovostne lokalne in trajnostno pridelane hrane ni mogoče proizvesti po nizkih cenah. Pri tem potrebujemo podporo vseh deležnikov: od kmetov, vlade, medijev, potrošnikov in evropskih institucij.
    Predsednik: Tomaž Žnidarič, Ljubljanske mlekarne, d. o. o.

SEKRETARKA


Sekretarka: Barbara Rupnik
barbara.rupnik@gzs.si
01 5898 292



ČLANSTVO V SVETOVNEM ZDRUŽENJU

eda.euromilk.org/home.html



OPIS AKTIVNOSTI V LETU 2024

V okviru študijskega obiska na Kemijskem inštitutu smo obravnavali potencialno sodelovanje mlekarn na področju razvoja funkcionalnih mlečnih izdelkov, izboljšane izrabe sirotke in optimizacije čistilnih postopkov za odpadne industrijske vode. Svetu za ekološko kmetovanje in trajnostno proizvodnjo hrane na MKGP smo predstavili stanje in potrebe pri predelavi ekološkega mleka. Analizirali smo izzive na področju primarne in transportne embalaže za mlečne izdelke in jih predstavili Trgovinski zbornici Slovenije z namenom iskanja skupnih rešitev. Za informativno publikacijo o mleku in mlečnih izdelkih v okviru Šolske sheme smo pripravili prispevek na temo predelave mleka v mlekarnah. Sodelovali smo z EDA, zbirali statistične podatke s področja mlekarstva ter nudili strokovno podporo pri izvajanju nacionalne promocije v sektorju mleka.


CILJI V LETU 2025

  • Analiza sektorja: priprava analize stanja, potreb in izzivov slovenskega mlekarskega sektorja kot podlage za usmerjene podporne ukrepe
  • Ozaveščanje javnosti o pomenu mlekarn za prehransko suverenost Slovenije: načrtovanje in izvedba ciljnih komunikacijskih aktivnosti za povečanje zavedanja med ključnimi deležniki (predstavniki mlekarske verige, državne institucije, trgovci, potrošniki)
  • Krepitev tržnega položaja slovenskih mlečnih izdelkov: načrtovanje učinkovitejše nacionalne promocije mleka in mlečnih izdelkov
  • Krepitev dolgoročno stabilnega sodelovanja deležnikov mlekarske verige: posvetovanja in usklajevanja z namenom opredelitve skupnih razvojnih prioritet in doseganja večje usklajenosti ciljev
  • Spodbujanje trajnostne transformacije mlekarskega sektorja: podpiranje uvajanja trajnostnih praks v pridelavi in predelavi mleka (učinkovita raba virov, dobrobit živali, dodajanje vrednosti stranskim tokovom predelave mleka)
  • Krepitev mednarodnega sodelovanja na strateških področjih: nadgradnja sodelovanja z EDA z namenom prenosa znanja in dobrih praks ter sooblikovanja zakonodajnih predlogov