Informacije in pomoč

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn (JR IPCEI EuBatIn)

    Namen in cilj javnega razpisa

    Namen javnega razpisa je spodbujanje podjetij, vključenih v projekt skupnega evropskega interesa na področju baterij (v nadaljevanju: IPCEI EuBatIn) pri izvedbi raziskovalno razvojnih dejavnosti v okviru raziskovalno razvojnih projektov na področju baterij.  

    Cilj javnega razpisa je podpreti vsaj en projekt samostojnega podjetja ali konzorcija podjetij, vključenih v IPCEI EuBatIn.

    Do sofinanciranja so upravičeni le tisti projekti, ki se lahko uvrstijo v fokusna področja in/ali produktne smeri v vsaj eno od prednostnih področij S5.

    Javni razpis bo prispeval h kazalnikoma učinka RCO01 - Podjetja, ki so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika) in RCO02 - Podjetja, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev. Javni razpis bo prispeval tudi h kazalniku rezultata RCR03 - Mala in srednja podjetja MSP, ki uvajajo inovacije pri proizvodih ali procesih.

    Predmet javnega razpisa

    Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja raziskovalno razvojnih projektov (v nadaljevanju: projekt) samostojnih podjetij ali konzorcijev podjetij, vključenih v pomemben projekt skupnega evropskega pomena IPCEI EuBatIn. Za sofinanciranje so upravičene faze raziskav, razvoja in inovacij, ki se razvijejo skozi sodelovanje v skupnem evropskem konzorciju podjetij na IPCEI EuBatIn.

    Območje izvajanja

    Operacije, ki predstavljajo potrjene projekte, se bodo izvajale na dveh programskih območjih:

    - Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in

    - Kohezijska regija Zahodna Slovenija.

    Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji) bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti operacije in imeli na dan oddaje vloge na javni razpis sedež, poslovno enoto ali podružnico. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije / sodni register.

    Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji), ki ob oddaji vloge še nimajo sedeža v Republiki Sloveniji, morajo v vlogi opredeliti, v katerem programskem območju bodo izvajali aktivnosti operacije in ustanovili podružnico.

    Prijavitelj (v primeru konzorcija tudi posamezen konzorcijski partner) ima lahko sedež oziroma poslovni naslov podjetja, poslovno enoto ali podružnico v kateremkoli programskem območju.

    Za vsakega od prijaviteljev (v primeru konzorcija tudi za vsakega konzorcijskega partnerja) mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij se bodo izvajale projektne aktivnosti.

    Ciljne skupine 

    Upravičenci do sredstev javnega razpisa so podjetja, kot so opredeljena v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo, ne glede na velikost. Izključeni so javni zavodi, ki so ustanovljeni v skladu z Zakonom o zavodih.

    Prijavitelj oz. vsi konzorcijski partnerji v primeru konzorcija morajo imeti na dan oddaje vloge v v vlogi opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež / poslovna enota / podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije / sodni register.

    Upravičeno je tudi podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ki ima najkasneje do izplačila pomoči registriran poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, kar bo dokazovalo z vpisom v sodni register skladno z Zakonom o sodnem. Tak prijavitelj oz. konzorcijski partner se mora z izjavo ob oddaji vloge obvezati, da bo do izplačila pomoči izvedel zahtevan vpis v sodni register. V primeru, da prijavitelj oz. konzorcijski partner do izplačila pomoči vpisa ne izvede, bo ministrstvo odstopilo od podpisa pogodbe, sklep o izboru pa se odpravi.

    V primeru izbora vloge konzorcija bodo upravičenci kot končni prejemniki sredstev državnih pomoči za izvajanje operacije vsi partnerji v konzorciju, ki so sklenili in vlogi priložili konzorcijsko pogodbo.

    Splošni pogoji za kandidiranje

    Za prijavitelja, v primeru konzorcija pa za vse konzorcijske partnerje, veljajo naslednji splošni  pogoji za kandidiranje:

    1. Prijavitelj / konzorcijski partner sme biti izključno podjetje, ki je kot pridruženi partner (»associated partner«) umeščeno v končno verzijo chapeau texta IPCEI EuBatIn z dne 8. 1. 2021, ki je bil potrjen z odločitvijo Evropske komisije z dne 26. 1. 2021, ali ki je bilo pred oddajo vloge na javni razpis s strani nadzornega odbora za IPCEI EuBatIn potrjeno kot pridruženi partner v IPCEI EuBatIn in to lahko izkaže s pisnim dokazilom.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner sme biti izključno podjetje, kot je opredeljeno v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo. Prijavitelj ne sme biti javni zavod, ustanovljen v skladu z Zakonom o zavodih.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner mora imeti na dan oddaje vloge v opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/ poslovna enota / podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije / sodni register. Za podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije pa z odstopanjem od prejšnjih dveh stavkov velja, da se mora podjetje ob oddaji vloge z izjavo obvezati, da bo do izplačila pomoči izvedlo vpis podružnice, kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, v sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada in Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane s pravnomočno sodbo pristojnega sodišča.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23, 25/25 – odl. US in 40/25) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24).
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER.
    1. Za prijavitelja / konzorcijskega partnerja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj / konzorcijski partner navedeni pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj / konzorcijski partner pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner ne sme imeti neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
    1. Posamezno podjetje lahko kot prijavitelj / konzorcijski partner nastopa samo v eni vlogi na javni razpis.

    Posebni pogoj za kandidiranje za konzorcije / konzorcijske partnerje

    Če na javnem razpisu sodeluje konzorcij podjetij, mora vsako izmed teh podjetij izpolnjevati vse pogoje za kandidiranje, pri čemer morajo za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij ta podjetja skleniti konzorcijsko pogodbo za izvedbo projekta. Iz konzorcijske pogodbe, ki je obvezna priloga vloge, mora biti razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o izvedbi skupnega projekta ter določili prijavitelja in ga pooblastili, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis, in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju ter prejema izplačila oziroma sredstva na osnovi te pogodbe (ter jih kasneje prenakaže konzorcijskim partnerjem glede na finančni delež opravljenih aktivnosti).

    Ne glede na to, da je v primeru konzorcija le prijavitelj kot vodilni partner konzorcija podpisnik pogodbe z ministrstvom, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot končnih prejemnikov državne pomoči v razmerju do ministrstva solidarna.

    Pogoji za projekt

    Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje pogoje:

    1. Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa, skladno s 3. točko javnega razpisa.
    1. Projekt se ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge na javni razpis, s čimer je izkazan tudi spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe GBER.
    1. Predvideni čas trajanja projekta ne sme biti daljši od 36 mesecev.
    1. Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov projekta ne sme presegati višine sofinanciranja upravičenih stroškov, kot jih je prijavitelj načrtoval v projektnem predlogu za tista delovna področja v IPCEI EuBatIn[1], ki so vključena  v projekt.  
    1. V vlogi morajo biti za vsakega konzorcijskega partnerja navedeni finančni viri, iz katerih konzorcijski partner (poleg zaprošene pomoči oz. subvencije) načrtuje izplačevati stroške projekta ter navedeni tudi viri za financiranje projekta do prejema zaprošene pomoči / subvencije. 
    1. Pri projektu mora biti upoštevano pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški, vključno z de minimis pomočjo, ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa shema državne pomoči, veljavna za javni razpis.
    1. Prijavitelj / konzorcijski partner mora podati izjavo, da bo vodil posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške neopredmetenih sredstev, stroške amortizacije opredmetenih sredstev / opreme ter za prejeta sredstva, ki se nanašajo na projekt.
    1. Prijavitelj mora v vlogi opredeliti projektni cilj in z njim povezana vsaj dva ključna kazalnika uspešnosti  projekta, od katerih je vsaj eden od kazalnikov trajnosti (okoljske, socialne, upravljalske).
    1. Projekt mora biti v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852.
    1. Prijavitelj mora med celotno pripravo, izvajanjem, spremljanjem, poročanjem in vrednotenjem projekta zagotavljati skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, upoštevati in spodbujati enake možnosti moških in žensk ter preprečevati vsake diskriminacije, zlasti v povezavi z dostopnostjo za invalide med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti na projektu.
    1. V projektu morajo biti upoštevane vse zahteve državnih pomoči, ki so navedene v točkah 10 in 11.6 javnega razpisa.

    Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago

    Skupna predvidena višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je 4.000.000,00 EUR. Skupaj Vzhod 2.000.000,00 EUR ter Zahod 2.000.000,00 EUR.

    Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega predvidoma proračunska leta 2026, 2027 in 2028 oziroma traja do porabe sredstev.

    Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje izbranih projektov je za programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija 40:60 (v %) in za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85:15 (v %). Lastna sredstva, ki jih bodo zagotovili izbrani prijavitelji na programskem območju Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in Kohezijska regija Zahodna Slovenija, se štejejo kot slovenska udeležba za sofinanciranje potrjenih projektov.

    Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema. Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.

    Pogodba o sofinanciranju na osnovi javnega razpisa ne bo podpisana, dokler ne bodo zagotovljena sredstva na evidenčnem projektu in potrjen projekt ne bo uvrščen v načrt razvojnih programov.

    V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o (ne)izboru.

    Dinamika sofinanciranja potrjenega projekta oziroma operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.

    Obdobje izvajanja operacije

    Obdobje upravičenosti stroškov na javnem razpisu se prične z oddajo vloge in traja največ 36 mesecev od oddaje vloge oziroma najkasneje do 31.10.2028.

    Upravičeni stroški

    Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo skladno s shemo državne pomoči RRI.

    Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru posamezne operacije, so stroški, ki bodo nastali pri izvajanju raziskovalno razvojnih aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in / ali eksperimentalnega razvoja.

    Potrditev projekta še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, ki jih je prijavitelj navedel v svoji vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v javnem razpisu in sklenjeni pogodbi o sofinanciranju.

    Upravičeni bodo le v nadaljevanju navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo potrjenega projekta in bodo nastali od dneva oddaje vloge na javni razpis dalje. Ti stroški so: 

     

    Raziskovalno razvojne aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in/ali eksperimentalnega razvoja

    Upravičeni stroški

    Stroški plač in povračil v zvezi z delom: neposredni stroški osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na raziskovalno razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru operacije.

    Stroški storitev zunanjih izvajalcev: stroški pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, vključno s storitvami dajanja opreme in sredstev v najem, uporabljenih izključno za operacijo.

    - Investicije v neopredmetena sredstva: stroški znanja in patentov, ki so bili kupljeni ali je bilo zanje pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih, uporabljenih izključno za operacijo.

    - Amortizacija opredmetenih osnovnih sredstev/opreme: v obsegu in za obdobje uporabe na operaciji.

    Posredni stroški v okviru dodatnih režijskih stroškov in drugih stroškov poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali kot posledica izvajanja operacije. Uveljavljajo se v obliki financiranja po pavšalni stopnji v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji.

    Za stroške plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja strošek na enoto.

    Vrednost enote za stroške v zvezi delom za osebje, ki dela na operaciji, je:

    Vrsta stroška

    Vrednost na uro

    Stroški dela raziskovalcev

    31,80 EUR

    Stroški dela strokovnih in tehničnih sodelavcev

    21,20 EUR

    Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.

    Intenzivnost pomoči

    Intenzivnosti pomoči po shemi državne pomoči RRI (ne glede na vrsto raziskav – industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj) znaša:

    • velika podjetja: do 25 % vrednosti upravičenih stroškov,
    • srednje velika podjetja: do 35 % vrednosti upravičenih stroškov,
    • mikro in mala podjetja: do 45 % vrednosti upravičenih stroškov. 

    V primeru, da operacijo izvaja konzorcij partnerjev, med katerimi je vsaj en partner srednje veliko podjetje ali malo podjetje ali mikro podjetje, pri tem pa noben posamezen, nepovezan partner ne nosi več kot 70 % upravičenih stroškov, se intenzivnost pomoči po shemi državne pomoči RRI za vsakega posameznega partnerja poveča za 15 odstotnih točk. V tem primeru je intenzivnost pomoči naslednja:

    • velika podjetja: do 40 % vrednosti upravičenih stroškov,
    • srednje velika podjetja: do 50 % vrednosti upravičenih stroškov,
    • mikro in mala podjetja: do 60 % vrednosti upravičenih stroškov.

    Velikost podjetja (in posredno s tem intenzivnost pomoči) se določi v skladu s Prilogo I Uredbe GBER. Pojasnila glede določanja velikosti podjetja se nahajajo v točki 5.3. Pojasnil javnega razpisa.

    Rok za oddajo vlog je 3. 11. 2025.

     

    Povezava: Java objava | Javni razpis Spodbude za projekte, vključene v IPCEI EuBatIn

     
     

     

     

    Fotogalerija





     

    Arhivi