Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.
Namen javnega razpisa je spodbujanje podjetij, vključenih v projekt skupnega evropskega interesa na področju baterij (v nadaljevanju: IPCEI EuBatIn) pri izvedbi raziskovalno razvojnih dejavnosti v okviru raziskovalno razvojnih projektov na področju baterij.
Cilj javnega razpisa je podpreti vsaj en projekt samostojnega podjetja ali konzorcija podjetij, vključenih v IPCEI EuBatIn.
Do sofinanciranja so upravičeni le tisti projekti, ki se lahko uvrstijo v fokusna področja in/ali produktne smeri v vsaj eno od prednostnih področij S5.
Javni razpis bo prispeval h kazalnikoma učinka RCO01 - Podjetja, ki so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika) in RCO02 - Podjetja, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev. Javni razpis bo prispeval tudi h kazalniku rezultata RCR03 - Mala in srednja podjetja MSP, ki uvajajo inovacije pri proizvodih ali procesih.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja raziskovalno razvojnih projektov (v nadaljevanju: projekt) samostojnih podjetij ali konzorcijev podjetij, vključenih v pomemben projekt skupnega evropskega pomena IPCEI EuBatIn. Za sofinanciranje so upravičene faze raziskav, razvoja in inovacij, ki se razvijejo skozi sodelovanje v skupnem evropskem konzorciju podjetij na IPCEI EuBatIn.
Operacije, ki predstavljajo potrjene projekte, se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
- Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
- Kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji) bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti operacije in imeli na dan oddaje vloge na javni razpis sedež, poslovno enoto ali podružnico. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije / sodni register.
Prijavitelji (v primeru konzorcijev tudi posamezni konzorcijski partnerji), ki ob oddaji vloge še nimajo sedeža v Republiki Sloveniji, morajo v vlogi opredeliti, v katerem programskem območju bodo izvajali aktivnosti operacije in ustanovili podružnico.
Prijavitelj (v primeru konzorcija tudi posamezen konzorcijski partner) ima lahko sedež oziroma poslovni naslov podjetja, poslovno enoto ali podružnico v kateremkoli programskem območju.
Za vsakega od prijaviteljev (v primeru konzorcija tudi za vsakega konzorcijskega partnerja) mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij se bodo izvajale projektne aktivnosti.
Upravičenci do sredstev javnega razpisa so podjetja, kot so opredeljena v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo, ne glede na velikost. Izključeni so javni zavodi, ki so ustanovljeni v skladu z Zakonom o zavodih.
Prijavitelj oz. vsi konzorcijski partnerji v primeru konzorcija morajo imeti na dan oddaje vloge v v vlogi opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež / poslovna enota / podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije / sodni register.
Upravičeno je tudi podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ki ima najkasneje do izplačila pomoči registriran poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, kar bo dokazovalo z vpisom v sodni register skladno z Zakonom o sodnem. Tak prijavitelj oz. konzorcijski partner se mora z izjavo ob oddaji vloge obvezati, da bo do izplačila pomoči izvedel zahtevan vpis v sodni register. V primeru, da prijavitelj oz. konzorcijski partner do izplačila pomoči vpisa ne izvede, bo ministrstvo odstopilo od podpisa pogodbe, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru izbora vloge konzorcija bodo upravičenci kot končni prejemniki sredstev državnih pomoči za izvajanje operacije vsi partnerji v konzorciju, ki so sklenili in vlogi priložili konzorcijsko pogodbo.
Za prijavitelja, v primeru konzorcija pa za vse konzorcijske partnerje, veljajo naslednji splošni pogoji za kandidiranje:
Če na javnem razpisu sodeluje konzorcij podjetij, mora vsako izmed teh podjetij izpolnjevati vse pogoje za kandidiranje, pri čemer morajo za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij ta podjetja skleniti konzorcijsko pogodbo za izvedbo projekta. Iz konzorcijske pogodbe, ki je obvezna priloga vloge, mora biti razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o izvedbi skupnega projekta ter določili prijavitelja in ga pooblastili, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis, in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju ter prejema izplačila oziroma sredstva na osnovi te pogodbe (ter jih kasneje prenakaže konzorcijskim partnerjem glede na finančni delež opravljenih aktivnosti).
Ne glede na to, da je v primeru konzorcija le prijavitelj kot vodilni partner konzorcija podpisnik pogodbe z ministrstvom, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot končnih prejemnikov državne pomoči v razmerju do ministrstva solidarna.
Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Skupna predvidena višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je 4.000.000,00 EUR. Skupaj Vzhod 2.000.000,00 EUR ter Zahod 2.000.000,00 EUR.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega predvidoma proračunska leta 2026, 2027 in 2028 oziroma traja do porabe sredstev.
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje izbranih projektov je za programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija 40:60 (v %) in za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85:15 (v %). Lastna sredstva, ki jih bodo zagotovili izbrani prijavitelji na programskem območju Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in Kohezijska regija Zahodna Slovenija, se štejejo kot slovenska udeležba za sofinanciranje potrjenih projektov.
Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema. Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Pogodba o sofinanciranju na osnovi javnega razpisa ne bo podpisana, dokler ne bodo zagotovljena sredstva na evidenčnem projektu in potrjen projekt ne bo uvrščen v načrt razvojnih programov.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o (ne)izboru.
Dinamika sofinanciranja potrjenega projekta oziroma operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Obdobje upravičenosti stroškov na javnem razpisu se prične z oddajo vloge in traja največ 36 mesecev od oddaje vloge oziroma najkasneje do 31.10.2028.
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo skladno s shemo državne pomoči RRI.
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru posamezne operacije, so stroški, ki bodo nastali pri izvajanju raziskovalno razvojnih aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in / ali eksperimentalnega razvoja.
Potrditev projekta še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, ki jih je prijavitelj navedel v svoji vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v javnem razpisu in sklenjeni pogodbi o sofinanciranju.
Upravičeni bodo le v nadaljevanju navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo potrjenega projekta in bodo nastali od dneva oddaje vloge na javni razpis dalje. Ti stroški so:
Raziskovalno razvojne aktivnosti v okviru industrijskih raziskav in/ali eksperimentalnega razvoja
Upravičeni stroški
- Stroški plač in povračil v zvezi z delom: neposredni stroški osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na raziskovalno razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru operacije.
- Stroški storitev zunanjih izvajalcev: stroški pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, vključno s storitvami dajanja opreme in sredstev v najem, uporabljenih izključno za operacijo.
- Investicije v neopredmetena sredstva: stroški znanja in patentov, ki so bili kupljeni ali je bilo zanje pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih, uporabljenih izključno za operacijo.
- Amortizacija opredmetenih osnovnih sredstev/opreme: v obsegu in za obdobje uporabe na operaciji.
- Posredni stroški v okviru dodatnih režijskih stroškov in drugih stroškov poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali kot posledica izvajanja operacije. Uveljavljajo se v obliki financiranja po pavšalni stopnji v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji.
Za stroške plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja strošek na enoto.
Vrednost enote za stroške v zvezi delom za osebje, ki dela na operaciji, je:
Vrsta stroška
Vrednost na uro
Stroški dela raziskovalcev
31,80 EUR
Stroški dela strokovnih in tehničnih sodelavcev
21,20 EUR
Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
Intenzivnosti pomoči po shemi državne pomoči RRI (ne glede na vrsto raziskav – industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj) znaša:
V primeru, da operacijo izvaja konzorcij partnerjev, med katerimi je vsaj en partner srednje veliko podjetje ali malo podjetje ali mikro podjetje, pri tem pa noben posamezen, nepovezan partner ne nosi več kot 70 % upravičenih stroškov, se intenzivnost pomoči po shemi državne pomoči RRI za vsakega posameznega partnerja poveča za 15 odstotnih točk. V tem primeru je intenzivnost pomoči naslednja:
Velikost podjetja (in posredno s tem intenzivnost pomoči) se določi v skladu s Prilogo I Uredbe GBER. Pojasnila glede določanja velikosti podjetja se nahajajo v točki 5.3. Pojasnil javnega razpisa.