Gospodarska Zbornica Slovenije | Arhiv: Kako se izognemo stresu v domači pisarni
GZS

Arhiv: Kako se izognemo stresu v domači pisarni

Hibridni delovni modeli so se dodobra zasidrali v naše delovne procese. Kar se je začelo med pandemijo, je zdaj vsakdanje življenje v velikem številu podjetij. Čeprav zaposleni uživajo v večji prilagodljivosti, delodajalci pa imajo pogosto koristi od večje produktivnosti, je z domačo pisarno povezanih tudi nekaj negativnih dejavnikov.

Izolacija v domači pisarni zaradi dela na daljavo

Številne študije dokazujejo, da sta večja stopnja socialne izolacije in manjša organizacijska identifikacija neposredni posledici dela na daljavo. Ključnega pomena je, da morajo organizacije razviti protiukrepe za boljše vključevanje zaposlenih, ki intenzivneje delajo od doma, v organizacijske rutine, da bi zmanjšale njihov občutek socialne izolacije in povečale njihovo organizacijsko identifikacijo. Glede na raziskavo Work Trend Index 2022 43 % vodij pravi, da je vzpostavljanje odnosov največji izziv pri hibridnem delu in delu na daljavo – in morda ravno zato tisti, ki mu je vredno dati prednost.

Spontani klepet ob kavnem avtomatu, ki je tako nujen na povsem človeški ravni, pri delu na daljavo ni mogoč. Vendar pa tudi hibridno delo omogoča spontane klepete. Nekatera podjetja so npr. uvedla neformalne klepete z različnimi temami, tako da se lahko ljudje s skupnimi interesi srečujejo in izmenjujejo mnenja. Tudi z delom povezana spontana spletna srečanja za brainstorming so odlična priložnost za zgodnje vključevanje zaposlenih v procese iskanja idej in razvoja. Delo je lahko manj hierarhično in bolj sodelovalno.

Nove oblike komunikacije in sodelovanja

Obstaja veliko odličnih komunikacijskih orodij – če jih uporabljamo na pravi način. Na stotine sporočil, ki se vas ne tičejo in zaradi katerih spregledate pomembne stvari, sporočilo brez osebnega pozdrava, ki vas razburi, kratko sporočilo, ki ga ne razumete pravilno, so negativne strani orodij. Pogovori s sodelavci so se spremenili v vseh oblikah neposrednega sporočanja, v skupinskih klepetalnicah, službeni elektronski pošti. Tudi pisni pogovor pa lahko privede do nesporazumov. Pri delu na daljavo je neposreden pogovor s sodelavcem pogosto veliko bolj učinkovit. Zato ne pozabite uporabljati telefona in bodite pri komuniciranju zelo jedrnati. Bodite pozorni, če uporabljate individualni klepet ali kanal za projektno skupino – oblikujte nekaj pravil, jih preizkusite in po potrebi prilagodite.

Pri delu na daljavo je treba zagotoviti preglednost in zagotoviti, da ima vsakdo potrebno raven znanja za uporabo uporabljenih orodij. Odločitve in določitve je treba zapisati na vsem dostopen in razumljiv način, vidnost poteka dela na digitalnih tablah pa pripomore k sodelovanju, pa tudi nadzoru ... Odločite se, katera digitalna orodja boste uporabljali, in jih skrbno uvedite. Dobra tehnična infrastruktura mora biti samoumevna, prav tako usposabljanje in pravila o njihovi uporabi.

Ko delovno življenje vstopi v vaš dom

Še en negativni dejavnik pri delu na daljavo je občutek, da ste "vedno na voljo". Ko delo postane bolj prilagodljivo, lahko pride do digitalne preobremenitve. Mary Czerwinski in Shamsi Iqbal, Microsoftovi raziskovalki z desetletji izkušenj pri preučevanju produktivnosti, osredotočenosti in dobrega počutja, priporočata npr. uporabo funkcije odložene dostave v programu Outlook za e-pošto zunaj ustaljenega delovnega časa, zapis ''NI NUJNO'' v naslov e-pošte ali klepeta, kadar je vaš sodelavec na sestanku ali je zunaj delovnega časa, uporabo vrstic "obvezno" in "neobvezno" v vabilih na sestanke – vse to z namenom, da bi ljudem pomagali določiti prioritete njihovega časa, razmislek o določitvi določenih dni ali časovnih blokov "brez sestankov" itd.

Nadzor in zaupanje

Izziv za delodajalce je vsekakor omogočiti določeno raven zaupanja. Številna podjetja odkrito kažejo svoje nezaupanje in uvajajo programsko opremo za merjenje produktivnosti. Prostorska oddaljenost in pomanjkanje neposrednega stika med vodstvom in zaposlenimi ne olajšujeta položaja, vendar so le zadovoljni zaposleni dobri zaposleni. Vodje, ki svojim zaposlenim zaupajo, lahko poleg tega pridobijo trajno prednost v vse večji konkurenci za talente. Zato je pomembno ohraniti pravo ravnovesje med ukrepi spremljanja in nadzora.

Virtualna delovna okolja nedvomno povečujejo zahteve za vodje. Ti morajo pri delu na daljavo oblikovati delujoče ekipe in ustvarjati trajne spremembe. Uspešna podjetja se s tem izzivom spopadajo tako, da spodbujajo nova vedenja za oblikovanje timov in uvajajo ustrezne vodstvene položaje.

Naš projekt E(U) Leaders je tu, da vam pomaga pri uspešnem in učinkovitem vodenju ekipe v delovnih okoljih na daljavo!

 

Vir: https://euleaders.eu/

 

Fotogalerija