Gospodarska Zbornica Slovenije | Trendi v marketingu za leto 2025 - kako v novem letu dopolniti svojo uporabniško izkušnjo?
GZS

Trendi v marketingu za leto 2025 - kako v novem letu dopolniti svojo uporabniško izkušnjo?


Tudi trendi v marketingu za leto 2025 narekujejo integracijo umetne inteligence, seveda! Vendar še toliko več!

Vsakoletna napoved o tem, kateri trendi v marketingu za leto 2025 so za podjetnike ključni, je verjetno najbolj zanimiva tema, o kateri se lahko razpišemo. Čeprav vsebina pokriva izredno širok in pester razpon možnih usmeritev in napotkov, so te informacije kot celota lahko izredno zanimive za mnoge naše majhne in agilne podjetnike…

Potrošnikova pričakovanja se spreminjajo z (še vedno) novimi tehnologijami

Potrošnikova pričakovanja so bila deležna velikih sprememb v zadnjih letih, prav zaradi prodiranja novih tehnologij Takšna je vsekakor »umetna inteligenca«. Navkljub nikoli poprej tako kvalitetni avtomatizaciji pogovornih robotov, potrošnik pričakuje tudi vse bolj sofisticirano vpletanje vplivnežev v takšen prodajni proces. Tem trendom v marketingu za leto 2025 se podjetja le s težavo popolnoma izginejo.

Aplikacija umetne inteligence in strojnega učenja bosta bolj izpostavljeni na trgu, ki bosta uporabljeni na način, ki bo vedno bolj optimiziral  sam digitalni marketing. Tako pri izdelavi vsebin, kot tudi pri boljši segmentaciji uporabnikov.

Virtualni asistenti in pogovorni roboti bodo v letu 2025 ključni za oblikovanje interakcije, ki se bo izredno približala človeškem nivoju. Umetna inteligenca bo poenostavila tudi redne e-mail kampanje.

Konec uporabe piškotkov tretjih oseb (skoraj) in koristi prvo osebnih podatkov

Tudi tehnološke spremembe kakor je zmanjšana uporaba piškotkov tretjih oseb, ter menjava teh za pridobljene »prvo osebne podatke« je privedla do tektonskih premikov pri analizi uspešnosti oglaševanja. Podatki pridobljeni direktno od uporabnikov krojijo zaupanje skupaj z uporabniki in predstavljajo za potrošnika nekakšno »izmenjavo vrednosti«, kar podjetja načeloma nagradijo z dodatnimi popusti ali ugodnostmi.

Glasovno podprto iskanje prek digitalnih asistentov bo (končno) zavzela svoje mesto

Glasovno podprto iskanje in trgovina prek glasovne podpore bo druga razvojna os spletne trgovine. Takšno nakupovanje bo potekalo prek domačih glasovnih asistentov kakor so Google Home in Amazonova Alexa ter izboljšana Siri podjetja Apple. Prek takšnega kanala bodo pridobile bolj odprto pot trgovine z digitalnimi vsebinami – posebej za doseganje starejših uporabnikov.

Novi tehnološki kanali in nov nivo »navidezne/razširjene resničnosti«

Razširjena resničnost in navidezna resničnost bosta tudi bolj navzočni v letu 2025. Novi »resničnosti« bosta predstavljala bolj poglobljeno izkušnjo pri spletnem nakupovanju. Ta tehnologija se že izkazuje za zelo uspešno in revolucionarno pri nakupovanje pohištva, nepremičnin, nakita in oblačil.

Primat platform video vsebin bo deležen manjših popravkov in prilagoditvam

Video vsebine bodo še naprej dominirale. Spletni kanali kot so Youtube, TikTok bi naj še večji del svoje ponudbe naprtila v obliki kratkih video vsebin ali t.i »shorts-ov«.

Potrošnik bo pričel pričakovati popolno personificirano potrošniško izkušnjo – do nivoja, kakor dosedaj še ne!

Popolnoma personificirana in individualno prilagojena vsebina bo v 2025 predstavljala ključno konkurenčno prednost. Tako bodo sporočila dobrodošlice prilagojena vsakemu obiskovalcu spletne strani posebej. Tudi prodajna obvestila bodo odsevala potrošne navade posameznega obiskovalca.

Združevanje socialnih medijev s spletnimi trgovinami – pridružitev brez kakršnihkoli vidnih šivov

Socialni mediji bi naj spojili svojo vsebino z nakupovalno izkušnjo. Tako bodo uporabniki socialnih medijev vedno bolj obveščeni o možnosti nakupa storitev in izdelkov direktno prek socialnega medija samega. Uporabnikova izkušnja bo tako popolnoma prikrojena sami vsebini socialnega medija.

Kakšen naj bo marketing za rast vrednosti blagovne znamke?

Še vedno bo poudarek na mešanju inovacij z avtentičnostjo uspešnih blagovnih znamk. V primeru trženja prek vplivnežev bo vedno bolj pogosto moč zaslediti trend, ko vplivneži postanejo »svetovalci« in ti gradijo bolj intimno vez med blagovno znamko in potrošnikom. Ti bodo tako soudeleženi pri oblikovanju same tržne strategije blagovne znamke, ki jo zastopajo.

Tudi sodelovanje med znamko in vplivnežem naj bi se časovno podaljšalo – iz dandanašnjih enkratnih promocij naj bi ti zastopali blagovno znamko celo več let.

Ravnotežje med stroški pridobivanja strank s strategijami zadrževanja strank

Prav tako je v primeru takšnega dolgoročnega nastopa izredno pomembno vključevanje vsebine visoke kakovosti za pritegnitev in zadržanje pozornosti občinstva. Tudi izraz preusmeritve k »nano« in »mikro« vplivnežem je postal bolj aktualen. Ta poudarja uporabo manjših, visoko-angažiranih vplivnežev, ki ustvarjajo bolj pristne in močnejše učinke.

Tudi drugi stari  prodajni kanali doživljajo nekakšen pre-porod

LinkedIn bo po napovedih poznavalcev v letu 2025 najverjetneje ukoreninil svoj položaj komunikacijskega kanala za doseganje profesionalnih uporabnikov in tako se razširil iz B2B tudi v znaten del B2C segmenta. Platformo LinkedIn odlikuje tudi potencialno podvojeno število ogledov objav in višji nivo zaupanja s strani uporabnikov.

Trendi v marketingu za leto 2025 vključujejo krojenje nakupne izkušnje s pomočjo potrošnikov samih

Uporabniki sami naj bi postali vedno bolj pomemben del proizvedene vsebine, kot tudi vsebina generirana s strani zaposlenih. Ti pomagata pri izgradnji potrošnikovega zaupanja v blagovno znamko, kar predstavlja ključen dejavnik pri izvrševanju nakupnih odločitev na spletu.

Fizična potrošniška izkušnja še zdaleč ne prodaja več le storitev…

Ni vredno zanemarjati več izkustvenega marketinga. Tako se po mnenju strokovnjakov vračajo dogodki v živo in to celo ob prisotnosti poprej omenjenih vplivnežev. Vplivneži tako moderirajo dogodek, načrtujejo seznam povabljenih in uporabljajo svojo mrežo za privabljanje novih udeležencev. Vse to vodi v bolj globok in dlje časa trajajoča partnerstva med blagovno znamko in vplivneži, kot tudi strankami in blagovno znamko.

Za začetek je vedno dobra in razvijajoča se »strategija«

Za kakršenkoli uspeh je bolj kot kadarkoli zaslužna »strategija«.

Profesionalizacija »marketinškega direktorja« oz. osebe zadolžene za marketing, je vedno bolj pomembna prav zaradi velikega števila naklonjenih kanalov, kot tudi zaradi kompleksnosti le-teh in potrebe po pristnosti same izvedbe marketinškega nastopa nasploh.

Smo še kaj spregledali?

Drugi nasveti vključujejo še bolj podrobno prilagajanje spletne izkušnje mobilnim in telefonskim uporabnikom in fokus na uporabniško izkušnjo. Tudi tehtni pomislek k prilagajanju vsebin generacijskim videnjem na potrošnikove potrebe je vredno upoštevati.

Ste pozabili na komuniciranje o trajnosti, ekologiji, zasebnosti in socialni odgovornosti?

Pri vsem tem je vredno tudi ohraniti v mislih vrednote, ki jih imajo kupci.

V svojo marketinško strategijo ne pozabite vključiti tudi odgovorno uporabo podatkov in poudarkov na trajnostni, ekološki in socialno odgovornost podjetja. Ti dejavniki vplivajo na percepcijo kredibilnosti blagovne znamke ali podjetja in avtentičnosti prodajne izkušnje.

 

Pripravil: Rok Gros

SPOT Svetovanje Osrednjeslovenske regije




loading