Gospodarska Zbornica Slovenije | Partnerstva za nastop na tujih trgih - sofinancirana v okviru razpisa. Prvi rok je že novembra!
GZS

Partnerstva za nastop na tujih trgih - sofinancirana v okviru razpisa. Prvi rok je že novembra!


Sofinanciranje skupnega nastopa v tujini  vključuje tudi stroške usposabljanj, marketinške in promocijske aktivnosti, nastope na sejmih in konferencah – med drugim… z do 213.300,00 EUR sredstev na prijavitelja!

Nov razpis (JR Partnerstva 25-28) financira partnerske nastope na tujih trgih.  V okvirih tega državnega razpisa gre za sofinanciranje partnerstev za izvajanje aktivnosti z namenom krepitve mednarodne konkurenčnosti oziroma možnosti uvajanja izdelkov ali storitev na tujih trgih oziroma povečanja možnosti poslovnega sodelovanja mikro-, majhnih ali srednjih podjetij (MSP) s tujimi partnerji. Posamezni konzorcij se lahko sofinancira z do 213.300,00 EUR sredstev.

 

Zakaj prav financiranje partnerstva za nastop na tujih trgih?

Izbira partnerstva za vstop na mednarodne trge predstavlja izredno strateški pristop k problematiki vstopanja na tuje trge, posebej še so ta v s sodelovanju z lokalnimi subjekti. Takšna partnerstva odlikujejo določene ukrojene prednosti, kot so:

·        dostop do lokalnega strokovnega znanja – bolj enostaven in eksakten vpogled v kulturne nianse, vedenje potrošnikov in granularno poznavanje regulativnih zahtev (posebej te se lahko zdijo nepremagljive)

·        stroškovna učinkovitost – procesne sinergije in delitev stroškov marketinga, distribucije, transporta in širše infrastrukture, omogočajo da je postopek vstopa bolj dostopen vsem partnerjem

·        pospešen vstop na trg – že vzpostavljene mreže partnerstev, odnosov, poznanstev in »know-how-a«,  omogočajo hitrejše vstopanje na trg z manjšim tveganjem za napačne odločitve.

·        zmanjšanje tveganja – delitev tveganja in stroškov med partnerji olajša vstope na še tako neznane, spreminjajoče in ne-razvite trge

·        večja verodostojnost – lokalni partnerji povečajo verodostojnost podjetja ki vstopa na trg in omogoča lažje sprejemanje njegove blagovne znamke in hitrejšo graditev zaupanja v njo

·        partnerski vstopi na tuje trge so empirično gledano bolj uspešni

 

Kakšni konzorciji so lahko prejemniki sofinanciranja iz razpisa »JR Partnerstva 25-28«?

Ciljna skupina razpisa so partnerstva z najmanj tremi, oziroma do pet, mikro-, majhnih ali srednje velikih podjetij (MSP). Velikost MSP se določa v skladu z določili »Priloge I Uredbe 651/2014/EU«.

Sodelujoči MSP-ji morajo biti organizirani bodisi kakor gospodarska družbe (d.o.o.), samostojni podjetnik (s.p.), zadruge z omejeno odgovornostjo (z.o.o.) ali zadruge brez odgovornosti (z.b.o.) v skladu z Zakonom o zadrugah.

Povezana podjetja, ki so skladno z določili »3. člena Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014«, opredeljena kot povezana podjetja, se štejejo kot eno samo podjetje, zato lahko v partnerstvu nastopa le eno izmed njih. Posamezen partner lahko nastopa le v eni vlogi. Za ne-izbrane kandidate je ponovna kandidatura mogoča v naslednjih rokih.

Za vodilnega partnerja mora kandidirati podjetje (MSP), ki je bilo ustanovljeno in delovalo vsaj 5 let pred datumom oddaje vloge. Med tem ko mora partnersko podjetje mora biti ustanovljeno in delovati vsaj 2 leti pred datumom oddaje vloge.

Vodilno podjetje mora izkazati prodajo na tujih trgih v višini 10% celotne prodaje v zadnjem zaključenem poslovnem letu glede na datum oddaje vloge.

Partnerska podjetja morajo na zadnji dan meseca pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis zaposlovati vsaj tri (3) osebe, med tem ko mora vodilni partner zaposlovati vsaj deset (10) oseb. Zaposlitve morajo biti za polni delovni čas – pod pogoji razpisa se lahko v to šteje tudi nosilec dejavnosti (s.p.).

 

 

Katera področja delovanja partnerskih podjetij so sofinancirana v okviru tega razpisa?

Operacija mora biti razvrščena v eno izmed področij t.i. »Strategije pametne specializacije- S5«.

S5 opredeljuje 10 prednostnih področij, na katerih Slovenija izkazuje primerjalne prednosti:

·        Pametna mesta in skupnosti,

·        Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT),

·        Zdravje – Medicina,

·        Pametne stavbe in dom z lesno verigo,

·        Trajnostna pridelava hrane,

·        Mreže za prehod v krožno gospodarstvo,

·        Trajnostni turizem,

·        Mobilnost,

·        Tovarne prihodnosti ali

·        Materiali kot končni produkti

 

Kdaj se morajo začeti in kdaj končati izvozne partnerske operacije?

Za upravičenost do sredstev se upoštevajo operacije, ki se ne bo začela izvajati pred izdajo sklepa o izboru in ne bo smela trajati dlje kot osemnajst (18) mesecev.  Za začetek izvajanja operacije se šteje trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujoča zaveza za naročilo storitev ali izvedbo aktivnosti (dejavnosti) operacije, ali katera koli druga zaveza, s katero se začne izvajanje operacije oziroma nastanejo prvi upravičeni stroški.

 

Katere so ciljne države za izvajanje operacij?

Na posameznem ciljnem trgu (državi), so lahko podprta največ tri partnerstva (v vseh rokih razpisa). V primeru, da se bo za posamezni ciljni trg na posamezni rok prijavilo več partnerstev, bodo podprta tista tri, ki so prejela višje število točk, skladno z merili in pogoji za ocenjevanje vlog.

Sofinancirana podpora je mogoča le na trgih, kjer je bil v preteklem koledarskem letu pred oddajo vloge na javni razpis realiziran izvoz iz Republike Slovenije v vrednosti najmanj 213.300,00 EUR, skladno s podatki »uradne statistike mednarodne menjave blaga«. (https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/Data/2490004S.px/table/tableViewLayout2/)

 

Kje iskati mednarodne partnerje?

Iskanje primernih partnerjev je lahko zahteven proces – iskanje primernih mednarodnih partnerjev še toliko bolj… Vendar si to delo lahko olajšate tako, da se poslužite vseh možnosti, ki so vam na voljo.

Mednarodne partnerje si tako lahko iščete prek mednarodnih delegacij v tujino, obiskov in predstavitvah na sejmih in dogodkih, ter storitev, ki vam jih nudijo poslovni klubi in predstavništva iz teh držav. Slovenski podjetniški sklad (SPS) vam nudi tudi vavčerje za sofinanciranje takšnih aktivnosti. Preverite odprtost takšnih vavčerjev na SPS spletni strani! (https://www.podjetniskisklad.si/odprti-razpisi-pozivi/)

Iskanje partnerjev v tujini je mogoče tudi preko spletnega portala Enterprise Europe Network (EEN) (https://www.gzs.si/skupne_naloge/informacije_in_pomoc/vsebine/EEN-poslovne-prilo%C5%BEnosti). Ta portal deluje kot nekakšen »match-maker« med EU podjetji, kot tudi podjetji iz tretjih držav. Vpis oglasa je za podjetje brezplačno.

 

Kateri so upravičeni stroški za sofinanciranje partnerstva za nastop na tujih trgih?

Upravičeni stroški aktivnosti, v za to določenih mejnikih, ki morajo nastajati pri vseh partnerjih in vključevati vse naslednje aktivnosti:

·        vstop na nove tuje trge z namenom širitve poslovanja, pridobivanja lokalnih agentov ter oblikovanja in predstavljanja skupne ponudbe, ki temelji na združenih izdelkih, storitvah in procesih vseh partnerjev v partnerstvu, za izbrane trge.

·        pridobivanje ustreznih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge oblike izobraževanja, kar bo okrepilo znanja in veščine na področju izvoza.

·        izvajanje marketinških kampanj, vključno z oglaševanjem in drugimi promocijskimi aktivnostmi partnerstev, kar bo povečalo prepoznavnost in dostopnost na tujih trgih. V okviru teh aktivnosti bo partnerstvo predstavljalo nujno tudi skupno ponudbo, ki vključuje združene izdelke, storitve in procese vseh partnerjev v partnerstvu.

·        fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih, konferencah in drugih poslovnih dogodkih v tujini, kjer bo partnerstvo moralo skupinsko predstaviti tudi svojo skupno ponudbo, kar bo omogočilo promocijo znamk in krepitev poslovnega sodelovanja z mednarodnimi partnerji.

Vzpostavitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi združenji na ciljno izbranih tujih trgih, kar bo prispevalo k povečanju izvoznih aktivnosti partnerstev.

Skladno s temi aktivnostmi in stroški morajo ob prijavi biti priložena vsa ustrezna poročila in dokazila - skladno z razpisno dokumentacijo.

 

Do kdaj so na voljo prijave? Kje se je moč prijaviti?

Obdobje, v katerem se lahko dostavi vlogo:

1.     rok: od datuma objave javnega razpisa do 26. 11. 2025, do 12:00:00 ure

2.     rok: od 27. 3. 2026 do 15. 6. 2026, do 12:00:00 ure

Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki je dostopna na spletnem naslovu: https://jrp.spiritslovenia.si. Spletna aplikacija javnega razpisa za pripravo in oddajo vlog bo predvidoma odprta v 30-ih delovnih dneh po objavi javnega razpisa.

 

Kje lahko preberete razpisne pogoje bolj podrobno?

Bolj podrobne pogoje razpisa, kot tudi razpisno dokumentacijo, lahko najdete na https://www.spiritslovenia.si/razpis/449.

 deluje kot nekakšen »match-maker« med EU podjetji, kot tudi podjetji iz tretjih držav. Vpis svojega oglasa je za podjetja brezplačen.

 

Kateri so upravičeni stroški za sofinanciranje partnerstva za nastop na tujih trgih?

Upravičeni stroški aktivnosti, v za to določenih mejnikih, ki morajo nastajati pri vseh partnerjih in vključevati vse naslednje aktivnosti:

·        vstop na nove tuje trge z namenom širitve poslovanja, pridobivanja lokalnih agentov ter oblikovanja in predstavljanja skupne ponudbe, ki temelji na združenih izdelkih, storitvah in procesih vseh partnerjev v partnerstvu, za izbrane trge.

·        pridobivanje ustreznih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge oblike izobraževanja, kar bo okrepilo znanja in veščine na področju izvoza.

·        izvajanje marketinških kampanj, vključno z oglaševanjem in drugimi promocijskimi aktivnostmi partnerstev, kar bo povečalo prepoznavnost in dostopnost na tujih trgih. V okviru teh aktivnosti bo partnerstvo predstavljalo nujno tudi skupno ponudbo, ki vključuje združene izdelke, storitve in procese vseh partnerjev v partnerstvu.

·        fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih, konferencah in drugih poslovnih dogodkih v tujini, kjer bo partnerstvo moralo skupinsko predstaviti tudi svojo skupno ponudbo, kar bo omogočilo promocijo znamk in krepitev poslovnega sodelovanja z mednarodnimi partnerji.

Vzpostavitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi združenji na ciljno izbranih tujih trgih, kar bo prispevalo k povečanju izvoznih aktivnosti partnerstev.

Skladno s temi aktivnostmi in stroški morajo ob prijavi biti priložena vsa ustrezna poročila in dokazila - skladno z razpisno dokumentacijo.

 

Do kdaj so na voljo prijave? Kje se je moč prijaviti?

Obdobje, v katerem se lahko dostavi vlogo:

3.     rok: od datuma objave javnega razpisa do 26. 11. 2025, do 12:00:00 ure

4.     rok: od 27. 3. 2026 do 15. 6. 2026, do 12:00:00 ure

Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki je dostopna na spletnem naslovu: https://jrp.spiritslovenia.si. Spletna aplikacija javnega razpisa za pripravo in oddajo vlog bo predvidoma odprta v 30-ih delovnih dneh po objavi javnega razpisa.

 

Kje lahko preberete razpisne pogoje bolj podrobno?

Bolj podrobne pogoje razpisa, kot tudi razpisno dokumentacijo, lahko najdete na https://www.spiritslovenia.si/razpis/449.

 

Pripravil: Rok Gros

 

Fotogalerija