Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij

Arhiv: Močna podpora dobrobiti živali tudi po Brexit-u

Nova raziskava je pokazala, da si osem od desetih ljudi želi, da bi se standardi za dobrobit živali po izstopu Velike Britanije iz EU bodisi ohranili ali celo izboljšali. Britanske aktivistične skupine so na podlagi tega ponovno pozvale k obveznim varnostnim kameram v klavnicah.

Arhiv: Evropska komisija zavrnila razpisne ponudbe za posneto mleko v prahu

Evropska komisija se drži trdnih stališč glede cen mleka in mlečnih izdelkov, saj je zavrnila vse ponudbe za javne intervencijske zaloge posnetega mleka v prahu. Cene, ki so jih ponujali trgovci in druge zainteresirane strani so preveč odstopale od prevladujočih tržnih cen.

Arhiv: O poročilu »Priprave na Brexit« tudi na Oxfordovi konferenci

Glavni poudarki poročila so bili izpostavljeni že v uvodnih predstavitvah kmetijske konference v začetku januarja. Agra Europe je leta 2015 izdala poročilo, ki je poželo veliko medijskega zanimanja in je s tem postalo osrednji dokument za razprave o prihodnosti kmetijstva Velike Britanije po izstopu iz Evropske unije. Poročilo zajema tudi najhujši scenarij – popolna ukinitev finančnih podpor v okviru post-Brexit kmetijske politike.

Arhiv: PMD06 Varnost živil in prehrana v EU do leta 2050

Evropska komisija in Skupni raziskovalni center (JRC) sta objavila študijo z naslovom “Delivering on EU food safety and nutrition in 2050 - future challenges and policy preparedness”. Glavni cilj študije je ponuditi pomoč zakonodajalcem pri njihovem ocenjevanju nasprotovanj proti sedanji prehranski politiki. Študija je uporabila metodo razvoja scenarija. Le-ti so bili opredeljeni na podlagi različnih področij, ki imajo potencialni vpliv na živilski sistem. Ta področja so: svetovna trgovina, gospodarska rast v EU, struktura agroživilske verige, uporaba tehnologij, socialna kohezija, vrednost živil, podnebne spremembe, izčrpavanje naravnih virov in rast svetovnega prebivalstva.

Arhiv: PMD04 Zmagovalni inovacijski partnerji na področju hrane

Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT) je napovedal zmagovalno ekipo, ki bo vzpostavila EIT Food, nov pan-evropski partnerski dogovor, ki bo združeval vodilna podjetja, univerze in raziskovalne organizacije. Njihova naloga bo spodbuditi inovacije, rast in ustvarjanje delovnih mest ter umestitev Evrope v središče globalne revolucije v prehrani. Zmagovalec EIT Food je FoodConnects, ki je konzorcij 50 partnerjev iz 13 držav. V ločenem dokumentu je naveden še seznam 50 partnerjev razdeljenih po državah.

Arhiv: PMD05 OECD poročilo »Health at a Glance 2016«

Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) in Evropska komisija sta novembra izdali novo poročilo z naslovom “Health at a Glance 2016”. 4. izdaja poročila povzema najnovejše in primerljive podatke o glavnih indikatorjih zdravja in zdravstvenega sistema v 36 državah. V dokumentu so izpostavljene glavne ugotovitve vezane na sektor živil in pijač.

Arhiv: PMD02 WHO poročilo o oglaševanju živil otrokom v digitalnih medijih

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je novembra objavila poročilo z naslovom “Tackling food marketing to children in a digital world: trans-disciplinary perspectives”. Poročilo povzema izpostavljenost otrok oglaševanju hrane z visoko vsebnostjo maščob, sladkorja in/ali soli v digitalnih medijih. Dokument opisuje naravo, obseg in vpliv digitalnega oglaševanja prej omenjenih živil. Poleg tega ponuja še pregled obstoječih predpisov, ki opredeljujejo trženje hrane v Evropi. V zaključkih pa poročilo predlaga še zakonodajne možnosti za okrepitev nadzora nad trženjem hrane v tovrstnih medijih.

Arhiv: PMD03 Potrošniška organizacija odločno o reviziji direktive o avdiovizualnih medijih

Evropska potrošniška organizacija (BEUC) je objavila dokument z naslovom "Position paper on the revision of the Audiovisual Media Services Directive (AVMSD)". V navezavi z oglaševanjem hrane in pijače, je BEUC predložil svoje mnenje, med drugim sum o učinkovitosti samoregulacije na področju oglaševanja. Po njihovem mnenju bi morali biti prehranski profili WHO referenca za odločanje o tem, katera živila se smejo oglaševati in katera ne. Poleg tega si prizadevajo za popolno prepoved oglaševanja vseh živil z visoko vsebnostjo maščob, sladkorja in/ali soli na televiziji v času največje gledanosti s strani otrok. V poročilu so med drugim kritizirali tudi starostno omejitev oglaševanja. Mnenja so, da bi morali starostno omejitev dvigniti iz 12 na 16 let.

Arhiv: PMD01 Vpliv prehranskih in zdravstvenih trditev na spodbujanje inovacij v živilstvu

Tri študije so obravnavale področje vpliva Uredbe (ES) št. 1924/2006 o prehranskih in zdravstvenih trditvah na živilih na spodbujanje inovacij v živilskem sektorju. Glavni namen študij je bil ugotoviti, ali predstavlja možnost navedbe prehranske ali zdravstvene trditve dobro spodbudo k raziskavam in razvoju podjetja, kar pa lahko posledično pripelje do inovacij v živilskem sektorju. Vse tri študije so prišle do zaključka, da ima uredba negativen vpliv na inovacije v živilskem sektorju. Za podjetja naj bi bila največja omejitev slaba preglednost trditev in omejena finančna sredstva. Samo ena od študij je prišla do zaključka, da ima lahko uporaba trditev pozitiven vpliv na inovativni potencial majhnih in srednje velikih podjetij.

Arhiv: JR04 Osredotočenost na trajnostni razvoj

Evropska komisija je izdala dokument s pregledom dosedanjih okoljskih ukrepov, ki so trajnostno naravnani in s predlogi za naprej. Omenjeni so napotki, kako doseči te trajnostne cilje in kakšne so zmogljivosti planeta za naprej, če se spremembe ne bodo dovolj hitro zgodile.