Koroška gospodarska zbornica

Novice


Projekt POLET: Tudi v službi lepa beseda lepo mesto najde


 

Delo in še bolj uspeh pri delu sta nedvomno cenjeni vrednoti v sodobni družbi. Na delu preživimo veliko ur, a za številne so te ure vse prej kot prijetne. Svet je postal manj prijazen, kot je bil nekoč, in delovno okolje ni pri tem nobena izjema. Organizacijska kultura je lahko izrazito konkurenčna in ostra, kar vodi v pomanjkanje sodelovanja, napačno komunikacijo in druge škodljive oblike ravnanja zaposlenih.

 

Konflikti niso vedno samo slabi, pa vendar …

Konflikti v odnosih so v podjetjih, tako kot v drugih družbenih skupinah, neizogibni. Ljudje imamo različne vloge in smo si tudi sicer različni, zato so nasprotovanja del našega vsakdana. To še posebej prihaja do izraza v sodobnih delovnih okoljih, kjer se srečuje več različnih generacij, ki se med seboj zelo razlikujejo. A tako kot so konflikti med sodelavci lahko izjemno škodljivi, lahko na drugi strani tudi prispevajo k novostim, saj skupina brez nasprotij postaja vse bolj pasivna in neprilagojena na spremembe. Razumljivo je, da si neustvarjalnosti in zaostajanja za konkurenco podjetja ne želijo, hkrati pa je izjemno pomembno med zaposlenimi ohranjati pravo mero in obliko nasprotovanj. Ključ je lahko zelo preprost in se skriva v osnovnih pravilih lepega vedenja, ki izražajo spoštovanje do tistih okrog nas, tudi če so ti še tako drugačni in imajo drugačna mnenja.

 

Prijaznost mora postati prednostna naloga  

Prijaznost v komunikaciji običajno ni med prioritetami na delovnem mestu, še posebej, ker se ne ujema najbolje s tradicionalno podobo uspešnega podjetnika. Pa vendar se stvari spreminjajo in danes vse pogosteje govorimo o dobrem počutju na delovnem mestu, zavedanje o pomenu prijaznosti, tako do sebe kot do drugih okoli nas, pa pomembno raste. Strokovne študije in številni primeri dobrih praks kažejo, kako prijaznost ustvarja pozitivno vzdušje, ki vpliva na celotno organizacijsko kulturo podjetij. Štejejo vsa prijazna dejanja, tudi tista razmeroma preprosta, ki jih morda jemljemo za samoumevna, kot so prijazno pozdravljanje, pošiljanje zahvalnega elektronskega sporočila za prejet dokument ali občasno prinašanje kave sodelavcu ali sodelavki. Dejanja prijaznosti, pa naj so še tako majhna in na videz nepomembna, delujejo kot blažilnik stresa in težkih delovnih pogojev. Ob tem velja poudariti, da s prijaznostjo do drugih ne osrečujemo zgolj njih, ampak se ob tem tudi sami počutimo bolje, krepimo svojo samozavest in občutek sposobnosti. Prijaznost torej ne koristi le prejemniku, temveč tudi darovalcu in celotni organizaciji, s čimer skupaj ustvarjajo pozitivno kulturo na delovnem mestu.

 

Nasmeh je nalezljiv

Izjemno zanimiv vidik prijaznosti je, da so dejanja prijaznosti tudi nalezljiva. Za začetek lahko poskusite s preprostim nasmehom svoji sodelavki ali sodelavcu in bodite pozorni na odziv. Večina se vam bo nasmehnila nazaj. Nasmeh, lepa beseda in druga preprosta dejanja prijaznosti ne zahtevajo veliko napora in so kljub izjemnemu napredku in nenehnim spremembam še vedno v modi. Je pa res, da se moramo v kulturi hitenja in vse bolj digitalnega komuniciranja bolj zavestno opominjati, da na njih ne pozabimo. Podjetja, ki so prijaznosti zagotovila pomembno mesto v delovnem okolju, ustvarjajo bolj vključujočo organizacijsko kulturo, v kateri sodelavke in sodelavci čutijo večjo pripadnost in se na sploh počutijo bolje.

 >>> VIR

Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

 

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.