Čeprav se prebivalstvo že nekaj časa opazno stara, s tem pa se stara tudi delovna sila, marsikateri zaposlovalci še vedno niso ustrezno pripravljeni in ne vedo, kako se s tem dejstvom soočati. A trend se ne bo ustavil, ampak se bo le razvijal in poglabljal. Med pomembnimi vprašanji, s katerimi bi se delodajalci morali spopasti, je tudi vprašanje absentizma med starejšimi zaposlenimi.
Pri obravnavi staranja zaposlenih bi morali izhajati iz predpostavke, da je staranje velik dosežek sodobne družbe. Res je sicer, da predstavlja določene izzive, ne sme pa zaradi teh izzivov staranje postati težava. Za podjetja je velika priložnost, da pri starejših zaposlenih izkoristijo njihove različne in številne sposobnosti ter dolgoletne izkušnje, a poiskati morajo pravi način. Odsotnosti z delovnega mesta, ki se pri starejših pogosto raztezajo v daljšem časovnem obdobju kot pri drugih starostnih skupinah, pomenijo stroške in so lahko velik problem. Kako torej ustrezno nagovarjati absentizem starejših zaposlenih?
Prožni pristopi in prilagajanje zaposlenim
V zadnjem obdobju se je znatno povečalo število poškodb mišično-skeletnega sistema in dolgotrajne odsotnosti z dela zaradi potrebe po operaciji in rehabilitaciji. To je v veliki meri povezano s staranjem zaposlenih in kot opozarjajo strokovnjaki, je to še eden od trendov, ki se ne bo ustavil, ampak se bo z naraščanjem upokojitvene starosti le še povečeval. Pri tem je pomembno, da podjetja o tem razmišljajo ter se pripravljajo z novimi, prožnejšimi pristopi. Po daljši odsotnosti z dela je pomembno, da zna podjetje pravilno pristopiti k zaposlenim in skupaj poiskati pravi način vračanja. Pogosto je smiselno postopno vračanje, o čemer tudi priča naraščajoče povpraševanje po delu s krajšim delovnim časom. Smiselno je izkoristiti tudi vse prednosti, ki jih prinaša sodobna tehnologija, kot je možnost dela na daljavo ali sodelovanje na skupnih srečanjih po spletu. Potreba po večji fleksibilnosti delodajalca in večjem nadzoru zaposlenih nad svojim delovnim časom pa seveda ni nekaj, kar bi iskali samo starejši zaposleni, ampak je zaradi številnih razlogov lahko tudi nekaj, kar cenijo druge starostne skupine.
Zaposleni so posamezniki z različnimi potrebami
Prožnejši pristopi imajo številne prednosti in bi morali postati način dela v današnjih podjetjih. Tudi zaposleni so ljudje in kadrovski strokovnjaki bi morali razumeti, da imajo svoja življenja zunaj podjetja. Prilagodljiv urnik je odlična možnost, ki ne vpliva le na dobro počutje zaposlenih, ohranjanje in privabljanje talentov, ampak lahko pozitivno vpliva tudi na prisotnost zaposlenih na delovnih mestih. Dva tedna dopusta na leto nista dovolj za vse življenjske obveznosti in potrebe po prostem času in odmoru od dela, ki z leti praviloma narašča. Zavzetost zaposlenih se bo pri delodajalcih, ki zagotavljajo redna koriščenja dopustov, zagotovo povečala in odrazila v manjšem absentizmu. Prav tako je ključnega pomena ustvarjanje okolja, v katerem se zaposlene vseh starosti spodbuja, da so odprti in pošteni glede zdravstvenih stanj, ki vplivajo na njihovo delo, brez stigme in obsojanja. To lahko dolgoročno odločilno pomaga pri preprečevanju težav in omogočanju rešitev v dobro vseh. Pravilni pristop delodajalca se osredotoča na ljudi in zaposlene obravnava kot posameznike. Pogoste odsotnosti imajo svoje razloge in prav je, da jim delodajalci prisluhnejo, pokažejo skrb in dober namen.
VIR
Projekt POLET sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.