Slovenija v pogledu razvitosti tega področja po indeksu digitalnega gospodarstva in družbe DESI (Digital Economy and Society Index) zaostaja za povprečjem EU, ko bi zaradi svoje razvitosti, izvozne usmerjenosti in željene dolgoročne uspešnosti morala biti v ospredju. Še posebno je pereč problem kompetenc na digitalnem področju.
Zato je v prihodnje potrebno postaviti digitalizacijo slovenske družbe kot strateško pomembno usmeritev države, ki prinaša koristi in priložnosti tako za državljane kot gospodarstvo oz. celotno družbo.
Na ta način bo Slovenija lahko povečevala produktivnost, zagotavljala višjo dodano vrednost, povečevala delež visokotehnoloških proizvodov v izvozu, dvigovala konkurenčnost ter se ustrezno odzvala na sodobne izzive digitalne ekonomije.
Mala in srednja podjetja so dinamični motor gospodarstva, zato jim je potrebno nuditi vso razpoložljivo podporo pri prehodu v digitalno ekonomijo. Za gospodarske subjekte to pomeni posodobitev podjetniških in korporativnih strategij z digitalno strategijo, načrte za usposabljanje zaposlenih, osveščanje o trendih in zmožnostih digitalnih tehnologij, poenostavljanje in integracije procesov ter njihova digitalizacija, inoviranje novih produktov, storitev in poslovnih modelov, usmerjanje na odnose s strankami, razumevanje njihovih (digitalnih) potreb in povezovanje procesov s poslovnimi partnerji. Te spremembe dvigujejo produktivnost in mednarodno konkurenčnost.
Zato je potrebna neposredna podpora države pri naslednjih iniciativah:
Kar je tudi v skladu z EU strategijo - Digitising European Industry Strategy.