Problem s kadri, še posebej s poklicnim izobraževanjem, je problem celotne EU, zato ima EU poseben akcijski načrt, v okviru tega med drugim poteka v novembru poseben teden poklicnih kompetenc, namenjen po vsej EU promociji poklicnega izobraževanja in usposabljanja http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=1261 Na eni strani se ubadamo s še vedno veliko brezposelnostjo, na drugi pa z pomanjkanjem kadrov in neustreznimi kompetencami. Najbolj deficitarni poklici v tem trenutku so: voznik, kovinar, gradbeniki, monter, natakar, osebne storitve, tehnik, strojni in elektro inženir, računalničar, zdravnik…. Napovedi pa so, da bodo jutrišnje kompetence predvsem kot: mehatronik, inženir, programer in računalničar, osebne storitve, gradbenik, digitalna znanja, teamsko delo, reševanje problemov, razvoj.
Z aktivnostmi na področju rednih izobraževalnih programov za mlade, predvsem s promocijo tehničnih poklicev in možnosti zaposlovanja smo dosegli, da se je struktura vpisa v srednje izobraževanje ter višje in visoko šolsko izobraževanje v zadnjih letih izrazito popravila. Tako je v letu šolskem letu 2017/2018 v prvi letnik srednješolskega izobraževanja vpisanih 33% generacije v splošne gimnazije, 41% v srednjetehnične strokovne, 23% v poklicne šole ter 3 % v nižje poklicne izobraževalne oblike. Še pred petimi leti se je v gimnazije vpisovalo večji delež generacije kot v srednje tehnične programe.
V zadnjem obdobju se spreminja tudi odnos do praktičnega izobraževanja v podjetjih, ki se povečuje, 20% kurikuluma je odprtega, kar pomeni, da nastaja (lahko) v sodelovanju s socialnimi partnerjih. V višješolskih programih je predvideno 800 ur praktičnega izobraževanja v podjetjih. Država sofinancira usposabljanje mentorjev, vendar pa kljub sistemski umestitvi zbornic v izvajanje strokovnih aktivnosti na področju poklicnega strokovnega izobraževanja na srednji in višji razen v sistemu vajeništva ni umeščena v sklop tistih organizacij, ki zaradi svojih zakonskih nalog pridobijo tudi javna sredstva – gre predvsem za verifikacijo učnih mest, za koordinacijo usposabljanja mentorjev, razvoj in evalvacijo programov itd.