Podjetniško trgovska zbornica

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Arhiv: Srečanje trgovcev mesta Ljubljana o vzpostavitvi mestnega marketinga

    Podjetniško trgovska zbornica je organizirala skupno srečanje trgovcev mesta Ljubljane, na katerem se je zbralo blizu 100 trgovcev. Srečanja so se udeležili tudi predstavniki evropskega združenja malih podjetij (ESBA), Ministrstva za gospodarstvo RS, slovenskih občin ter številnih drugih organizacij.

    Slavnostni govornik na srečanju je bil ljubljanski župan Zoran Janković. Spregovoril je o ohranjanju in razvoju mestnega jedra v Ljubljani z vidika trenutnih razmer in vizije za prihodnost. Župam sicer ni pokazal interesa za reševanje problemov parkiranja in težav pri dostavi blaga v trgovine, ki delujejo v mestnem jedru, prisotne pa je pozval, da se med seboj usklajujejo in s skupnimi aktivnostmi v mestno jedro pivabijo kupce.

    Na srečanju je bila predstavljena tudi raziskava o problematiki trgovcev mesta Ljubljane in nakupovalnih navadah potrošnikov v Ljubljani, ki jo je v sodelovanju z Ekonomsko fakulteto v Ljubljani GZS -PTZ izvedla letos poleti. Kot sta predstavila mag. Vida Kožar, direktorica GZS-PTZ in Klavdij Skrt iz Ekonomske fakultete, med anketiranimi trgovci v zadnjih dveh letih tretjina beleži upad prometa v višini več kot 30 %, nadaljnja tretjina pa upad med 10 in 30 %. Trgovci so ocenili, da sta glavna razloga za nastale razmere zlasti upad kupne moči ter splošna gospodarska in finančna kriza. Pomemben negativen vpliv so pripisali tudi nakupovalnim središčem na obrobju mesta.

    V raziskavi je bilo ugotovljeno, da potrošnike v Ljubljani najbolj motijo slaba dostopnost in premajhna kapaciteta parkirišč, visoka cena parkiranja ter neurejenost javnih sanitarij. Slabo ocenjujejo tudi delo policije in skrb za varnost ljudi. Potrošniki v Ljubljani so najbolj zadovoljni z gostinsko in kulturno ponudbo v mestu ter z urejenostjo trgovin.

    Na dogodku je bil prvič predstavljen tudi projekt vzpostavitve mestnega marketinga v slovenskih mestih (TCM – town centre management). Gre za projekt, ki ima širši družbeno koristen pomen, vanj pa se je na pobudo GZS-PTZ vključilo pet slovenskih občin (Ljubljana, Celje, Kamnik, Koper in Kranj), predstavniki Službe za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ter Slovenska turistična organizacija. Projekt je predstavil mag. Roland Murauer iz svetovalnega podjetja CIMA iz Avstrije, ki bo tudi vodja projekta v Sloveniji. Izpostavil je, da primeri dobrih praks iz zahodno evropskih mest kažejo, da mestni marketing bistveno pripomore k izboljšanju stanja trgovine v mestnih jedrih.

    Predstavniki ESBA (mednarodnega združenja malih podjetij) so prisotnim izpostavili primere dobre prakse iz nekaterih drugih evropskih držav in jih spodbudili da s skupnimi močmi podajajo pobude in izvajajo pritisk na pristojne, prav tako pa lahko s skupnimi dogovori in usklajenim delovanjem, po vzoru drugih mestnih središč, oživijo mestna jedra in privabijo kupce.

    Fotogalerija





     

    Arhivi