Podjetniško trgovska zbornica

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Arhiv: Obveznosti podjetij glede reševanja potrošniških sporov po 15. maju 2016

    Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/2015; v nadaljevanju ZIsRPS) ureja izvensodno reševanje domačih in čezmejnih sporov med podjetji in potrošniki s posredovanjem izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (v nadaljevanju: izvajalec IRPS). Skladno z 32. členom ZIsRPS:

    • mora podjetje, ki priznava določenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje sporov s potrošniki, potrošnike preko svojih spletnih strani in splošnih pogojev poslovanja ali na drug primeren način (če nima spletne strani in splošnih pogojev) seznanjati katerega izvajalca IRPS priznava (navesti mora vsaj firmo, elektronski naslov in telefonsko številko). V primeru zavrnitve potrošnikove pritožbe mora podjetje potrošniku to informacijo poslati tudi na trajnem nosilcu podatkov skupaj z razlogi za zavrnitev pritožbe;
    • mora podjetje, ki ne priznava nobenega izvajalca IRPS, to navesti na svojih spletnih straneh in v splošnih pogojih poslovanja ali na drug primeren način (če nima spletne strani in splošnih pogojev);
    • morajo podjetja, ki se ukvarjajo s spletno prodajo ali spletnimi storitvami, na svojih spletnih straneh objaviti tudi elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov.

    15. maja 2016 se je izteklo prehodno obdobje v katerem morajo podjetja uskladiti svoje poslovanje z določbami novega zakona. 

    Več informacij o obveznostih, ki jih podjetjem nalaga Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov najdete na spletni strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT).

    Do sedaj je v register pri MGRT vpisan le en izvajalec IRPS in sicer Evropski center za reševanje sporov. Glede na vprašanja, ki smo jih prejeli od članov, smo pridobili dodatne informacije glede plačevanja storitev tega centra. 

    Na podlagi Pravil ECDR o postopkih za reševanje potrošniških sporov, ki so objavljena na njihovi spletni strani, stranke lahko izberejo enega od treh postopkov za reševanje potrošniških sporov, in sicer:

    1. Mediacijo: pogajanja s pomočjo usposobljenega mediatorja, kjer se spor lahko reši s sporazumom.
    2. Med-arb: kombinirani postopek mediacije in arbitraže. Če pogajanja s pomočjo mediatorja niso uspešna, mediator avtomatično postane arbiter in odloči o sporu z arbitražno odločbo, ki je pravno zavezujoča.
    3. Pogojno zavezujočo pospešeno arbitražo: o sporu odloči arbiter z arbitražno odločbo, ki postane pravno zavezujoča, če ji nobena stranka v roku 8 dni ne nasprotuje.

    Vsi trije postopki se morajo končati v 30. dneh, prav tako za vse tri postopke velja enaka tarifa, kot izhaja iz spodnje tabele (vsi zneski so v EUR, brez DDV): 

    VREDNOST SPORA

    NAGRADA

    ADMINISTRATIVNI STROŠEK

    SKUPAJ

    do 500

    50

    5

    55

    od vključno 500 do 1.000

    100

    10

    110

    od vključno 1.000 do 2.000

    150

    25

    175

    od vključno 2.000 do 5.000

    300

    50

    350

    od vključno 5.000 do 25.000

    500

    100

    600

    od vključno 25.000 do 50.000

    1.000

    150

    1.150

    od vključno 50.000 do 100.000

    1.500

    250

    1.750

    nad 100.000

    v dogovorjeni višini

     Glede načina obračunavanja storitev se z vsakim ponudnikom, ki ta center izbere za izvajalca IRPS, dogovorijo s pogodbo. Storitve se lahko obračunavajo:

    • sproti, za vsak posamezen spor, ki ga prejmejo v reševanje (stranki nastane strošek šele ob konkretnem sporu),
    • v primeru sklenitve pavšalne pogodbe z mesečnim pavšalnim zneskom, ki krije stroške reševanja določenega števila sporov mesečno, (za tiste, ki imajo večje število primerov).

    Fotogalerija





     

    Arhivi