Podjetniško trgovska zbornica

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Arhiv: Stališče mikro in malih podjetij o normativih za poslovanje spletnih posredniških platform

    Direktorica Podjetniško trgovske zbornice, mag. Vida Kožar se je udeležila konference Evropskega združenja mikro in malih podjetij - ESBA o raziskavah in razvoju na spletu. na konferenci so predstavniki ESBA izpostavili  stališče mikro in malih podjetij do predloga nove Uredbe o spodbujanju pravičnosti in preglednosti za poslovne uporabnike spletnih posredniških storitev, ki bo urejala minimalne standarde poslovanja  platform,  ki zagotavljajo spletne posredniške storitve.  Konferenca je bila eden izmed dogodkov s katerim so obeležili tudi 20 letnico delovanja združenja ESBA in izpostavili letošnjo glavno temo za MSP v okviru ESBA: Prihodnost podjetništva!

     

    Spletne posredniške storitve so lahko bistvene za poslovni uspeh podjetij, ki prek njih dosežejo potrošnike. Vse večji delež posredovanja poslov prek spletnih posredniških storitev, ki ga spodbujajo tudi močni na podatkih temelječi posredni mrežni učinki, povzroča vse večjo odvisnost takih poslovnih uporabnikov, vključno z mikro, malimi in srednjimi podjetji, od teh storitev pri doseganju potrošnikov. Glede na to naraščajočo odvisnost imajo ponudniki teh storitev pogosto večjo pogajalsko moč, ki jim omogoča, da enostransko ravnajo na način, ki je lahko nepravičen in lahko škodi pravnim interesom njihovih poslovnih uporabnikov, posredno pa tudi potrošnikov v Uniji.

    Poslovni uporabniki, zlasti mikro, mala in srednja podjetja, na splošno podpirajo zakonodajne ukrepe, s katerimi se zagotavljajo učinkovite možnosti uveljavljanja pravnih sredstev in večja preglednost praks razvrščanja, klavzul največjih ugodnosti (pariteta cen) ter preglednost postopkov odstranitve s seznama. Izpostavili so primere s katerimi se v praksi soočajo mali trgovci na drobno, ki so brez obrazložitev izključeni iz tovrstnih platform. Platforme bi morale potrošnikom zagotavljati lahko dostopno podporo s čim več osebne interakcije. Ob spremembi pogojev poslovanja tovrstnih platform bi morali ponudnikov zadevnih spletnih storitev morali ponudnike pravočasno opozoriti, da se mala podjetja novim pogojem lahko ustrezno prilagodijo.

     Povzetek stališč ESBA je dostopen na njihovi spletni strani.

    Fotogalerija