Podjetniško trgovska zbornica

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.

    Novice


    Arhiv: Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence

    Obveščamo vas, da je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport pripravilo Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-2). Namen sprememb in dopolnitev je ureditev izvajanja uredb Evropske unije, in sicer Uredbe 2019/1150/EU in Uredbe 2022/1925/EU.

     V nadaljevanju navajamo nekatere spremembe in dopolnitve, ki jih predvideva predlog sprememb in dopolnitev ZPOmK-2.

     1.         Ureditev spodbujanja pravičnosti in preglednosti za poslovne uporabnike spletnih posredniških storitev (v skladu z Uredbo 2022/1925/EU).

    - Ureditev se nanaša na spletne posredniške storitve oziroma spletne platforme. Gre za storitve informacijske družbe, ki poslovnim uporabnikom omogočajo ponujanje blaga ali storitev potrošnikom z namenom lažjega začetka neposrednih poslov med temi poslovnimi uporabniki in potrošnik.

    - Kot pristojen organ za izvajanja Uredbe 2022/1925/EU je določena Javna agencija RS za varstvo konkurence. 

    Nov 10.b člen predloga zakona določa, da ima poslovni uporabnik, ki je utrpel škodo zaradi neizpolnjevanja ali kršitve obveznosti s strani ponudnika spletnih posredniških storitev na podlagi 3. do 12. člena Uredbe 2019/1150/EU, pravico od ponudnika spletnih posredniških storitev zahtevati povrnitev škode po splošnih pravilih zakona, ki ureja obligacijska razmerja.

    V 85. členu zakona (administrativni prestopki in sankcije) se predlaga nov četrti odstavek, ki ureja administrativno sankcijo za ponudnike spletnih posredniških storitev. Administrativna sankcija bi bila v obliki enkratnega denarnega zneska v višini največ dva odstotka letnega prometa podjetja v predhodnem poslovnem letu, če ta naklepno ali iz malomarnosti krši določbe od 3. do 12. člena Uredbe 2019/1150/EU. V nadaljevanju navajamo nekatere primere kršitev:

    o    ne zapiše pogojev uporabe storitev v preprostem in razumljivem jeziku ali ne omogoči enostavne dostopnosti poslovnim uporabnikom v vseh fazah njihovega poslovnega razmerja;

    o    poslovnih uporabnikov ne obvesti o vseh predlaganih spremembah prek trajnega nosilca ali uveljavi predlagane spremembe pred iztekom roka za obveščanje, ki je 15 dni od datuma, ko ponudnik spletnih posredniških storitev obvesti poslovne uporabnike;

    o    v pogojih uporabe storitev ne določi glavnih parametrov za določanje razvrstitve in razlogov za relativni pomen teh glavnih parametrov glede na druge parametre;

    o    ne zagotovi notranjega sistema za obravnavo pritožb poslovnih uporabnikov.

     2.    Ureditev spodbujanja tekmovalnih in pravičnih trgov v digitalnem sektorju (v skladu z Uredbo 2022/ 1925/EU).

    Skladno z uredbo, se ureja nadzor nad delovanjem »vratarjev«. Slednje predstavljajo podjetja, če izpolnjujejo pogoje iz 3. člena uredbe, kot so:

    o    imajo letni promet v EU najmanj 7,5 milijarde EUR v prejšnjih treh letih ali tržno vrednost najmanj 75 milijard EUR;

    o    imajo najmanj 45 milijonov mesečnih končnih uporabnikov in vsaj 10 000 poslovnih uporabnikov s sedežem v EU;

    o    nadzorujejo eno ali več jedrnih platformnih storitev (npr. tržnice, trgovine z aplikacijami, iskalniki, oglaševanje) v vsaj treh državah članicah EU;

    o    imajo močan gospodarski položaj in pomemben vpliv na notranji trg;

    o    zagotavljajo jedrno platformno storitev, ki je pomembna vstopna točka, prek katere lahko poslovni uporabniki dosežejo stranke;

    o    imajo utrjen in trajen položaj na trgu, bodisi zdaj bodisi v bližnji prihodnosti.

     - Uredba določa obveznosti, ki jih morajo spoštovati vratarji v 5., 6. in 7. členu Uredbe 2022/1925/EU. Spodaj primeroma navajamo nekatere obveznosti vratarjev:

    o    vratar ne sme obdelovati osebnih podatkov končnih uporabnikov storitev tretjih strani, ki uporabljajo jedrne platformne storitve vratarja, za namen zagotavljanja storitev spletnega oglaševanja;

    o    vratar poslovnim uporabnikom ne preprečuje, da bi končnim uporabnikom ponujali enake proizvode ali storitve prek spletnih posredniških storitev tretjih strani ali prek lastnega neposrednega spletnega prodajnega kanala po cenah ali pod pogoji, ki se razlikujejo od cen ali pogojev, ponujenih prek spletnih posredniških storitev vratarja;

    o    Vratar vsakemu založniku, kateremu zagotavlja storitve spletnega oglaševanja, ali tretjim stranem, ki jih pooblastijo založniki, na zahtevo založnika dnevno zagotovi brezplačne informacije o vsakem oglasu, prikazanem v naboru založnika.

     - Nov 10.c člen predloga zakona določa, da je organ pristojen za preiskovanje neskladnosti iz je Javna agencija RS za varstvo konkurence.

     3.         Definiranje naklepa in malomarnosti v okviru 83. člena zakona (administrativno sankcioniranje podjetij).

    Predlaga se črtanje prvega in drugega odstavka 83. člena zakona. S tem bi se naklep in malomarnost razlagata skladno s sodno prakso Sodišča Evropske unije (ohranja le ureditev trenutnega 3. odstavka 83. člena zakona). 

    Z namenom, da se v postopek sprejemanja zakonodaje vključi stališča članov GZS in pridobi tudi dodatne predloge, vas prosimo za posredovanje predlogov k priloženemu predlogu zakona do 29. junija 2023 na naslov: ptz@gzs.si.

    Fotogalerija





     

    Arhivi