Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.
19. in 20. oktobra 2017 je bila pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in Javne Agencije SPIRIT Slovenija, izvedena dvodnevna ekskurzija na področju projekta Town centre management (TCM) oziroma Upravljanja mestnih središč. Udeležili so se je predstavniki 18 ih občin in Zavodov za turizem, ki razvijajo TCM projekt v svojih okoljih, poleg tega pa tudi lokalni podjetniki, ki v mestnih jedrih predstavljajo gospodarski del. Obiskali smo tri avstrijska mesta (Ried im Kreis, Perg in Weidhoffern an der Ybbs), ki smo jih predstavili že v publikaciji Upravljanje mestnih središč in Kranj, kot začetno destinacijo.
13. septembra 2017 je bil v okviru MOS-a organiziran tudi dogodek Oživljanje mestnih jeder v organizaciji in sodelovanju SPIRIT Slovenija in Zavod Koper Otok. Gre za vsebino in razvoj implementacije upravljanja mestnih središč, po vzoru avstrijskih in drugih svetovnih mest - t.i. Mestni marketing alias s tujko TCM - Town centre management. V Sloveniji namreč v neformalnem združenju s to tematiko sodeluje približno 18 slovenskih občin, ki razvijajo svoje modele mestnega marketinga. Petnajst slovenskih občin je predstavilo svoje prispevke na razvoju svojih modelov TCM v publikaciji , ki jo je v sodelovanju z GZS Podjetniško trgovsko zbornico, prav tako podprla SPIRIT Slovenija. Omenjena publikacija, ki vam sporoča kaj vse ponujajo posamezna mesta, je bila na dogodku MOS gradivo za udeležence.
23. junija je s sestankom gostila Mestna občina Koper, oziroma gospa Jana Tolja. Po pripravljenem presenečenju za udeležence (ogledali smo si križarko, ki je bila ta termin zasidrana v Kopru), smo imeli sestanek. MGRT in Javna Agencija SPIRIT še naprej podpirata projekt TCM (Town centre management) oziroma UMS- Upravljanje mestnih središč . V okviru te podpore, se bodo v letu 2017 vrstili dogodki: - nadaljevanje delavnic po Sloveniji, - izdaja publikacije in izbor 15 ih najaktivnejših slovenskih občin v UMS, - dogodek MOS - 13. september, promocija smernic teh občin pri vzpostavljanju modela UMS in njihovih lokalnih podjetnikov, - organizacija dvodnevne ekskurzije po treh najbolj uspešnih avstrijskih mestih v TCM, v mesecu oktobru 2017. Naslednji sestanek bo organizirala ali Ljubljana ali Novo Mesto oziroma najprej eden, potem drugi.
Vzpostavitev organizacije za mestni marketing naj bi običajno potekala v naslednjih korakih:
Obstajajo številni pravni in organizacijski modeli za mestni marketing in menedžment. Pomembnejši modeli so predstavljeni v nadaljevanju:
Osnovna načela profesionalnega mestnega marketinga in menedžmenta temeljijo predvsem na širokem in vzajemnem sodelovanju vseh pomembnejših lokalnih skupin akterjev (mesto, gospodarska združenja, društva, vodilna podjetja ipd.). Mestni menedžment naj bi zasnoval in izpeljal predvsem večletne razvojne cilje in konkretne letne akcijske načrte.
Mestni marketing: - je nabor orodij za trajnosten, koordiniran in dolgoročen razvoj določene skupnosti; - služi trajnostnemu zagotavljanju in rasti življenjskega standarda prebivalcev; - pripomore k večji privlačnosti mesta pri privabljanju podjetij; - združuje naslednja podpodročja: marketing za privabljanje podjetij, turistični, mestni in upravni marketing.