Novice


Arhiv: Predlog Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2013/11/EU o alternativnem reševanju potrošniških sporov ter direktiv (EU) 2015/2302, (EU) 2019/2161 in (EU) 2020/1828 - pripombe do 26.1.2024

Spoštovane članice, spoštovani člani,

v okviru aktivnosti stebra I – konkurenčno poslovno okolje, vas obveščamo, da je na ravni EU v pripravi predlog sprememb na področju alternativnega reševanja potrošniških sporov (ARS), predvsem predlog Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2013/11/EU o alternativnem reševanju potrošniških sporov ter direktiv (EU) 2015/2302, (EU) 2019/2161 in (EU) 2020/1828. Predlog ohranja pristop minimalne harmonizacije.

Cilj predloga navedene direktive so naslednji:

  • ustvariti okvir za alternativno reševanje potrošniških sporov, ki je primeren za digitalne trge,
  • okrepiti uporabo ARS pri čezmejnih sporih, ter
  • poenostaviti postopke v korist vseh akterjev (kar se nanaša tudi na organe ARS in obveznosti trgovcev).

V nadaljevanju predstavljamo nekatere spremembe in dopolnitve, ki jih predvideva predlog direktive:

               1. Področje uporabe.

  • Sedanj je področje uporabe direktive o ARS omejeno na spore, ki izhajajo iz pogodbenih obveznosti v zvezi s prodajo blaga ali storitev.
  • Predlaga se razširitev področja uporabe na:
    • prostovoljne postopke ARS proti vsem trgovcem, ki prodajajo blago ali storitve (vključno z digitalnimi vsebinami in digitalnimi storitvami), potrošnikom s prebivališčem v EU, ter
    • spore, povezane s predpogodbenimi fazami, v katerih obstajajo pravice potrošnikov, in sicer ne glede na to, ali potrošnik na koncu sklene pogodbo (npr. zavajajoče oglaševanje, pravice v zvezi z garancijo).


    2. Opredelitev »čezmejni spor« in »domači spor«.

  • Namen nove opredelitve „čezmejnega spora“ je zajeti tudi primere, v katerih ima trgovec sedež zunaj EU.

              3.  Dolžnost odgovora za trgovce.

  • Če s trgovcem stopi v stik organ ARS, ta organ obvestijo, ali se strinjajo s sodelovanjem v predlaganem postopku, in o tem odgovorijo v razumnem roku, ki ni daljši od 20 delovnih dni.
  • V povezavi z zgornjo alinejo se predlaga črtanje obveznosti trgovcev, ki jim nalaga, da potrošnikom zagotovijo informacije o ARS, ne glede na to ali nameravajo uporabiti postopek ARS ali ne. 

Z namenom, da se v postopek sprejemanja evropske zakonodaje vključi stališča članov GZS in pridobi tudi dodatne predloge, vas prosimo za vaše predloge k priloženemu predlogu direktive.

Vaše morebitne pripombe in predloge k predlogom lahko posredujete do 26. januarja 2024 na naslov: pravnasluzba@gzs.si.

Pripravila: Pravna služba GZS

Fotogalerija





 

Arhivi