Novice


Arhiv: Informacija o Predlogu zakona o preprečevanju omejevanja konkurence – ZPOmK-2p

Spoštovani člani,

Kot smo vas predhodno že obvestili dne 12. 4. 2022, je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (v nadaljevanju: MGRT) v torek, 12. aprila 2022 na spletni strani E-demokracija objavilo Predlog zakona o preprečevanju omejevanja konkurence – ZPOmK-2 (v nadaljevanju: predlog zakona), EVA: 2020-2130-0037. Predlog zakona je Vlada RS potrdila na svoji seji dne 13. 4. 2 022 in ga dne 14. 4. 2022 vložila v obravnavo v Državni zbor po nujnem postopku. Ocenjujemo, da bo predlog zakona v Državnem zboru obravnavan v novem mandatu vlade, ker pa gre v pretežni meri za implementacijo evropskih direktiv ocenjujemo, da se bo postopek obravnave in sprejema predloga zakona predvidoma hitro nadaljeval tudi v novem sklicu Državnega zbora.

 Pomembna novost, ki jo bo uvedel predlog zakona, se nanaša  na možnost izreka administrativne sankcije podjetniškemu združenju v primeru kršitev konkurenčne zakonodaje. Taka ureditev temelji na 14. členu Direktive EU 2019/1 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. 12. 2018, zato bo tudi slovenski zakon usklajen z navedeno direktivo. Zaradi pomembnosti spremembe, ki se nanaša na možnost izreka administrativne sankcije tudi podjetniškemu združenju v primeru kršitve konkurenčne zakonodaje, združenja in zbornice v okviru GZS v nadaljevanju že vnaprej seznanjamo s to zelo pomembno spremembo, ki je predvidena v predlogu 71. člena novega zakona:

 IZREK ADMINISTRATIVNE SANKCIJE PODJETNIŠKEMU ZDRUŽENJU (71. člen predloga ZPOMk-2)

  • Podjetniškemu združenju se za kršitev konkurenčnega prava izreče administrativna sankcija ob upoštevanju letnega prometa podjetniškega združenja;
  •  Kadar se kršitev podjetniškega združenja nanaša na dejavnosti njegovih članov, se v letni promet podjetniškega združenja v predhodnem poslovnem letu všteva letni promet vsakega posameznega člana, ki deluje na trgu, na katerega se kršitev nanaša;
  •  Podjetniško združenje, ki samo ni plačilno sposobno za plačilo administrativne sankcije, zahteva od svojih članov, da v določenem roku na račun podjetniškega združenja plačajo sorazmerni del izrečene sankcije. Pri določitvi deleža člana podjetniškega združenja se upošteva letni promet posameznega člana v predhodnem poslovnem letu;
  •  Kadar prispevki v določenem roku niso v celoti nakazani podjetniškemu združenju, lahko agencija zahteva plačilo administrativne sankcije neposredno od katerega koli podjetja, katerega predstavniki so bili člani organov odločanja tega podjetniškega združenja;
  •  Če prispevki članov podjetniškega združenja ne zadostujejo za plačilo celotne administrativne sankcije, lahko agencija izterja neplačani del te sankcije neposredno od katerega koli člana podjetniškega združenja, ki je bil dejaven na trgu, na katerem se je kršitev zgodila, razen, če posamezni član dokaže, da ni izvajal kršitve, za katero se je odločilo podjetniško združenje, ker ni vedel za njen obstoj ali je izrazil odklonilno mnenje do takšnega ravnanja, preden se je postopek pred agencijo začel.

 Ne glede na to, da predlog zakona oziroma predlagani člen še ni sprejet, pa v PS ocenjujemo, da je potrebna že na podlagi veljavne zakonodaje izrecna skrbnost in stalna posebna pozornost podjetniških združenj in zbornic pri presoji morebitnih kršitev konkurenčne zakonodaje, saj veljavni ZPOmK-1 absolutno prepoveduje omejevalne sporazume/sklepe podjetniških združenj in usklajenih ravnanj podjetij, katerih cilj ali učinek je preprečevati, omejevati ali izkrivljati konkurenco na ozemlju RS. Glede na navedeno, se bo zakonodaja na tem področju v prihodnje še zaostrila, zato vsem združenjem in zbornicam priporočamo, da pri svojem delu posvečate posebno pozornost pravilnemu ravnanju, ki bo skladno s konkurenčno zakonodajo.

 Pravna služba GZS bo pozorno spremljala potek sprejemanja predloga zakona in vas o tem tekoče seznanjala.

 S spoštovanjem,

EKIPA GZS SPGZ

 

Fotogalerija





 

Arhivi