Novice


Arhiv: Na poslovnem zajtrku o Turčiji

 

Danes se je v okviru Poslovnih zajtrkov na GZS v prostorih GZS v Ljubljani odvil poslovni in »networking« dogodek »Turški poslovni zajtrk«. Dogodka se je udeležilo blizu štirideset predstavnikov slovenskih podjetij, ki so dejavna na turškem trgu ali jih ta trg zanima.

 
O svojih izkušnjah s poslovanjem v Turčiji in s specifičnim turškim poslovnim okoljem so spregovorili govorniki, ki so značilnosti in napotke v zvezi s tovrstnim poslovanjem osvetlili iz različnih zornih kotov: Boštjan Skalar, v. d. direktorja javne agencije SPIRIT Slovenija in nekdanji konzul za ekonomske zadeve v Istanbulu, Ugur Yildirim, direktor
investicijske hiše Elements Capital Partners Limited, in Tadej Markun, vodja prodaje Filc d.d. Škofja Loka. Za nujni »dodatek« k razpravi in »okusu Turčije« je poskrbela Melita Drev Bakirkaya, lastnica turške restavracije Yildiz Han, ki je spregovorila o značilnostih in pomenu turške kulinarike, ki je obvezna sestavina sklepanja poslov v Turčiji.
 
Živahna razprava o izkušnjah na turškem trgu je postregla z zanimivimi iztočnicami in
izzivi, o katerih kaže razmisliti, preden se podamo na ta rastoči trg. Kot na primer:
  • ne podajajte se na turški trg reševat svojih problemov v poslovanju, pojdite tja, ko ste že uspešni;
  • ponudite edinstven, nišni produkt, kajti vsi glavni »igralci« so že v Turčiji;
  • redno in pogosto potujte tja, bodite lokalno prisotni s predstavnikom, premostite jezikovno oviro, komunicirajte kadarkoli in vedno;
  • ne bodite obremenjeni z majhnostjo in malenkostmi, nastopite skupaj z domačimi in / ali s tujimi partnerji.
 
Turčija sicer sodi v skupino rastočih gospodarstev, ki jih med prioritetne na področju
spodbujanja slovenske internacionalizacije v svojih dokumentih uvršča tudi slovenska
ekonomska diplomacija. Gre za 77-milijonski trg in petnajsto največje gospodarstvo na
svetu, ki je predlani doseglo 4,6-odstotno rast. Tudi v letu 2012 ostaja najhitreje rastoče gospodarstvo v Evropi. Turčija se vse bolj uveljavlja tudi kot regionalna gospodarska in politična velesila.
 
Za turški trg je zainteresirano vse več slovenskih podjetij, na kar kaže tudi desetletna
skoraj neprekinjena rast blagovne menjave med državama. Ta je v letu 2011 dosegla 433 milijonov evrov, podobnega obsega pa se nadejamo tudi letos. V menjavi so na izvozni strani najbolj zastopani aluminij, barvila, avtomobilski deli in gume, črpalke in papir, na uvozni strani pa osebni avtomobili, olja in nafta, zdravila in jeklena žica. Investicijska menjava je zaenkrat skromna, a turški investitorji kažejo vse večje zanimanje za slovenski trg in tako dopolnjujejo svojo prisotnost v regiji Zahodnega Balkana.
 
 
Kontakt:
Matej Rogelj
T: 01 58 98 159
E: matej.rogelj@gzs.si

 


Pripeti dokumenti

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.