Novice


Arhiv: Na GZS o Baskiji

Ljubljana, 12. februarja 2015 - Udeleženci današnjega dogodka Poslovni stiki na GZS so se seznanili s poslovnim okoljem Baskije ter priložnostmi, ki jih nudi slovenskim podjetjem.

Pedro Esnaola Latasa, predsednik Gospodarske zbornice Gipuzkoa, predsednik podjetja TheLumenEffect in višji svetovalec v podjetju Arthur D. Little, je tako prikazal možnosti za sodelovanje slovenskih podjetij s špansko regijo Baskijo, ki je hkrati lahko tudi izvozno okno v Španijo in Latinsko Ameriko.

Od začetka gospodarske krize leta 2008 je bila Španija ena izmed najbolj prizadetih držav EU, vendar to ne velja za vse regije. Prav Baskija z močno industrijo, razvito infrastrukturo in vlaganji v raziskave in razvoj je peta ekonomsko najmočnejša regija.

Globalizacija po mnenju gosta ni grožnja, temveč je kreirala novo paradigmo, ki je spremenila tudi koncept internacionalizacije. Le-ta se vse bolj giblje v smeri multilokalizacije in koooperacije, kar omogoča fleksibilnost prodaje v različnih kulturnih okoljih in zakonodajnih okvirih.

Koncept kooperacije je po njegovem mnenju pomemben tudi za baskovska podjetja, ki so se od podjetij, ki so bila konkurenčna zaradi poceni delovne sile v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, preusmerila v gradnjo kvalitete, kreativnost in inovativnost. Pri tem ima pomembno vlogo tudi gospodarska zbornica, ki omogoča podjetjem, ki so si sicer med seboj konkurenčna, da se predvsem pri internacionalizaciji srečujejo in sodelujejo v velikih skupnih projektih.

Prav sodelovanje bi lahko bilo najpomembnejša skupna točka za povezovanje slovenskih in baskovskih podjetji. Poudaril je, da bi v skupnih velikih projektih lahko sodelovala ne le kompatibilna, ampak celo konkurenčna podjetja, pri tem povezovanju pa imajo pomembno vlogo tudi gospodarske zbornice (v Baskiji so se na primer konkurenčna podjetja prav preko gospodarske zbornice povezala v projektu, ki ga ni zmoglo eno samo podjetje). Prav tako bi baskovska zbornica oziroma podjetja lahko pomagala slovenskemu gospodarstvu pri prodoru na širše špansko in latinskoameriška tržišča, medtem ko bi slovenska podjetja lahko pomagala baskovskim pri prodoru na trge Balkana in vzhodne Evrope.

Ob koncu je predstavil še družbo Mondragon, ki je eden od motorjev uspešnega baskovskega gospodarstva. Gre za primer dobre prakse kooperative oz. zadruge, kjer so solastniki vsi delavci. Njihovo poslovanje temelji na štirih temeljnih vrednotah, to pa so kooperacija, participacija, družbena odgovornost in inovativnost. So vodilna poslovna skupina v Baskiji in deseti na lestvici najboljših španskih družb, s prodajo in proizvodnimi zmogljivostmi na vseh petih kontinentih.

Po končani predstavitvi je Latasa odgovarjal na konkretna vprašanja predstavnikov slovenskih podjetij o možnostih za sodelovanje na baskovskem oziroma španskem, pa tudi latinskoameriškem trgu.

 

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.