Zapri

Arhiv: UO GZS: 2. januar je populistična poteza

Ljubljana, 1. decembra 2016 – Ponovna uvedba praznika 2. januarja je v povezavi z dogajanji v javnem sektorju neresen, neodgovoren in populističen ukrep, so se strinjali člani UO GZS. S predstavniki Direktorata za kopenski promet so na seji razpravljali tudi o strateških infrastrukturnih projektih. Predlog Plana GZS za leto 2017 pa so predlagali v potrditev skupščini GZS.

Predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Marjan Mačkošek je, vezano na zadnje aktualne dogodke, uvodoma prebral poseben apel vladi, naj ne zavaja ljudstva z bonbončki. Izpostavil je, da je »duh pobegnil iz steklenice. Predlog o ponovni uvedbi praznika 2. januarja je samo zadnji kamenček v nedržavotvorni in neodgovorni igri, ki jo že mesece spremljamo v slovenski politični areni«. Apeliral je na Vlado RS, sindikate in vse druge ključne politike v državi, naj se prenehajo igrati s populističnimi potezami, z davkoplačevalskim denarjem in s prihodnostjo državljank, državljanov in slovenskega gospodarstva (Izjava je objavljena na:

https://www.gzs.si/skupne_naloge/stalisca_in_komentarji/Novice/ArticleID/56091/apel-vladi-rs-ne-zavajate-ljudstva-z-bonboncki).

Člani UO so na seji z generalno direktorico Direktorata za kopenski promet na Ministrstvu za infrastrukturo Darjo Kocjan razpravljali o stanju na področju razvoja strateške infrastrukture, kaj vse bomo gradili, kdaj in kako. Kot je dejal generalni direktor GZS Samo Hribar Milič, naj bi po objavi v novembrski številki revije Glas gospodarstva v naslednjem obdobju za železniško infrastrukturo namenili dobri dve mrd evrov, za ceste dobri 2,5 mrd evrov. Vlada RS je nekoliko povečala tudi sredstva za vzdrževanje cest v proračunih 2017 in 2018.

Kocjanova je povedala, da je poudarek na okolju prijaznih načinih prometa (železnica) in trajnostni mobilnosti. V obdobju 2016-2022 so predvidena vlaganja države za vsa področja prometa (za investicijsko vzdrževanje in investicije) v višini 2,879 mrd evrov, v obdobju 2023-2030 pa v višini 2,444 mrd evrov. Glede 2. tira je izpostavila, da je MzI »tehnično gledano 'ready-to-go', sedaj pridejo na vrsto manj ljubi detajli«. Računa s tem, da se bodo začele stvari pospešeno odvijati. Kocjanova je podrobneje spregovorila tudi o projektu 3. razvojne osi.

Člani UO so izpostavili, da bi morala izgradnja napredne infrastrukture zasledovati dva cilja – poleg postavitve infrastrukture naj bi omogočila tudi demonstracijo naprednih rešitev domačih ponudnikov. Poleg tega, kaj narediti, je torej treba razmisliti tudi o tem, kako to narediti. Opozorili so na propadanje gradbeništva, ki mu je promet v letošnjem letu padel za 27 %. Gradnja infrastrukture poteka več kot stihijsko - razen pri železnici. Komentirali so, da je država pozabila na gradnjo državnih cest ter se spraševali, po čem se bo promet, razen po avtocestah, odvijal čez 5 let. Po državnih cestah, ki so že sedaj v slabem stanju, se glede na obstoječe načrte, ne bo, so prepričani. Zavzeli so se tudi za izvedbo 3. razvojne osi in 2. tira. Podpredsednik GZS Martin Novšak je izpostavil, da si želi gospodarstvo, da bi bilo letno 2 mrd evrov proračunskih sredstev namenjenih investicijam.

V nadaljevanju se je UO seznanil s predlogom plana GZS za leto 2017, ga sprejel in predlagal v potrditev skupščini GZS.

Dodatne informacije: Tajda Pelicon, 01 5898 136

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.