Mediji

Arhiv: Poslovni zajtrk Japonska - uvodno dejanje v načrtovani obisk gospodarske delegacije na Japonskem


Video izjave z dogodka

Ljubljana, 29. januar 2013 - V okviru dogodkov, ki jih pod skupnim naslovom Poslovni zajtrki pripravlja Gospodarska zbornica Slovenije, je danes potekalo poslovno srečanje, namenjeno Japonski. Prek sto udeležencem - predstavnikom slovenskega gospodarstva sta svojo deželo in osebne poglede za možnosti poslovnega sodelovanja med deželama v uvodnem delu predstavila veleposlanik Japonske v Sloveniji in generalni direktor dunajskega predstavništva Japonske zunanjetrgovinske organizacije JETRO.

Veleposlanik Japonske v Sloveniji, Toshimitsu Ishigure, ki sicer v kratkem zapušča našo državo, je povedal, da je v dveh letih svojega bivanja pri nas obiskal preko 35 podjetij. da Slovenija lahko po njegovem prepričanju japonskim potencialnim kupcem nedvomno veliko ponudi od široko potrošnih izdelkov, komponent – omenjena je bila avtomobilska industrija, do najbolj sofisticiranih izdelkov in storitev na področju IKT industrije. Izpostavil je sicer dobre politične in gospodarske odnose, hkrati pa opozoril, da gospodarstveniki ne smejo čakati na politične obiske in državno podporo. Podjetja se morajo odločiti in čim prej osebno obiskati deželo Vzhajajočega sonca, ki je vedno bolj odprta za mednarodno sodelovanje, hkrati pa lahko predstavlja tudi dobro izhodišče za prodor na širši azijski trg.

Takeshi Ito, generalni direktor dunajskega predstavništva Japonske zunanjetrgovinske organizacije JETRO, je predstavil japonske investicije v JV Evropi, ki so osredotočene predvsem na Češko, Poljsko, Madžarsko in v zadnjem času tudi vedno bolj v Romunijo. Vse več japonskih podjetij, zlasti proizvodnih, svojo dejavnost iz zahodne Evrope seli v njen vzhodni del. Žal je področje nekdanje skupne države skoraj izvzeto iz teh trendov, predvsem zaradi balkanske krize v devetdesetih letih in pomanjkanja informacij o možnostih za vlaganja in skupno gospodarsko trgovinsko sodelovanje s to regijo.

Sicer je JETRO s svojimi 1.500 zaposlenimi prisoten v 55 državah v okviru 73 pisarn, pri čemer nudijo vrsto možnosti tako japonskim kot tujim podjetjem pri iskanju možnosti za mednarodno sodelovanja. Če so bile aktivnosti leta 1958, ko je bil JETRO ustanovljen, usmerjene predvsem v promocijo japonskega izvoza in investicij na Japonsko, pa v zadnjih letih pomaga tudi tistim, ki iščejo možnosti za izvoz na japonski trg. Obstaja vrsta programov in storitev, ki so temu namenjene: brezplačni najem poslovnih prostorov in nudenje poslovnih storitev, mednarodna borza ponudbe in povpraševanja - TTPP (Trade Tie-up Promotion Program),organizacija seminarjev in delavnic za tuja podjetja, podatkovna baza o japonskih in tujih sejemskih prireditvah, poseben program obiskov tujih kupcev, ki želijo kupovati japonske izdelke - Buyer Invitation Program, programi za izmenjavo strokovnjakov za mala in srednja podjetja v okviru branžnih združenj - Regional Industry Tie-up (RIT) Program, idr. .

Predstavniki treh slovenskih podjetij, ki so se uspešno spopadli z japonskim izzivom, so v nadaljevanju podali svoje poglede in izkušnje pri poslovanju s tem 127 milijonskim trgom. Dejstvo je, da je skoraj nemogoče natančno oceniti, katere izdelke in storitve bi naša podjetja lahko ponudila japonskemu kupcu, saj praksa kaže, da so to lahko enostavni dekorativni izdelki za opremo stanovanj, delikatesni prehrambni izdelki, slovenska žlahtna vina, ki jih pije celo japonski cesarski dvor, pa tudi farmacevtski izdelki, energetska in programska oprema, avtomobilske komponente, visoka tehnologija, celo tekstilni izdelki visoke kakovosti in designa…

Jure Pompe, direktor podjetja XLAB, je predstavil svojo zgodbo o uspehu, ki se je začela pred osmimi leti v okviru programa Gateway to Japan, ki ga je takrat v Sloveniji zastopala in koordinirala GZS. Kljub splošno poznanim oviram, kot so posebnosti v poslovnem obnašanju, jezikovne ovire ipd. pa jim je v treh letih uspelo spraviti svojo programsko opremo – seveda prevedeno v japonski jezik , na trg, ki danes predstavlja več kot tretjino vse njihove prodaje na tem področju.

Podjetje Vinska klet Goriška Brda se je udeležilo že omenjenega evropskega programa namenjenega »osvajanju« Japonske. Damir Kapitanovič, prodajni vodja, je omenil, da je potrošnja vina na japonskem trgu v zadnjih petih letih zrasla za 16 odstotkov. V prihodnjih petih letih se napoveduje nadaljnja rast za 18 odstotkov, pri čemer se bo pitje vina razširilo skoraj tako kot pitje riževega žganja – sakeja.

Tudi direktor in solastnik malega podjetja etnogalerije Skrina d.o.o., Blaž Telban, je uspel preko programa Gateway to Japan s svojimi lesenimi pručkami osvojiti japonske potrošnike, predvsem zaradi kakovosti, designa, pa tudi celovitega pristopa pri japonskih uvoznikih. Opozoril je tudi na dejstvo, da Japonska ni trg, kjer bi podjetja testirala svoje izdelke ali storitve, pač pa morajo tja priti z ustreznimi izkušnjami in že uveljavljenimi mednarodnimi referencami.

V lanskem letu je bilo med Slovensko tehnološko agencijo in ustreznim japonskim partnerjem NEDO-m (New Energy and Industrial technology Development Organization) podpisano pismo o nameri za skupno sodelovanje med slovenskimi in japonskimi podjetji. Možnosti za sodelovanje na tem področju in predvidene aktivnosti je predstavil vodja projektov Gašper Vilfan. Institucionalni okvir za sodelovanje na področju naprednih energetskih tehnologij in sistemov, ki bo zagotavljal podlago za oblikovanje in izvajanje skupnih tehnoloških projektov, je bil v preteklem letu dosežen, sedaj pa je potrebno ideje in želje izvajati tudi v praksi.

Morda bo del tega in tudi drugih načrtov zaživel tudi v okviru obiska predsednika države Boruta Pahorja, ki bi naj skupaj z gospodarsko delegacijo obiskal Japonsko v začetku meseca marca. V okviru današnjega posveta na GZS so bila podjetja pozvana, da se omenjenega obiska udeležijo v čim večjem številu. Le osebne izkušnje in kontakti z ustreznimi partnerji vodijo k uspešni realizaciji.

Prezentacije govornikov so na voljo v pripetih dokumentih.


Pripeti dokumenti

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.