Mediji

Poljska – dežela priložnosti za slovenska podjetja

Ljubljana, 18. decembra 2014 – Na včerajšnjem seminarju o Poljski se je več kot 100 udeležencev seznanilo s potencialom in priložnostmi, ki jih ponuja ta 39 milijonski trg ter z dobrimi praksami, ki bi jih bilo možno prenesti tudi v slovensko poslovno okolje. Nekatera slovenska podjetja so prikazala svoje izkušnje s poljskim trgom. Dogodek je potekal v organizaciji Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) in Gospodarske zbornice iz Krakova v okviru projekta Enterprise Europe Network (EEN).

Aleš Cantarutti, direktor Centra za mednarodno poslovanje na GZS, je v svojem nagovoru izpostavil, da menjava med državama narašča tudi v prvih devetih mesecih letošnjega leta, Poljska pa je med izvoznimi trgi že na šestem mestu. Za slovenski izvoz je torej že sedaj izjemno pomembna, gotovo pa je priložnosti za sodelovanje še precej. Dodal je, da je v okviru programa GZS Go International Slovenia prihodnje leto predvidena gospodarska delegacija na Poljsko, pomoč pri prodoru na tuje trge pa sodi med redne aktivnosti zborničnega Centra za mednarodno poslovanje.

Veleposlanik Poljske v Sloveniji, Cezary Król, je poudaril, da je Poljska letos obeležila kar "tri vesele obletnice": 25-letnico padca komunizma, 15-letnico vstopa v severnoatlantsko vojaško zvezo in 10. obletnico polnopravnega članstva v Evropski uniji. Poljska je v tem času s tržnimi reformami, ki so vključevale odpravo nadzora nad cenami in plačami, odpravo subvencij in uravnoteženje financ, ter s tujimi naložbami, s pomočjo katerih je izvedla privatizacijo in prestrukturiranje gospodarstva, dosegla pomembne gospodarske uspehe. To potrjuje stalna rast izvoza ter rast obsega blagovne menjave, letna povprečna gospodarska rast pa je kar štiriodstotna. Pohvalil je odlične gospodarske vezi med Poljsko in Slovenijo. Blagovna menjava med državama je v lanskem letu presegla 1,1 milijarde evrov, letošnje napovedi pa kažejo, da bi lahko dosegla celo rekordno vrednost.

Bogumila Plachtej Pavlin iz Politično ekonomskega oddelka Veleposlaništva Poljske v Sloveniji je izpostavila velik pomen vstopa Poljske v Evropsko unijo, saj je na primer poljski BDP v zadnjih desetih letih zrasel kar za 50 odstotkov, stopnja brezposelnosti padla na okoli 11%, izvoz pa je zrasel kar za trikrat. Konec leta 2013 so tuje naložbe na Poljskem dosegle 183 milijard evrov. Poljska država tudi z evropskimi sredstvi spodbuja rast izvoza in nastop poljskih podjetij na tujih trgih ter izkorišča različne priložnosti, med drugim tudi s programom Go Africa in Go China. Med poljskimi izvoznimi posebnostmi je omenila konzorcij proizvajalcev v petnajstih ključnih izvoznih panogah, ki opredeljujejo ključne trge, pripravljajo predstavitvene kataloge in podjetjem pomagajo pri navezavi poslovnih stikov. Prizadevajo si, da bi blagovna znamka "Made in Poland" postala sinonim za kakovost, odličnost in zanesljivost.

Namestnik direktorja oddelka za sodelovanje z EU na Gospodarski zbornici Krakov, Marek Pustula, je predstavil gospodarstvo, priložnosti za sodelovanje z Malopolsko regijo ter vlogo in pomoč lokalnega EEN (Enterprise Europe Network) predstavništva v krakovski zbornici. Gre za eno najuspešnejši poljskih regij, ki jo med drugim odlikuje nizka stopnja brezposelnosti (v Krakovu je zgolj 6,3-odstotna), uvršča pa se tudi med turistično najbolj zanimive poljske regije. Mreža EEN nudi podporo malim, srednjim, pa tudi velikim podjetjem, raziskovalnim organizacijam, strokovnim in sektorskim združenjem, tehnološkim centrom in drugim, da lahko kar najbolje izkoristijo priložnosti v Evropski uniji. Kot partner slovenskega konzorcija je članica EEN mreže tudi Gospodarska zbornica Slovenije.

V nadaljevanju dogodka je Matej Hojnik, direktor podjetja Apis vita, predstavil izkušnje svojega podjetja, ki se je na Poljskem odločilo za tim. "brown" investicijo - nakup poljskega podjetja, ki je bilo v procesu privatizacije ponujeno na javni dražbi. Nakup je potekal izredno hitro, saj so bili že štirinajst dni po oddaji ponudbe pozvani k sklenitvi pogodbe. Kot predsednik Poljsko – slovenskega poslovnega kluba Triglav - Rysy je spregovoril tudi o delovanju kluba in povabil navzoče, da uporabijo pomoč in storitve, ki jih združenje lahko nudi slovenskim podjetjem.

O tem, kako izbrati pravega poslovnega partnerja na Poljskem, je spregovorilDamir Kapitanovič iz Vinske kleti Goriška Brda. Med posebnostmi poljskega trga poudaril, da je okus poljskega potrošnika pri vinih precej drugačen od slovenskega, podobno pa velja tudi za druge, predvsem prehrambene izdelke, oziroma, da je potrebno izdelke ustrezno prilagoditi poljskemu potrošniku.

Dr. Andrzej Maria Faliński, direktor Poljskega združenja za trgovino in distribucijo POHID je predstavil možnosti vstopa v poljski trgovinski sistem, kjer obstaja mreža velikih mednarodnih trgovin, na drugi strani pa se tudi manjša podjetja združujejo v lokalne verige trgovin.

 

    

    

     
 

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.