Mediji

Poslovni stiki na GZS: FRANCIJA

Ljubljana, 2. februarja 2015 – Udeleženci današnjega dogodka z naslovom Poslovni stiki na GZS so s posebnim predstavnikom francoskega ministra za zunanje zadeve razpravljali o poslovnem okolju Francije in poslovnih priložnostih, ki jih nudi slovenskim podjetjem.

Mag. Samo Hribar Milič, predsednik GZS, je uvodoma izpostavil vlogo Francije za naše gospodarstvo tako na področju menjave blaga in storitev kot tudi pri neposrednih tujih naložbah. Francija je naš 5. najpomembnejši zunanjetrgovinski partner na strani izvoza ter na 6. mestu na strani uvoza. Velike možnosti za krepitev sodelovanja, predvsem tudi na ravni malih in srednje velikih podjetij, vidi v industriji, logistiki, v finančnih storitvah, pa tudi v turizmu. Kot ključne proizvodne skupine v menjavi je na strani slovenskega izvoza omenil motorna vozila, zdravila na drobno ter dele za motorna vozila, na strani uvoza pa motorna vozila in njihove dele ter vozila za transport.

Alain Richard, posebni predstavnik francoskega ministra za zunanje zadeve, zadolžen za gospodarske odnose na Zahodnem Balkanu, je kot pozitivno ocenil razvitost Slovenije ter transparentnost in zanesljivost poslovanja v naši državi. Zato ne vidi težav za sodelovanje, ki pa ga je seveda mogoče krepiti in nadgraditi, kar je odvisno od nas samih. Njegov cilj je, da postane Francija v Sloveniji pomembnejši akter. Med težavami, s katerimi se sicer njegova država trenutno sooča, je izpostavil delno izgubo konkurenčnosti in zamude pri reorganizaciji trga dela, hkrati pa tudi prepočasno obvladovanje prevelikega deficita. Pri prenosu inovacij na trg niso dovolj učinkoviti, zato je nujno okrepiti povezavo med razvojno in gospodarsko sfero. Kot prednost, ki jo je Francija dolgo časa uspešno izkoriščala, je navedel nižje stroške električne energije kot v konkurenčnih državah, ob tem, da so še vedno tudi velik uporabnik fosilne energije.

Francoski veleposlanik v Ljubljani, Pierre-François MOURIER, je slovenskim podjetjem ponudil polno podporo veleposlaništva pri krepitvi poslovnih stikov s francoskimi podjetij, kar naj bi bilo koristno za obe strani. Tako lahko francoski gospodarstveniki prek Slovenije dostopajo do širše regije zahodnega Balkana in se poslužujejo slovenskega poznavanja jezika, kulture in tradicije tega predela Evrope. Slovenska podjetja pa se preko Francije lahko enostavneje odprejo svetu. Pri nadgradnji sodelovanja je izpostavil tudi pomembno vlogo gospodarskih zbornic.

 

Dodatne informacije: mag. Tajda Pelicon, 01 5898 136

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.