Mediji

Arhiv: Poslovni zajtrki na GZS: Nigerija

Ljubljana, 23. aprila 2015 - Tokratni poslovni zajtrk, ki ga je danes pripravila Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) v sodelovanju s Slovensko - nigerijsko gospodarsko zbornico in organizacijo Business in Africa Pays, je bil namenjen predstavitvi Nigerije, njenega poslovnega okolja in možnosti za gospodarsko sodelovanje s Slovenijo.

Ante Milevoj, direktor Centra za mednarodno poslovanje GZS je v pozdravnem nagovoru izrazil zadovoljstvo nad zanimanjem slovenske poslovne javnosti za poslovanje z Nigerijo, ki je izjemno zanimiv potencialni trg, čeprav trenutni izvoz Slovenije v Nigerijo obsega okoli 10 mio €, medtem ko je izvoz iz Nigerije v Slovenijo dosegel zgolj 2000 €. Poudaril je, da si bo GZS še naprej prizadevala za pomoč slovenskim podjetjem pri vstopu na nigerijski trg tako z informiranjem, poslovnimi dogodki, mreženjem in povezovanjem, pa tudi z organiziranjem poslovne delegacije predvidoma že letošnjo jesen.

Fred Uduma, predsednik Slovensko-nigerijske gospodarske zbornice, je bil kritičen do majhnega obsega poslovnega sodelovanja med državama. Menil je, da slovenska podjetja potrebujejo več informacij in podpore pri navezovanju poslovnih stikov, čemur je nenazadnje namenjen tudi današnji posvet. Poslovnih priložnosti je po njegovem mnenju tako na strani izvoza kot tudi uvoza še veliko.

Estelle Mann, koordinatorka SONCAP - Standards Organization of Nigeria Conformity Assessment Program (Intertek) je predstavila organizacijo SONCAP in program Intertek. Namen organizacije SONCAP je zagotoviti, da izdelki, ki se uvažajo v Nigerijo, zadostijo predpisanim standardom in s tem preprečiti, da bi v državo prihajali nezanesljivi in ne dovolj varni produkti. Predstavila je izjeme, ki se v Nigerijo lahko izvažajo brez SONCAP certifikata, ter načine, postopke in pristojbine pridobivanja teh certifikatov.

Stephanie E. Trpkov, svetovalka uprave, Strategic Corporate Communications je spregovorila o vzpostavljanju uspešnega trans-nacionalnega partnerstva med Nigerijo in Jugovzhodno Evropo. Poudarila je, da morajo biti podjetja, ki želijo vstopiti na nigerijski trg, poleg poznavanja zakonodaje, davčne regulacije, carinskih postopkov in financiranja, pozorna predvsem na kulturne razlike, ki zaradi nerazumevanja včasih lahko otežijo sodelovanje. Podjetja naj se pri iskanju informacij in preverjanju potencialnih poslovnih partnerjev obračajo na veleposlaništva, gospodarske zbornice, poslovne mreže itd.

Izkušnje slovenskih podjetij pri poslovanju z Nigerijo je predstavil Damir Kapitanovič, vodja izvoza, Vinska klet Goriška Brda z. o. o. Vino je med alkoholnimi pijačami najhitreje rastoč segment, zato je Nigerija zanje zanimivo tržišče, med njegovimi pomanjkljivostmi pa je omenil visoke uvozne dajatve ter dolgotrajne postopke za pridobitev ustreznih dokumentov v Nigeriji.
Udeleženci so na dogodku opozorili predvsem na problematiko pridobivanja vstopnih vizumov za nigerijske državljane.

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.