Mediji

Arhiv: Slovenska podjetja imajo 50 milijonov razlogov za vstop na tajski trg

Ljubljana, 21. maja 2015 - Predstavniki evropskega združenja EABC (The European ASEAN Business Centre in Thailand) ter slovenskih podjetij so na današnjem poslovnem seminarju na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) slovenskim podjetnikom predstavili Tajsko kot vstopno točko na trge Jugovzhodne Azije.


Kot je uvodoma dejal Ante Milevoj, v. d. direktorja Centra za mednarodno poslovanje GZS, 50 milijonov € blagovne menjave med Slovenijo in Tajsko pomeni 50 milijonov razlogov za vstop in poslovanje slovenskih podjetij na tajskem trgu.

Simona Volaj Rakušek, v.d. generalnega konzula Kraljevine Tajske, je poudarila, da je Tajska s 65 milijoni prebivalcev in povprečno 5 odstotno letno stopnjo gospodarske rasti v zadnjih letih tudi za slovenska podjetja velik in zanimiv trg s številnimi poslovnimi priložnostmi.

Nantisa Rousseau, pravna strokovnjakinja EABC, je spregovorila o združenju EABC, ki ga je ustanovila Evropska komisija za pomoč in podporo evropskim podjetjem pri vstopu na trge jugovzhodne Azije. Tajska namreč zaradi svoje geografske lege, razvite prometne in logistične infrastrukture, ugodnih gospodarskih kazalnikov ter različnih oblik vzpodbud za neposredne tuje investicije postaja vse bolj zanimiva tako za evropske izvoznike kot vlagatelje. Dotaknila se je še tveganja poslovanja v tem delu sveta in nanizala nekaj praktičnih nasvetov za zmanjšanje tveganja poslovanja s tajskimi podjetji. Ob tem je med drugim omenila, da sta Slovenija in Tajska tudi podpisnici mednarodno pogodbo o izogibanju dvojnega obdavčevanja dohodka in premoženja.

Direktorica za oblikovanje politike EABC, dr. Pitchaya Sirivunnabood, je spregovorila o Tajski kot odskočni deski za poslovanje z državami ASEAN-a. Dodala je, da se bo z uveljavitvijo prostotrgovinskega območja gospodarske skupnosti ASEAN 31. decembra 2015 privlačnost tega trga samo še povečala. Pomembna je tudi vloga prostotrgovinskih in regionalnih trgovinskih sporazumov, ki jih je Tajska podpisala s Perujem, Novo Zelandijo in Indijo oziroma na regionalni ravni s Kitajsko, Indijo, Japonsko, Korejo in BIMSTEC-om.

Predstavnika slovenskih podjetij Peter Polič (Pick & Place d.o.o.) in Ciril Kafol (Telekom Slovenije/ONE DOOEL Skopje) sta v nadaljevanju podala svoje praktične izkušnje pri poslovanju na Tajskem, pri čemer je treba upoštevati in spoštovati lokalne navade, nujna je tudi precejšnja tehnična podpora. Za pričetek poslovanja in lobiranje pa je potreben skrbno izbran lokalni predstavnik.

Tovrstna srečanja so pomemben del aktivnosti Gospodarske zbornice Slovenije pri podpori internacionalizacije slovenskih podjetij. Poleg izčrpnih predstavitev poslovnih okolij posameznih držav omogočajo tudi mreženja med udeleženci, v neposrednem dialogu z govorci pa je mogoče odgovoriti tudi na številna konkretna vprašanja.

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.