Mediji

Arhiv: Kulinarično doživetje v središču slovenske prestolnice

Gornja Radgona, 28. avgust 2017 – Na današnji novinarski konferenci so direktorji primorskih podjetij najavili dogodek PO PRIMORSKO, ki bo potekal 15. septembra v Ljubljani

 

 

Predstavitev z degustacijami dobrot primorskih živilskih podjetij in zadrug v Ljubljani
postaja tradicionalna prireditev.

 

 

Primorska je polna temperamenta. Mediteransko okolje, na prepihu različnih dežel, daje primorskim jedem in vinom poseben pečat. Tradicionalne recepte oživljajo in ohranjajo tudi primorska živilska podjetja in zadruge, ki so se združila pod skupnim imenom PO PRIMORSKO. S sodelovanjem želijo prikazati pestrost in bogastvo dežele Primorske, ki se odraža tudi v lokalnih živilskih proizvodih.

 Iz mleka pridelanega v Posočju ustvarjajo odlične mlečne izdelke. Od tu in okoliških gozdov prihajajo tudi surovine za slastne suhe mesnine. Prav tako vrhunski mlečni in mesni izdelki prihajajo iz bližnje Idrije. Ko pomislimo na Kras, se nam skomina po pršutu in mortadeli, vendar tu in na Vipavskem vse do Pivke rastejo tudi piščanci, ki dajejo odlično perutninsko meso in mesne izdelke. Vinorodni okoliši na Primorskem nas oskrbujejo z vrhunskimi sonca polnimi vini. Ne smemo pozabiti na aromatične oljke in druge sadeže z obale ter odlične ribe in morske specialitete. Vse našteto pa se seveda odlično ujema s testeninami iz Vipavske doline. Piko na » i« pa dajeta sveža zelenjava in sadje, pridelano v istrski zemlji, ki je polnega okusa, ročno obrano, pridelano na okolju prijazen način.

 

Že tretje leto zapored se bodo v Ljubljani predstavili Kras, Vinakras Sežana, Vinakoper, Vinska klet Goriška Brda, Mlekarna Planika, Mlinotest, Delamaris, Pivka perutninarstvo, KZ Agraria Koper, KZ Tolmin in KGZ Idrija. Današnja novinarska konferenca pa je namenjena predstavitvi dosežkov ter planov posameznih podjetij.

 

Primorska bo gostoljubno vse jedi na dan dogodka ponudila brezplačno. Pripravili bodo degustacije mesnih jedi in mesnin, mlečnih izdelkov, ribjih jedi, kruha, testenin, zelenjave in sadja ter seveda sonca polnih belih in rdečih vin. Razvajanje brbončic bodo začinili s pristno primorsko besedo, glasbo in dobro voljo. Nastopil bo primorski Pihalni orkester Marezige, za glasbeno-zabavni program pa bo tokrat poskrbel Radio 2, ki bo pestro dogajanje na Stritarjevi ulici oddajal tudi v živo.

 

 Upamo, da bo prireditev, ki bo potekala od 12. do 18. ure, pritegnila mnoge ljubitelje
 kulinarike in turiste, ki se zanimajo za slovenske jedi in vina.
Letošnji pridruženi partner Mercator pa bo omogočil, da bodo izbrani izdelki,

ki  jih bodo živilska podjetja ponujala na degustacijah,
dostopna tudi v njihovi prodajalni na Stritarjevi ulici.


 

»S ponosom se v akciji »Po primorsko« ponovno predstavljamo v Ljubljani. V veselje vseh – turistov, ki bodo obiskali Ljubljano, Ljubljančank in Ljubljančanov ter vseh nas, ki te izdelke izdelujemo in ponujamo. V zahtevnih konkurenčnih pogojih obstajamo tudi zato, ker zelo dobro vemo, da morajo biti naši izdelki odlične kakovosti, pravega okusa, seveda mora biti tudi cena primerna. Veliko investiramo v opremo in nove tehnologije, predvsem pa v nove izdelke po meri in okusu potrošnika, ki je vedno bolj zahteven in ki dobro ve, kaj hoče. Ampak – zahteven potrošnik je za nas izziv, ki smo mu kos! In prepričani smo, da bo tako tudi v prihodnje. Poskusite naše izdelke - tudi najnovejši Ovseni kruh z orehi - Kraševec  in delili boste naše prepričanje!« je prireditev pospremil Matic Majcenovič, član uprave Mlinotesta.

 

»Tako kot nas je narava tu na Primorskem obdarila z lepotami hribov, smaragdno Sočo, vipavsko burjo, žarečimi barvami v jeseni obarvanega ruja na Krasu pa vse do sinjega morja, se prav ta  narava odraža v svojstvenih okusih naših izdelkov. Naj gre tu za mleko krav, ki se pasejo na visokogorskih pašnikih, vinske trte, osončene s toplim primorskim soncem, pršut, zorjen na kraški burji, sadje in zelenjavo ter raznovrstne ribe, ki jih je polno Jadransko morje. Vsaj delček tega želimo predstaviti na prireditvi Po primorsko in vsem nam dokazati, da še kako velja rek Združeni smo močnejši in še boljši,« je ob dogodku povedala direktorica Mlekarne Planika Kobarid Anka Lipušček Miklavič.

 

 

Ob tej priložnosti je Edvard Fonda, direktor Krasa povedal: »Zelo smo zadovoljni, da sodelujemo na tej prireditvi, katere vodilo sta kakovost, lokalnost in tradicija. Letos bomo z degustacijami predstavili

mortadelo velikanko in nov izdelek – mortadelo Fantazija s pikantnim okusom. Veseli smo odziva prebivalcev Ljubljane in številnih turistov.«

 

Marjan Colja, direktor Vinakras Sežana, je ob dogodku povedal: »Veseli me, da prireditev Po Primorsko postaja tradicionalna, zlasti v času, ko potrošniki vse večjo pozornost namenjajo kakovosti in varnosti hrane, ki jo kupujejo. Izdelki podjetij, ki se predstavljajo na prireditvi, imajo poleg visoke stopnje kvalitete tudi zajamčeno sledljivost vzdolž celotne živilsko oskrbovalne verige, kar je izjemnega pomena. V prihodnosti si želim, da bi sodelovanje doprineslo k oblikovanju blagovne znamke primorskih proizvajalcev, kar bi nedvomno pripomoglo k večji konkurenčnosti in ohranjanju ugleda ter tradicije izdelkov, ki so del naše kulture in dežele. Del nas.«

 

»Vesel sem sodelovanja med številnimi primorskimi živilskimi podjetji in zadrugami. Posebej zadruge, ki proizvajajo živilske izdelke, so dokazale, da se lahko s svojo kakovostjo postavijo ob bok tako domačim kot tujim podjetjem.« je dodal Niko Maver, direktor KZ Tolmin.

 

»Pridelava surovin in skrbna priprava hrane je bila v Sloveniji že od nekdaj pomemben del kulture, ki jo moramo nadaljevati, saj vpliva na obdelanost polj, poselitve vasi in prinaša delovna mesta. Pomembno pa je ceniti tudi bogastvo jedi slovenskih pokrajin in to  prenašati tudi na nove generacije. In če je hrana del kulture našega prostora, naj bodo na krožniku pogosteje tudi slovenski mediteranski okusi z veliko omega 3 maščobnih kislin in pomembnimi antioksidanti. Primorska živilska podjetja imamo dobrote vrhunske kakovosti in odličnega okusa,« je povedal Mag. Janez Rebec, predsednik uprave družbe Pivka perutninarstvo in direktor Delamarisa.

 

 

»Veseli nas, da se je ta ideja tesnejšega sodelovanja primorskih živilskih podjetij uresničila že tretje leto zapored – skupna predstavitev v prestolnici države z namenom, da širši javnosti pokažemo, da tudi v primorski regiji obstajajo živilska podjetja in zadruge, ki jim je osnovno vodilo proizvodnja in ponudba zdrave kakovostne hrane. V idrijski zadrugi smo počaščeni, da lahko soustvarjamo ta dogodek in s svojimi izdelki opozorimo nase,« je dejal Franci Čuk, direktor KGZ Idrija.

 

»Že dobrih šest desetletij sredi septembra Primorci praznujemo priključitev k matični domovini. Primorski živilci ob tej priložnosti ponujamo na ogled in pokušino vse, kar z ljubeznijo in ob spoštovanju do okolja in tradicije dobrega pridelamo. Ponosni smo na svoje korenine in radi bi, da na ta dan skupaj doživimo Primorsko kot domovino dobre hrane, odličnega vina in radostne pesmi.« je ob tej priložnosti povedal direktor Vinske kleti Goriška Brda Silvan Peršolja.

 

Robert Fakin, direktor KZ Agraria Koper je dodal: »Lahko se pohvalimo, da nam mediteranska klima da resnično najbolj edinstvene okusne in za naše zdravje vrhunske proizvode pa naj si bo to sadje, zelenjava, oljčno olje, vina, sol piranskih solin in še veliko drugih dobrot. Zato smo vse najboljše upravičeno zbrali v naš slogan »Najboljše iz Istre«. Prav tako se zavedamo, da je povezovanje med seboj eden od glavnih ključev do uspeha. V letošnjem letu smo našim pridelkom piko na i dodali z blagovno znamko Purissima.

 

Gregor Bandel iz podjetja Vinakoper je dodal, da je za Vinakoper prva polovica leta odlična tako na slovenskem trgu kot tudi na tujih trgih, kjer dosegamo odlične rezultate. Letos podjetje obeležuje sedemdesetletnico, ki jo spremljajo odlični rezultati iz mednarodnih in slovenski ocenjevanj vin. Prednost sodelovanja v skupnem projektu PO PRIMORSKO je v tem, da vda podjetja da skupaj pokažemo kako močni smo v slovenskem merilu in da so to sigurno tista podjetja, ki dajejo višjo dodano vrednost.

 

Ob zaključku pa je Iztok Verdnik iz podjetja Mercator dejal, da je Mercator tradicionalni partner slovenskih pridelovalcev in proizvajalcev hrane. Od njih odkupi med vsemi trgovci daleč največ pridelkov in izdelkov. Leta 2012 je pričel tudi s posebno promocijo hrane Iz domačih krajev in je to ponudbo pomembno razširil in jo kupcem še bolj približal. Mercator kot trgovec ne zagotavlja zgolj polic, temveč aktivno promovira izdelke majhnih, lokalnih proizvajalcev in zadrug. Veseli nas, da Mercatorjeva prizadevanja cenijo tudi kupci, saj že vrsto let izbirajo Mercator kot trgovca z največjo ponudbo lokalnih pridelkov in izdelkov. Mercator s podporo lokalnim proizvajalcem ne omogoča zgolj široko ponudbo izdelkov, temveč pomembno prispeva k razvoju podeželja in zagotovitvi delovnih mest. Mercator pri projektu Po primorsko z veseljem sodeluje tudi zato, ker gre za odličen projekt uspešnega povezovanja proizvajalcev. In prav povezovanja nam v Sloveniji običajno manjka.

 

 

 

Dodatne informacije:

nina.kriznik@gzs.si, 041 213 246

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.