Mediji

Arhiv: Dizajnersko razmišljanje – okvir za zagotavljanje odličnih uporabniških izkušenj

Ljubljana, 24. april 2019 – Prek 50 udeležencev se je danes seznanilo s postopkom in pristopi Design Thinking-a (dizajnersko razmišljanje – DT) za reševanje izzivov pri implementaciji tehnologij industrije 4.0. Dogodek je organiziran v okviru projekta DesAlps z namenom promocije dizajnerskega razmišljanja za inovacijske namene v ekosistemu alpske regije, s poudarkom na uvedbi aktualnih vsebin za mala in srednje velika podjetja.

Direktor GZS – Zbornice elektronske in elektroindustrije dr. Marjan Rihar je uvodoma izpostavil pomen spoznavanja DT metode pri reševanju konkretnih problemov v praksi, z namenom, da se oblikujejo izdelki po meri kupca. Posledično to vodi tudi do boljših poslovnih rezultatov podjetij. GZS je v Razvojnem partnerstvu treh generacij lansirala cilj dvigniti dodano vrednost na zaposlenega do leta 2025 na 60.000 evrov. Da do tega pridemo, je pomemben tudi razvoj novih izdelkov, ki bodo med vodilnimi na trgu. Večji del slovenskih podjetij so členi v mednarodnih verigah vrednosti. Zato je izziv dvigniti tudi dodano vrednost na elementih, polproizvodih …

Dr. Andrea Galeota iz Gospodarske zbornice Padove (Camera di Commercio di Padova) je izpostavil pomen inovacij za industrijo, ki je sicer izrednega pomena za  konkurenčnost EU. Podjetja, ki inovirajo, imajo boljše kazalce poslovanja kot tista, ki inovacij ne uporabljajo. Raziskave so pokazale, da je 79 % podjetij, ki so od leta 2011 uvedla vsaj eno inovacijo, do leta 2014dosegla rast prometa za preko 25 %. Posebej je poudaril, da inovacije niso le tehnologija. Nove razmere zahtevajo nova znanja in izkušnje, je dodal. Kot zbornica sodelujejo v projektu DesAlps, ki pokriva proces DT za mala in srednje velika podjetja. Pri razmišljanju o inovacijah je treba po njegovem prepričanju vedno upoštevati tudi vidik prihodnjih generacij – kakšno prihodnost želimo za njih oblikovati. Inovacija mora imeti namen, ki ne sme biti le v finančnem rezultatu.

Izkušnje IBM-a pri implementaciji Design Thinking-a v industrijo 4.0 je prikazal Peter Geršak, IBM Slovenija. DT je okvir za zagotavljanje odličnih uporabniških izkušenj za uporabnike, ki ga je treba začutiti na lastni koži. Navedel je konkretne primere uporabe DT in posledično vpeljave uporabniške izkušnje v proizvodnjo oz. končne izdelke. DT je kreativen in sodelovalen način reševanja problemov, sestavljen iz seta aktivnosti. Standfordovo definicijo procesa DT so v Enterprise Design Thinking nadomestili z neskončno zanko, kjer se lahko v vsakem trenutku obrnejo nazaj, če zaznajo napako. Principi pomagajo razumeti problem. Izpostavil je osredotočenost na uporabnika, multidispiplinarne time ter neprestano inoviranje. Po Geršakovem prepričanju finalnih izdelkov ni; vedno je le prototip, ki je dovolj dober za produkcijo. Ključi so zadeva, ki so jo dodali kot IBM. Ključi (hribi (funkcionalnosti, ki jih želijo doseči, pot je prepuščena timu), predvajanje/playbacks ter sponzorski uporabniki) usklajujejo tim v prizadevanjih izdelati najboljšo rešitev.

V popoldanskem času sledijo delavnici o uporabi Design Thinking-a na področju prediktivnega vzdrževanja v industriji 4.0 ter pri umestitvi kolaborativnega robota v delovno okolje. Potekala bo tudi predstavitev celotnega procesa metode Design Thinking na reševanju praktičnega primera.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.