Mediji

Arhiv: Korporacije in startupi. Ena plus ena je tri. Preverjeno! Drugič!

Že drugo leto zapored je na GZS potekal dogodek programa KorpoStart, ki ga ob podpori Slovenskega podjetniškega sklada izvaja konzorcij v sestavi CorpoHub, GZS in SAŠA inkubator. Namen programa je spodbujanje sodelovanja korporacij in inovativnih malih in srednjih podjetij (MSP, primarno start-up in scale-up podjetij) s ciljem ustvarjanja uspešnih skupnih zgodb.

Letošnji dogodek je bil poseben, saj je predstavljal aktiven hibrid fizičnega dogodka na GZS, kjer se je zbralo 30 udeležencev, neposrednega prenosa preko spleta in aktivnega spletnega dogodka, ki se ga je udeležilo preko 70 udeležencev.

Generalna direktorica GZS Sonja Šmuc je uvodoma izpostavila, da imamo številne razloge za pozitivizem, saj se Slovenija na lestvicah inovativnosti v svetu dviguje.

Lojze Bertoncelj iz podjetja CorpoHub je v imenu konzorcija KorpoStart predstavil celoten program, v sklopu katerega usposabljamo na eni strani korporacije, na drugi pa startupe, da se znajo učinkovite med seboj pogovarjati, razumeti in sodelovati. Odprto inoviranje spreminjamo v (P)odprto inoviranje, saj Slovenski podjetniški sklad skozi nov mehanizem so-investiranja nudi znatna finančna sredstva za vlaganje v startup podjetja v povezovanju s korporacijami ali investitorji.

Ana Teršek, predstavnica Slovenskega podjetniškega sklada, je spregovorila o njihovem programu StartuPlusProgram, ki predstavlja pomembno vsebinsko podporo 140 startupom, ki jih imajo v svojem portfelju.

Dogodek se je nadaljeval z govorom glavnega gosta Ruuda Hendricksa, ki se je udeležencem javljal iz studia na Ibizi. Soustanovitelj Startupbootcampa, The Talent Institute and Innoleaps je strokovnjak inoviranja tako za korporacije kot startupe in kot tak oba svetova dobro razume. Izpostavil je pomen ekipe, ki mora imeti strast do tega, kar dela. Poudaril je tudi , da je pomembna izvedba in ne sama ideja, da so hitri in pogosti porazi zaželeni in je v podjetjih potrebno dvigniti zaupanje.

V nadaljevanju so sledile predstavitve uspešnih zgodb iz Slovenije. Tako je Mojca Zupan iz podjetja startupa PlanetCare predstavila svoj produkt – filter za čiščenje mikroplastike iz vode pri pranju perila, za katerega so prejeli tudi 1,6 mio EUR EU sredstev. Meni, da startup težko uspe sam, zato je ključno, da se poveže s partnerji. Opazila je, da so nekatere korporacije v času korone pozabile na trajnostno usmerjenost ali pa so se še bolj fokusirale v zeleno transformacijo.

Dejan Paravan iz podjetja GEN-I je povedal, da je inoviranje nujnost v hitro spreminjajočem se svetu. Ni nujno, da je vezano samo na interno inoviranje znotraj podjetja, lahko gre za odprto inoviranje. Zagonska podjetja prinašajo raznolikost, ki rušijo poslovne modele. Znotraj podjetja sicer imajo inovacijsko strategijo kot del korporacijske strategije. Naredili so tudi partnerstvo z Metronom in Netisom ter izdelali prototip avtonomnih e-polnilnic za avtomobile.

Gregor Smolej iz Iskratela je predstavil inovacijsko strategijo, ki ima postavljenih 23 aktivnosti in je od korporacijske strategije ločena. Znotraj podjetja so ugotovili, da so do sedaj izvedli veliko malih izboljšav in manj prebojnih inovacij. Ta trend želijo v prihodnje spremeniti. So v procesu kreiranja učinkovitega industrijskega stroja, da bodo od naključnega inoviranja prešli do namernega inoviranja, od ideje do vrednosti.

Janez Rihtaršič iz Domela je prikazal primer sodelovanja, ko so bili povabljeni k projektu izdelave respiratorja s slovenskimi podjetji. Naučili so se, da je motivacija na takšnih projektih izjemno visoka, da je to zelo dragocena izkušnja sodelovanja z zunanjimi sodelavci.

V drugem delu je sledil moderiran pogovor med korporacijo, ki jo je zastopal Klemen Šešok iz Iskre, in startupom, ki ga je predstavljal Simon Štrancar iz SparkLPG. Namen je predstaviti razloge za neuspelo sodelovanje in kaj sta se iz tega naučila. V pogovoru, ki ga je moderiral Matej Golob iz CorpoHub-a, sta sogovornikapredstavili vsak svoj vidik. Nasvet Šešoka za startupe: »Ne takoj hodit po denar h korporaciji, poskušajte čim dlje zdržati sami.« Nasvet Štrancarja za korporacije: »Če se odločijo za sodelovanje in vidite pripadnost startup ekipe, je potrebno vzdržati vsaj do prvega mejnika, preden se gre narazen.«

Dogodek se je zaključil s še enim predavanjem Ruuda Hendricksa, ki je spregovoril o 38 načinih, zaradi katerih tako startup kot korporativne ekipe ne uspejo. Poudarjeno je bilo, da je za uspeh startupa ključna odlična, strokovna, angažirana in pripadna ekipo, vedno je potreben plan B, sodelovanje z mentorji in investitorji ter da se ustanovitelj startupa zaveda, da ne vodi podjetja, ampak da ga gradi.

V zaključnem pogovoru z Ruudom Hendricksom, ki ga je vodil Aleš Ugovšek iz GZS, sicer moderirator celotnega dogodka, je bilo jasno izpostavljeno, da je za uspeh potrebno razumevanje obeh svetov in k temu bistveno prispeva tudi program KorpoStart.

 
***
Celoten program KorpoStart obsega dogodke, program za korporacije, program za start-upe in startup individualna usposabljanja. Zaključil se bo v januarju 2021.

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.