Najnovejše novice so dostopne na strani Media GZS >>
V soorganizaciji Gospodarske zbornice Slovenije in Javne agencije SPIRIT Slovenija je danes potekala predstavitev priložnosti za predstavitev slovenskih podjetij na Expu 2020 v Dubaju. V dogodek, ki vrata odpira 1. oktobra letos, so usmerjena številna pričakovanja, saj bo spričo pandemije, edina res velika priložnost za predstavitev slovenskih potencialov obiskovalcem z vsega sveta v tem in prihodnjem letu.
Udeležence webinarja je uvodoma pozdravil generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije Aleš Cantarutti, ki je izpostavil dobre izkušnje, ki jih ima Slovenija z zadnjega Expa, ki je leta 2015 potekal v Milanu. »Expo je format, ki ponuja mnoge promocijske in poslovne priložnosti. V Dubaju bo to prišlo še posebej do izraza, saj organizatorji pričakujejo 25 milijonov obiskov gostov iz domala vsega sveta.« Možnosti mreženja slovenskih podjetij s potencialnimi partnerji bodo izjemne in v Gospodarski zbornici Slovenije tudi zato pričakujejo, da bodo slovenska podjetja priložnost za sodelovanje sprejela v veliki meri in znala izkoristiti tudi vse finančne spodbude, ki sta jih zagotovila Javna agencija SPIRIT Slovenija in Slovenski podjetniški sklad.
Tudi direktor Javne agencije SPIRIT Slovenija dr. Tomaž Kostanjevec je v nagovoru izpostavil eno največjih prednosti tokratne izvedbe Expa, ki bo »najverjetneje še dolgo časa edini veliki mednarodni dogodek«, zaradi česar si v agenciji, ki je nosilka izvedbe vsebinske in organizacijske slovenske predstavitve, želijo, da bi znala Slovenija dobro izkoristiti priložnosti v Dubaju. »Trgi, kamor primarno cilja Expo 2020 (Bližnji vzhod, južna Azija, Afrika, južna Amerika), so za nas trgi, kjer imamo na področju sodelovanja in trgovanja še velike rezerve. Naša prisotnost na Expu bo zato odskočna deska za slovensko gospodarstvo, znanost in kulturo.« Med cilji slovenske predstavitve na Expu 2020 pa je dr. Kostanjevec izpostavil predvsem spodbujanje poslovnih aktivnosti, ki se bodo v prihodnjih letih izrazile v konkretnih izvoznih številkah in projektih.
Slovenija je ena od 194 držav, ki se bodo predstavile na Expu in ena od 82, ki bodo to storile z lastnim paviljonom. Zgrajen je bil med prvimi in po besedah generalnega komisarja Republike Slovenije za Expo Matica Volka že žanje navdušenje v Dubaju. Del prizorišča, kjer se bo med 1. oktobrom letos in 31. marcem prihodnje leto odvijal Expo 2020, in je posvečen trajnosti, je namreč že odprt za javnost. Prvi obiskovalci – organizatorji so jih našteli več kot 100.000 - vstopajo na prizorišče skozi vhod, ki je v neposredni bližini slovenskega paviljona in po besedah Volka si boljše promocije naše države v tem trenutku v Dubaju ne moremo želeti.
Slovenski paviljon s svojo podobo izpostavlja tri značilnosti slovenske krajine, tradicije in znanja: vodo, zelenje in les. Te vsebine se bodo močno odražala tudi v vsebini dogajanja na paviljonu, čigar celotno drugo nadstropje je urejeno v sodobno in vrhunsko opremljeno Slovensko poslovno središče. Podjetja se bodo lahko v njem predstavila v okviru dveh promocijskih paketov, za oba pa bodo lahko pridobili tudi finančno podporo. Prav tako bodo podjetja lahko sodelovala tudi v tematskih gospodarskih delegacijah in tudi za to obliko sodelovanja je predvidena finančna podpora.
Expo 2020 v Dubaju bo dogodek, ki bo po več kot enoletnem premoru ponovno združil obiskovalce iz vsega sveta. Slovenska podjetja in ustanove se tega dobro zavedajo, zato so prvi odzivi na javno povabilo za sodelovanje na slovenskem paviljonu, zelo spodbudni. Kot so izpostavili organizatorji slovenske predstavitve, si želijo, da bi bila podoba Slovenije v Dubaju ogledalo najboljšega, kar premoremo kot družba in država.
Več informacij: https://expo2020slovenia.si/sodeluj
Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.