Mediji

Arhiv: Več povezovanja in sodelovanja za uspešnejšo internacionalizacijo gospodarstva

Skupna vizija vseh deležnikov mora biti internacionalizacija slovenskega gospodarstva, ki temelji na izjemni kakovosti izdelkov in storitev, znanju in inovativnosti, so se strinjali udeleženci današnje konference z naslovom Načrti, izzivi in uspehi na področju internacionalizacije. Dogodek v dolini pod Poncami so organizirali Gospodarska zbornica Slovenije, Javna agencija SPIRIT Slovenija ter Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport.

Kot je že uvodoma v inspirativnem govoru dejal štirikratni olimpijec Jernej Damjan, »v športu in gospodarstvu 'solerjev' ni več  … sodelovanje, širjenje, mreženje so bistveni za doseganje dobrih rezultatov tako v poslu kot v športu

Tara Brus, vodja prodaje in solastnica podjetja Žust-AL d.o.o. in Ernest Žejn, CEO, ŽEJN skupina sta na okrogli mizi prikazala svoja primera dobre prakse prodora na tuje trge. Po mnenju Žejna je globalizacija nekaj povsem drugega kot internacionalizacija, saj ima v primeru globalizacije »žival'ca rast vgrajen že v DNK. Vertikalne funkcije, talenti, 'mindset' … so čisto drugačni …« Oba sogovornika sta poudarila vlogo in pomen podpornega okolja. Tara Brus je pohvalila s strani Spirit in GZS organizirane Slovenske dneve CERN, ki so podjetju odprli številna vrata na tujem trgu. Nenazadnje so po referencah, pridobljenih v CERN-u, začeli sodelovati z drugimi industrijami. Za prihodnje je Tara Brus izrazila pričakovanje po tem, da podporno okolje organizira čim več mreženjskih dogodkov, kjer gospodarstveniki dobijo neposredne stike s potencialnimi partnerji, predvsem v tujini. Žejn pa je poudaril nujnost stabilnega poslovnega okolja, saj, bolj kot se ta spreminja, manj je pravih podjetnikov in več je oportunistov. Hkrati si želi enotne platforme s čim bolj natančnimi informacijami o različnih programih in projektih, tudi na ravni EU. Opozoril je tudi na pomanjkanje visokokvalificiranih kadrov na številnih področjih, pri čemer je zaradi davčno nespodbudnega okolja v Sloveniji tudi privabljanje tujih strokovnjakov oteženo.

Saša Leban, sekretarka za področje gospodarstva, turizma in športa v Kabinetu predsednika Vlade RS, je izpostavila pomen slovenskega izvoza in dodala, da si bo Vlada tudi v prihodnje prizadevala krepiti slovensko gospodarstvo in njegov ugled.

Matevž Frangež, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, je dodal, da si ministrstvo želi imeti vse globalne spremembe, ki bodo vplivale tudi na razpoložljive priložnosti, v vidu z namenom nadaljnjega pospeševanja internacionalizacije gospodarstva. Meni, da bo evropski industrijski model sled vseh dogajanj prizadet in »se moramo vprašati, kje najti nove priložnosti za nišno izvozno usmerjeno slovensko gospodarstvo - z znanjem, inovacijami in produkti.« Ministrstvo razmišlja o tem, da Slovenijo pozicionira kot 'greenovatorja', ki temelji na inovacijah, ki so trajnostne in pametne.

Po besedah Roka Capla, v.d. direktorja, SPIRIT Slovenija, je agencija Spirit pomemben akter na področju gospodarstva in internacionalizacije. »Cilj je, da pomagamo podjetjem doma in v tujini,« je še dodal.

Vesna Nahtigal, generalna direktorica, Gospodarske zbornica Slovenije, je izpostavila tesno sodelovanje GZS z gospodarskim ministrstvom in agencijo Spirit in dodala, da ima GZS močan Center za mednarodno poslovanje, ki suportira številne delegacije in mreži podjetja. Udeležencem je zaželela »čim boljše mreženje in da se vsi nalezemo zmagovalne miselnosti športnikov in tudi v poslu dosežemo take rezultate

Na dogodku so bili predstavljeni tudi različni programi in pogledi na podporo internacionalizaciji, kot jo vidijo na gospodarskem in zunanjem ministrstvu, na Spiritu Slovenija ter GZS.

Gospodarstvo EU predstavlja 15 % svetovnega gospodarstva, gospodarstvo Slovenije pa 0,4 % gospodarstva EU. To pomeni, da so naše možnosti neomejene, je bila jasna Tea Pirih, sekretarka na Direktoratu za internacionalizacijo, podjetništvo in tehnologijo, Sektorju za internacionalizacijo, MGTŠ. Cilj na področju internacionalizacije je čim bolj diverzificirati izvoz na prioritetne in priložnostne trge tudi izven EU, povečati število izvoznikov, višje pozicionirati podjetja v globalne verige vrednosti,  povečati delež vhodnih tujih neposrednih naložb in izboljšati prepoznavnost Slovenije v tujini.

Andreja Mulec Bohinc, vodja sektorja za spodbujanje internacionalizacije na SPIRIT Slovenija, je med drugim izpostavila različne dogodke in izobraževanja, ki jih izvaja Spirit na tem področju. Med drugim se že pripravljajo na svetovno razstavo EXPO 2025 v Osaki na Japonskem. Spregovorila je tudi o aktivnosti slovenskih poslovnih klubov kot podaljšani roki Spirita v tujini.

Rok Tomšič, vodja sektorja za bilateralno gospodarsko sodelovanje 2 na Direktoratu za gospodarsko in javno diplomacijo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve, je pojasnil naloge in aktivnosti ekonomskih svetovalcev. Opozoril je, da naj podjetja, ki vstopajo na tuje trge, predhodno opravijo domačo nalogo in pripravijo svojo izvozno strategijo. Glede iskanja novih trgov je dejal, so se po izgubi poslov v Ukrajini, v določeni meri v Belorusiji in Ruski federaciji, izkazali kot zanimivi trgi tudi Azerbajdžan (telekomunikacije, energetika, zdravila), Kirgizija (hidro-energetika) in Uzbekistan ter svetoval aktivnosti vezati na obiske visokih političnih predstavnikov.

Direktor Centra za mednarodno poslovanje (CEMP) na GZS Matej Rogelj pa je med trgi, kjer vidi številne priložnosti in kamor se CEMP letos usmerja, navedel predvsem azijske trge. Dotaknil se je tudi Pospeševalnika izvoza, ki ga izvaja CEMP in ki manjšo skupino udeležencev popelje skozi vse faze izvoznega procesa. Izpostavil je tudi Big Science, usmerjen v povezovanje visoko tehnoloških podjetij, ter področje mednarodnega razvojnega sodelovanja (MRS), ker so slovenska podjetja pogosto premalo seznanjena s poslovnimi priložnostmi, ki jih projekti MRS ponujajo.

Fotogalerija

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.