Novice


Arhiv: Poslovne priložnosti na trgu Južne Koreje

Na tokratnem poslovnem zajtrku, ki ga je organizirala GZS, se je okoli 50 udeležencev seznanilo s poslovanjem na južnokorejskem trgu, izmenjali so si informacije in poslovne izkušnje.

V zadnjih štirih desetletjih je Južna Koreja pokazala izjemno gospodarsko rast in z globalno integracijo postala visokotehnološko industrializirano gospodarstvo. Država vzbuja občudovanje zaradi hitrega okrevanja po krizi, vendar pa je njeno gospodarstvo zelo odvisno od izvoza in je zato občutljivo na globalne gospodarske razmere.

Kot je v svojem uvodu poudaril direktor Centra za mednarodno poslovanje na GZS, Aleš Cantarutti, je bila naloga GZS tako v letošnjem letu kot bo tudi v prihodnjem, da slovenskim gospodarstvenikom približa poslovne priložnosti tudi na bolj oddaljenih trgih, na hitro rastočih trgih, med katere sodi tudi Južna Koreja. V okviru programa Go International Slovenia je bilo letos skupaj izvedenih okoli 90 aktivnosti s področja podpore vstopanju in poslovanju na tujih trgih. V prihodnjem letu je v načrtu še bolj ambiciozen program na tem področju. Nenazadnje je »izvoz eden ključnih gonil gospodarske rasti«.

Ivan Rudolf, častni konzul Republike Koreje v Sloveniji, je spregovoril o aktualnih gospodarskih razmerah v tej državi. Gre za 13. največje gospodarstvo na svetu, ki je v letu 2011 beležilo 3,9 % rast BDP; letos je napoved nekaj pod 3 %. Južna Koreja je članica G20. Ob tem, da je država petkrat večja po površini kot Slovenija, ima 25-krat več prebivalcev, s čemer se uvršča med najbolj gosto naseljene države sveta. BDP na prebivalstva je okoli 17.300 evrov. Največji gospodarski partner je Kitajska, sledijo ZDA in Japonska. Sporazum z EU o prosti trgovini je stopil v veljavo julija 2011. Slovenija v Južno Korejo izvaža zlasti dele za rotacijske električne stroje, železne ali jeklene izdelke, kemične izdelke, elektrotermične aparate za gospodinjstvo ter, zdravila. Uvažamo predvsem osebna vozila, heterociklične spojine, ploščate valjane izdelke iz železa, polimere stirena v primarnih oblikah, poliacetate, polietre, poliestre ter celulozo.

Delovanje KOTRE je predstavil Junghee Hahn, direktor predstavništva KOTRE iz Zagreba. KOTRA je bila ustanovljena 1962 kot vladna institucija za promocijo izvoza. Z različnimi aktivnostmi je bila usmerjena v krepitev izvozno usmerjenega razvoja države. Kasneje je med svoje aktivnosti vključila tudi pospeševanje tujih naložb ter podporo projektom tehnološkega in industrijskega sodelovanja. Hahn je poudaril, da mora Južna Koreja, ki je izvozno usmerjena, a nima lastnih naravnih virov, tako surovine kot številne proizvode uvažati, da je nato lahko uspešno izvoznica.

Borut Ovsenek, EURASIA TRADE, Zef Vučaj, Klima Petek, in Bruno Zagode, Robotina, so prikazali svoje poslovne izkušnje pri poslovanju na tem trgu. Poudarili so pomen osebnih stikov in odnosov med poslovnimi partnerji, ki skoraj brez izjeme vodijo v osebna prijateljstva. Hkrati je nujno upoštevati, da veljajo določena pravila poslovnega obnašanja, kot so na primer seniornost, izpolnjevanje "just-in-time" dobav, hiter in kakovosten odziv v primeru reklamacij. Podpis pogodbe ne pomeni nujno zaključenega posla, ampak vzpostavlja verjetno dolgotrajni odnos med dvema poslovnima partnerjema.

V okviru poslovanja z Južno Korejo obstajajo velike možnosti pri dobavi komponent, visokih tehnologij, polizdelkov, prehrambenih artiklov in drugih potrošnih izdelkov pod blagovno znamko Made in Slovenia oz. Made in EU. Vsi sogovorniki so poudarili tudi Slovenijo kot zanimivo destinacijo za obisk korejskih turistov.

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.