Novice


Arhiv: O poslovni kulturi v Nigeriji

Poslovanje na nigerijskem trgu zahteva dobro poznavanje lokalne kulture ter poslovnih običajev. To je eden od temeljnih pogojev za uspešno sklenitev poslov.

Uvodna dejstva so na julijskem poslovnem zajtrku na Gospodarski zbornici Slovenije poudarili prav vsi govorci. Tony Ayavoro iz podjetja RenePort Ltd. Je ob tej priložnosti predstavil nekaj pomembnih podatkov o državi, ki jo sestavlja preko 300 etničnih skupin in kjer živi kar 178 milijonov prebivalcev. Čas je, kot je povedal, povsem relativna kategorija, pri sklepanju poslov pa je priporočljivo poznati poslovno kulturo.

Prvi korak pri vstopanju na to tržišče mora biti temeljita raziskava in preverjanje potencialnih partnerjev. Pri tem se lahko podjetja obrnejo na Slovensko – nigerijsko gospodarsko zbornico, Veleposlaništvo Nigerije v Budimpešti ali na Gospodarsko zbornico Slovenije. Pred sklenitvijo posla je potrebno vzpostaviti dobre, dolgoročno naravnane odnose ter partnerjem predstaviti dolgoročno vizijo in predanost. Pozitivna naravnanost in priljudnost igrata pri tem ključno vlogo. Poslovanje zahteva veliko pozornosti, pa tudi prilagajanja in sklepanje kompromisov. Rokuje se vselej z desno roko, prav tako se z desnico tudi sprejema. Pri rokovanju je potrebno upoštevati starost in hierarhijo sogovornikov.

 
Od leve: Grega Milčinski, Tony Ayavoro in                               Fred Uduma
James Behan

Svoje dolgoletne izkušnje s poslovanjem na nigerijskem trgu je v nadaljevanju predstavil James Behan, direktor podjetja RenePort Ltd. Kot je povedal, je bil njegov prvi vtis zaradi nepoznavanja lokalne poslovne kulture precej negativen. Podjetja je opozoril, da je povpraševanje oziroma ponudbo potrebno jasno definirati in doreči detajle. Nigerijci so neizprosni pogajalci, ki pa znajo biti tudi zelo nepotrpežljivi, če nastopajo v vlogi naročnika. Pri oblikovanju marketinških strategij podjetij je nujno potrebno upoštevati lokalne kulturne značilnosti, pred tem pa temeljito raziskati tržišče. Možnosti za vstop so štiri: distribucija, skupno podjetje (joint venture), združitev oziroma prevzem in greenfield strategija. Pri poslu se običajno uporabljajo agenti, ki so sicer zastopniki več različnih podjetij oziroma produktov.

Fred Uduma, predsednik Slovensko – nigerijske gospodarske zbornice, je ob tem poudaril še, da si nigerijska vlada prizadeva za dvig ugleda države z bojem proti korupciji in da je donosnost naložb (ROI) najvišja v Afriki – med 35 in 45 odstotki, v nekaterih sektorjih celo do 70 odstotkov. Priložnosti se ponujajo praktično v vseh panogah, najbolj pa v energetiki, na področju nafte in plina, v kmetijstvu, ladjedelništvu in transportu.

Zanimivo je bilo prisluhniti izkušnjam uspešnega slovenskega podjetja Sinergise, ki jih je duhovito povzel njen direktor Grega Milčinski. Izpostavil je pomen kulture oblačenja pri sklepanju poslov (pričakujejo se formalna oblačila), ki pa jo je sam rešil z uporabo tradicionalnih oblačil. Zelo pomembna pri poslu je seveda podpora lokalnih partnerjev, je še dodal, pred sklenitvijo dogovora pa je smiselno preveriti resnost oziroma dejansko zainteresiranost tamkajšnjih partnerjev za posel.

 

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.