Novice


Arhiv: Velika Britanija in Severna Irska: Poiščite tržne niše

Ljubljana, 4. september 2013 – Na današnjem Poslovnem zajtrku na GZS so gospodarstveniki izmenjevali informacije o poslovanju v Veliki Britaniji in na Severnem Irskem, pri čemer sta svoje poglede in izkušnje predstavili častna konzulka Suzanne Hill in mag. Mija Lorbek.

Suzanne Hill, častna konzulka Republike Slovenije na Severnem Irskem in direktorica svetovalnega podjetja Handel Export Consulting, je prikazala britansko poslovno okolje in priložnosti. Poleg številk in dejstev, povezanih s poslovanjem v Veliki Britaniji in na Severnem Irskem, se je dotaknila industrijskih sektorjev, zanimivih za slovenska podjetja, podatkovnih virov, posebni poudarek pa je dala t.im. »business etiquette«. Med razlogi za poslovanje na tem trgu je omenila visoko kupno moč ter enostavnost poslovanja, poudarila pa je tudi, da gre za »prvo destinacijo« za neposredne tuje naložbe v Evropi ter za največji trg v Evropi za IKT, znanosti o življenju (life sciences) in kreativne industrije.

Izpostavila je, da gre za zrel trg, zato se je smiselno usmeriti na tržne niše, poslovne priložnosti pa so po njenem prepričanju v vseh panogah. Poslovanje v Londonu je bistveno bolj zahtevno kot drugje v državi, zato je svetovala, da podjetja, ki želijo nastopati na trgu Združenega kraljestva, razmišljajo regionalno. London je namreč eden najbolj konkurenčnih trgov na svetu, ki predstavlja zelo zaprto mrežo in so izjemnega pomena osebne predstavitve. Bolje je prej izkušnje in informacije nabirati v drugih regijah. Dobro področje za začetek poslovanja je na primer Škotska.

Dotaknila se je tudi razlik v poslovni etiketi pri poslovanju v Londonu in jugovzhodni regiji ter Severni Irski. Tako je poslovni bonton v Londonu in jugovzhodni regiji bistveno bolj formalen in konzervativen, točnost na sestankih ključen (bolje je priti 15 minut pred sestankom), poslovna obleka pa zelo pomembna. Agresiven način prodaje in samopromocije nikakor nista dobrodošla. Na Severnem Irskem je izpostavila bolj osebne stike in smisel za humor, ki preveva sestanke. Mreženje je pomembne, koristne so osebne predstavitve.

Pred nastopom na trgu je Hillova sugerirala natančno analizo trga, ki zajema predvsem tudi poznavanje konkurence. Opozorila je, da je sprejem odločitve za sodelovanje na britanski strani dolgotrajnejši proces, ki običajno traja med 9 in 18 mesecev. Kdor želi poslovati v Londonu, tam nujno potrebuje pisarno, četudi virtualno. Pri komuniciranju in promociji je svetovala tudi uporabo omrežij kot so LinkedIn, ki je v britanskem poslovnem svetu zelo široko uporabljen, Twitter, ipd.

Mija Lorbek, generalna direktorica mladega tehnološkega podjetja s področja inteligentnih medijev UNIKI d.o.o., ki svoje znanje in storitve uspešno trži tudi v Veliki Britaniji, se je strinjala z nasveti Hillove ter jih podkrepila z lastnimi izkušnjami v oglaševalski industriji, katerega svetovna centra sta London in New York. Kot možnost zniževanja stroškov in izmenjave informacij je omenila skupne delovne prostore. Dejala je, da Slovence v Veliki Britaniji cenijo zaradi inženirskega in strokovnega znanja, zato je tudi precej outsourcinga v Slovenijo, ki sicer ni tako poceni kot Indija, a kakovostne storitve dobijo hitreje. Britanski trg je treba po njenem prepričanju fizično spoznati, zato je svetovala, da zainteresiran poslovnež vsaj nekaj časa preživi na licu mesta in spozna vse specifike in povezave. Šele nato naj išče distributerja. V zvezi s tem je poudarila še, da so Britanci izjemno dobri pogajalci.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.