Novice


Arhiv: Nemčija ostaja zanimiva za slovenska podjetja

V okviru novih poslovnih dogodkov, ki jih na GZS izvajamo pod skupnim imenom Poslovni zajtrki na GZS, smo v četrtek, 25. oktobra 2012, predstavili možnosti gospodarskega sodelovanja na nemškem trgu. Dogodka se je udeležilo preko 20 podjetij, ki so na nemškem trgu že prisotna oziroma nanj šele vstopajo.

 

Svoje izkušnje je predstavil mag. Damir Devčič, ki je štiri leta delal kot ekonomski svetovalec na Veleposlaništvu RS v Berlinu in v tem času številnim slovenskim podjetjem pomagal pri vzpostavljanju poslovnih stikov z nemškimi partnerji. Dotaknil se je poslovnih priložnosti, postopkov napotitev delavcev, oglaševanja, iskanja zastopnikov, poslovne kulture, običajev idr.

Devčič je poudaril, da se v Nemčiji lahko proda vse, odvisno od tega, kako se prodaje lotite. Pred samim vstopom na trg je potrebna analiza le-tega, potrebno pa je tudi najti prave prodajne poti. Pogosto se slovenska podjetja odločajo za zastopnike, še vedno pa so aktualni tudi sejemski nastopi.

Med težavami, s katerimi se srečujejo slovenska podjetja pri vstopu na nemški trg, so bile izpostavljene predvsem napotitve delavcev. Podjetja, ki v Nemčiji želijo opravljati storitve, se pogosto ne pozanimajo dovolj o postopkih, ki jih je potrebno opraviti za napotene delavce, kar na področju gradbenih del pogosto vodi tudi do glob ali prepovedi opravljanja storitve. Za napotene delavce namreč velja delavnopravni zakon države, kjer se storitev opravlja. To pomeni, da je delavec upravičen do plače v skladu z nemško kolektivno pogodbo, podjetje pa mora npr. za delavce iz gradbeništva plačevati prispevek v ULAK, t. i. sklad za delavce v gradbeništvu. To pa seveda precej podraži delo, kar so potrdila tudi prisotna slovenska podjetja.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.