Novice


Arhiv: Madžarska: priložnosti v turizmu in avtomobilski industriji

Ljubljana, 3. april 2013 - Madžarska je bila lani z dobrih 1,5 milijona evrov blagovne menjave šesti najpomembnejši zunanjetrgovinski partner Slovenije. O priložnostih, ki se kažejo zlasti na področju turizma in avtomobilske industrije, ter prednostih slovenskih podjetij na tem tržišču sta na Jutranji kavi na GZS spregovorila madžarski veleposlanik Istvan Szent – Ivany in direktor podjetja Varis Lendava, Štefan Sobočan.

Madžarski veleposlanik je uvodoma poudaril prednost bližine meje in tesno sodelovanje s Pomursko regijo. V Lendavi tako v kratkem načrtujejo odprtje izpostave madžarske trgovinsko – gospodarske zbornice, ki naj bi pomagala pri poslovanju tako slovenskim kot madžarskim podjetnikom. Kot je še povedal, je za Madžarsko strateškega pomena Luka Koper, saj skoznjo opravijo večino ladijskega prometa. Poleg tega je na Madžarskem kar nekaj velikih družb, ki se zanimajo za privatizacijo slovenskih družb, kot so Telekom Slovenije in Petrol.

Szent – Ivany veliko priložnosti za slovenska podjetja vidi predvsem na področju turizma, ki vse bolj pridobiva na pomenu. V zadnjem času naj bi se povečalo tudi število turistov iz bolj oddaljenih področij, kot sta Amerika in Japonska, ki se vse bolj odločajo za t. i. »Round trip« turizem. Drugo zanimivo področje za slovenska podjetja bi lahko bilo kamnoseštvo, saj na Madžarskem na tem področju ni zadovoljive ponudbe. Sicer pa tudi naši vzhodni sosedi ni prizanesla gospodarska kriza. Z največjimi težavami se, kot je pojasnil veleposlanik, soočajo gradbeništvo in inženiring ter lesna in pohištvena industrija.

O tesnem sodelovanju pomurske regije z Madžarsko je govoril direktor podjetja Varis Lendava, Štefan Sobočan. Le-ta je omenil prednost poznavanja jezika in hkrati poudaril, da glede komuniciranja med mladimi podjetniki dandanes ni več ovir. Madžarski podjetniki naj bi bili po njegovih izkušnjah gostoljubni, a težko pogajalci, vsekakor pa zanesljivi pri dogovorih. Praktično vsa svetovna konkurenca je skoncentrirana v Budimpešti, zato je vsekakor bolj smiselno razmisliti o poslovanju iz drugih, manjših, a kljub temu razvitih madžarskih mest, kot so denimo Debrecen, Miskolc ali Gyõr.

Na razpravi se je pokazalo, da si slovenska podjetja želijo še tesnejšega sodelovanja in povezovanja – tako na institucionalni kot na poslovni ravni. Tako Slovenija kot Madžarska potrebujeta promocijo, poslovne obiske in delegacije. Gospodarska zbornica Slovenije bo tako s poslovno delegacijo že 10. aprila obiskala gospodarski forum in bilateralna srečanja v Budimpešti.

GZS kontakt za Madžarsko:
Ines Čigoja, T: 01/5898 164, E: ines.cigoja@gzs.si

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.