Novice


Arhiv: Danska vlaganja v infrastrukturo

Z dolžino 17,6 km bo Fehmarnbelt (potopljeni tunel) med Fehmarnom v Nemčiji in Lollandom na Danskem najdaljši kombinirani železniški in cestni predor na svetu.

Le-ta bo petkrat daljši od dolžine potopljenega predora Oresund med Kopenhagnom in Malmöjem. Ocenjuje se, da bo predor Fehmarnbelt stal 5,5 milijarde EUR. Fehmarnbelt Fixed Link bo v lasti Danske in bo financiran iz danskih posojil z državnim jamstvom, ki jih bo pridobil Femern A/S na mednarodnih finančnih trgih. Fehmarn A/S je namreč zadolžen za oblikovanje in načrtovanje fiksne povezave med Dansko in Nemčijo preko Fehmarnbelta. Gre za hčerinsko podjetje Sund & Belt Holding A / S (ki je v državni lasti) in imajo na primer že izkušnje z gradnjo skozi Oresundski kanal. Posojila, ki jih bodo najeli za gradnjo, bodo povrnili uporabniki fiksne povezave. Po pričakovanjih naj bi se naložba povrnila v 39. letih.

Femern A/S je sedaj izbral skupino podjetij in konzorcijev kot "usposobljenih in možnih partnerjev" za izvedbo pogodb o električnih in strojnih vgradnjah v Fehmarnbelt tunelu, kot tudi za postavitev t. i. podpostaje (sub-station), ki bo oskrbovala predor in električne vlake z energijo. Za pogodbe za izvedbo elektro in strojnih vgradenj so bili izbrani štirje konzorciji, ki vključujejo podjetja iz Danske, Avstrije, Velike Britanije, Švedske, Španije, Italije, Francije in Nemčije. Trije konzorciji, ki vključujejo podjetja iz Danske, Francije in Poljske, pa so bili predhodno izbrani kot "primerni" za izvedbo gradnje podpostaje.

Femern se je odločil vključiti vse električne in strojne vgradnje v en sam javni razpis. Razpis, ki vsebuje veliko število različnih elementov, bo tako vreden več sto milijonov evrov. Pogodba zadeva tako prezračevanje predora in v zgradbah, zasilna vrata, drenažo, dvigala, transformatorje, razsvetljavo, kontrolne sisteme, kot tudi komunikacijske sisteme v predoru in drugo.

Drugi razpis vključuje ustanovitev nove podpostaje vzhodno od Rodbyhavna, ki bo z električno energijo napajala predor in vlake. Delo na drugi železniški infrastrukturi, kot so tirnice, vozne mreže in sistem signalizacije, se bo začelo, ko bo gradnja predora končana (čez okvirno dve leti). Podjetja, ki so bila izbrana kot kvalificirana za oddajo ponudbe (seznam najdete na tej povezavi), zdaj pripravljajo svoje tehnične ponudbe. Končne ponudbe naj bi bile oddane do konca leta 2015, podpisane pogodbe pa v letu 2016.

Na projektu Femern se kaže veliko priložnosti tudi za slovenska podjetja.

Podjetje Femern je pripravilo tudi navodila za podizvajalce z navedenimi kontakti, kjer lahko pridobite več informacij.

Vir: Veleposlaništvo RS Kopenhagen

Podjetja, ki bi se želela udeležiti poslovne delegacije na Dansko v mesecu decembru, lahko več informacij o tem najdejo na tej povezavi.

Fotogalerija





 

Arhivi

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.