Inšpektorat RS za delo, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je objavil ključne informacije in odgovore na pogosta vprašanja glede uveljavljanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin zaradi zmanjšanja širjenja koronavirusa SARS-CoV-2, ki jih je objavil Inšpektorat Republike Slovenije za delp.
Tako delodajalce kot zaposlene pozivajo k strpni medsebojni komunikaciji in k temu, da delavec in delodajalec čimveč rešitev dogovorita skupaj.
Ta dokument vsebuje pojasnila, ki se nanašajo na:
- najpogostejša vprašanja in odgovore (poglavje 2),
- splošno ureditev odrejanja dela na domu in drugega dela (poglavja 3 do 6),
- možnost enostranskega odrejanja drugega dela in dela na domu v primeru izjemnih okoliščin (poglavje 7),
- izrabo letnega dopusta in kolektivnega dopusta (poglavje 8),
- čakanje na delo doma (poglavje 9),
- odsotnost z dela zaradi varstva otroka zaradi zaprtja vrtcev in šol (poglavje 10)
- neplačano odsotnost z dela (poglavje 11) ter
- dodatne informacije Zavoda za zdravstveno zavarovanje, ki se nanašajo na nadomestilo zaradi odsotnosti z dela (poglavje 12).
Pravice in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin