Odbor sekcije preizkušenih računovodij in računovodij je na svoji seji obravnaval problematiko opredelitve in razumevanja prihodkov po Zakonu o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID‐19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP).
IZHODIŠČE
Zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID‐19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP) v 22. in 35. členu veže ukrepe na kategorijo prihodki, ki pa je predvsem v celoti računovodska kategorija iz opredelitev ZGD‐1, SRS‐jev in MSRP‐jev. Po SRS 15.1. so prihodki opredeljeni kot kategorija, ki predstavlja povečanja gospodarskih koristi v obračunskem obdobju v obliki povečanj sredstev (na primer denarja ali terjatev zaradi prodaje blaga ali storitev) ali zmanjšanj dolgov (na primer zaradi opustitve njihove poravnave). Prihodki se po SRS 15 razčlenjujejo na poslovne prihodke, finančne prihodke in druge prihodke. Poslovni prihodki in finančni prihodki se upoštevajo (ali veljajo) kot redni prihodki. Poslovni prihodki so prihodki od prodaje in drugi poslovni prihodki, povezani s poslovnimi učinki. Prihodki od prodaje so tisti, ki izhajajo iz pogodb s kupci o prodaji blaga ali storitev. Prihodki od prodaje odražajo prenos (dobavo) pogodbeno dogovorjenega blaga ali storitev kupcem, in sicer v višini pričakovanih nadomestil, do katerih bo organizacija upravičena v zameno za to blago ali storitve. Drugi poslovni prihodki, povezani s poslovnimi učinki, so subvencije, dotacije, regresi, kompenzacije, premije in podobni prihodki. Državna podpora, prejeta za pridobitev osnovnih sredstev oziroma pokrivanje določenih stroškov, ostaja začasno med odloženimi prihodki in se prenaša med poslovne prihodke skladno z amortiziranjem pridobljenih osnovnih sredstev oziroma nastajanjem stroškov, za katerih pokrivanje je namenjena. Na podlagi predstavljenega izhodišča je bila sprejeta naslednja strokovna razlaga.
Vir >>